Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 17:42

Ik vraag mij af wanneer bokt beslist om in te slapen, wanneer gaan medische kwaaltjes te ver, dus wanneer beslis je om je paard in te slapen. (Echt in slapen, dus niet nog een pensioen op de wei gunnen)

Even(lang) mijn huidige situatie schetsen.
  • Mijn merrie (van 2004) gekocht in 2013, klinische keuring en rontgënologisch de 4 benen: helemaal goed.
  • Najaar 2014 rare onzuiverheden, niet echt kreupel, 6 weken rust voorgeschreven door eigen DA.
  • Tegen de winter terug beter, terug aan het werk, een paar leuke wedstrijdjes.
  • Voorjaar 2015 dezelfde rare onzuiverheden, naar kliniek A, 1000+ euro aan onderzoeken, geen duidelijke oorzaken te vinden: proberen met aangepaste ijzers.
  • Paard wordt terug beter, trainen, terug wat wedstrijden, het gaat echt heel goed, ik begin zelfs terug springlessen te volgen.
  • Najaar 2015 terug dezelfde kreupelheden maar nu heb ik thuis enorme persoonlijke problemen, dus paard land op gegooid tot begin 2016.
  • Januari 2016, paard terug oppakken, toont lichte onzuiverheden aan de longe, dus verdere onderzoeken van eigen DA, er komt een lichte kissing spines ter hoogte van de schoft aan het licht, deze wordt behandeld met mesotherapie (weer 800 euro verder)
  • Maart 2016, geen duidelijke beterschap, dus ritje naar kliniek B voor scintigrafie en nog meer onderzoeken, hieruit komt een chronische ontsteking ter hoogte van de bekken, en geeft de kissing spines geen pijnpunt aan. Dus bekken behandelt (en nog eens 2500 euro)
  • Paard verbeterd zichtbaar, en wordt rustig aan terug getraind, dit pakken we steeds verder op en weer wat wedstrijden
  • September 2016: paard wordt terug licht onzuiver, direct naar kliniek B, zelfde ontsteking weer erger, nieuwe injecties en weer 1000 euro armer.
  • Hierna blijft het paard qua spieren en beweging enorm goed tot nu, we kunnen lekker trainen en wedstrijden rijden en gaan met sprongen vooruit
  • Maart 2017: paard begint lichtjes te hoesten
  • April 2017: toevallig op dezelfde locatie als mijn vaste dierenarts, deze luisterd naar de longen, zegt toch lichte dampigheid te horen, en we beginnen aan de ventipulmin (80 euro)
  • 15 Mei 2017: paard klinkt 's ochtends veel erger, ik bel mijn eigen dierenarts, en zij zegt een afspraak te willen maken voor bronchoscopie want ze vertrouwd het niet
  • Vorige week: Bronchoscopie (400 euro)
  • Paard heeft heel de week zich slecht staan voelen op de wei, heel duidelijk kortademig.
  • Vandaag resultaat: COPD, er is een behandelplan voorgesteld, vernevelen, puffen, cortisonen, ... minstens 1000 euro, zonder dat duidelijk is of het behandelplan wel gaat aanslagen, en als het aanslaagt is maar de vraag of de longen zuiver blijven.

Ik vraag me gewoon even af of ik hier nog wel mee wil beginnen, paard is zo snel zo hard achteruit gegaan, staat nu echt als een zielig hoopje op het land.

Ik kan het financieel wel aan, maar dan is heel de spaarpot gewoon op. Als het niet aanslaagt is er geen financiële ruimte meer om een nieuw paard te kopen. Pensioen op het land of dekken is ook geen optie, daarvoor heeft ze gewoon te weinig ademruimte.

Allergieën zijn uitgesloten, alle stoffige omgevingsomstandigheden zijn weggehaald.

Langs de ene kant wil ik dit schitterend paard nog alle kansen van de wereld geven, maar als ik ze nu zie afzien in de wei, dan denk ik: zo wil ik ze niet langer laten leven.

Dus bokt, wat denken jullie?

xChanelx
Berichten: 1920
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:50

Wat ontzettend lastig TS!
Diep respect voor jouw goede zorgen.

Citaat:
Langs de ene kant wil ik dit schitterend paard nog alle kansen van de wereld geven, maar als ik ze nu zie afzien in de wei, dan denk ik: zo wil ik ze niet langer laten leven.


Volgens mij heb je hier je antwoord: dit wil je haar niet aan doen, mede omdat de toekomst zo onzeker is.

Anoniem

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:37

Pff ik vind het knap hoor wat je allemaal al voor je paard hebt gedaan.
Ik zou het ook helemaal snappen als je het niet meer trekt, ik weet niet wat de vooruitzichten zijn voor een paard met COPD, maar in combi met de terugkerende kreupelheid zou ik het snappen als je ermee stopt. Het paard leeft immers in het nu, die kan niet vooruit kijken. Daarnaast zal een paard altijd zich van zijn beste kant laten zien, want doet ie dat niet, dan is ie kwetsbaar.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:41

Is het behandelplan de enige optie?

Hier ook een paard met COPD en na heel veel uitproberen (qua medicatie, dierenartsbezoeken enz) heb 'k hem gewoon 24/7 op de wei gezet, schuilstal met rubber tegels, en voordroog. Deze combinatie knapte hij heel erg bij op en kost me eigenlijk niets extra tov normaal. Heel af en toe krijgt hij een benauwde aanval (nu 2 x gebeurd in de 6 jaar dat 'k hem heb met COPD) en dan krijgt hij een kuur cortisonen.

Maar begrijp je dilemma, COPD is heel rot om te zien :(:)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 20:42

Ik weet niet of ik dat wil proberen Solleke_Noah, paard staat nu al 24/7 op een wei, met voordroog en schuilstal met vlas, maar werd tot 2 weken terug nog gewoon gereden, dus denk niet dat ik daar nog verbetering in kan brengen, buiten geen beweging, maar dat gaat haar niet gelukkiger maken.

Vandaag heeft mijn merrie ineens een zeer goede dag, staat gewoon rustig te ademen en ipv aandacht komen zoeken (tot het vervelende toe) was ze gewoon met de andere merrie aan het spelen.

Ik heb in overleg met meerdere DA's toch beslist het behandelplan 1 x uit te voeren, het is een heel drastisch plan, en volgens een paar DA's is er toch een kans dat het dan gewoon over is, dus daar gaan we voor. En komt het terug, dan zien we dat ook wel weer.

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:50

Om antwoord te geven op je vraag: als ik het geld er niet meer voor hen (maar heb dan ook geen dieren meer) of wanneer de prognose te onzeker is voor hetgeen ik met mijn paard wil doen.

In jouw situatie zou ik er, hoe sneu ook, een eind aan maken.
Sterkte!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:51

Wacht de komende zomerhitte af, zie je dan duidelijk een verslechtering dan zou het voor mij over zijn. Het paard beseft niet dat het afgelopen is en jij klinkt als een zeer goede baas die alles in het werk gesteld heeft om hem goed te krijgen en te houden, je bent al veel verder gegaan dan menig eigenaar. Veel van deze paarden zouden allang overgedaan zijn aan de verzekering. Ik vind je heel verantwoordelijk klinken en besef dat het moeilijk maar ook zeer realistisch zal zijn wanneer je het paard een lijdensweg(want dat is copd bij slechte weersomstandigheden) bespaart.

Anoniem

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:49

Als je het geld er voor over hebt kun je het natuurlijk altijd proberen.

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:56

heel eerlijk?

Je paard gaat nu goed met medicijnen, maar heeft steeds meer nodig...


Toevallig laatst met een weigenootje over gehad, die ongeveer in jouw positie zit. Ik heb toen aangegeven:
voor mij gaat de knop om als:

- een paard de rest van zijn leven aan de medicijnen moet die niks verbeteren (uiteindelijk wordt de dampigheid alleen maar erger, met meer medicijnen tot gevolg. (waarvan je dus nu al weet dat je paard nooit meer van de medicijnen af komt)
- als de medicijnen te duur worden (je kunt/wilt ze niet meer betalen)
- als ik een veel te dure grasmaaier krijg. Een paard waar ik niet op kan rijden --> prima, maar niet als ik er naast hooi en brok en water ook nog voor € 100,- aan medicijnen in moet stoppen zonder dat het iets oplost

Sterkte met je beslissing. Ik vind het heel knap dat je dit zo op een rijtje kunt zetten zodat je een goede overweging kunt maken.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:47

Phew , ik snap jou dillema heel goed .. wat is Idd wijsheid ...

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje met mijn oude merrie , is niet meer te berijden ivm ( als ik het opschrijf ) best wel met veel problemen , forse artrose in de hals , Kissing spines in de rug , hoefkatrol, cystes in de straalbenen en verbeend hoefkraakbeen ..
En een flink hoest verleden .
En laatst nog een hartruisje ondekt.


Deze merrie heb ik destijds gekocht met de wetenschap dat ik haar een mooi pensioen wil geven, en we wel zouden zien waar we uit zouden komen ..

Vorig jaar is ze op de wei dusdanig zo slecht geweest , dat ik op het punt gestaan heb om haar te laten gaan.

De merrie is er bovenop gekomen en we zijn weer doorgegaan met genieten .,
Nu echter is ze weer gaan hoesten , veearts erbij gehad en het hele riedeltje van zware medicatie gekregen ( prednison , ventipulmin en slijmoplossers )
Dit heeft goed uitgepakt maar nu 2 weken na de kuur van medicatie begint het hoesten weer en dit terwijl ze nu 24/7 buitenstaat .,

Ikzelf ben van mening dat als ik maar even in de gaten krijg dat als mijn paard weer kreupel gaat worden en ( zichtbare ) pijn krijgt .. dat ik haar dan laat gaan..

Niet omdat ik haar kwijt wil , absoluut niet , het breekt mijn hart als ik er alleen maar aan denk ..

Wellicht is het ook voor jou een idee om ergens op een bepaald punt de grens te trekken ..

Ik wens je alle wijsheid en sterkte toe !

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:56

Wildgirl schreef:
Om antwoord te geven op je vraag: als ik het geld er niet meer voor hen (maar heb dan ook geen dieren meer) of wanneer de prognose te onzeker is voor hetgeen ik met mijn paard wil doen.

In jouw situatie zou ik er, hoe sneu ook, een eind aan maken.
Sterkte!


Inderdaad.

Als m'n paard een behandeling moet krijgen van €duizenden (6/7000) dan heb ik dat er niet voor en is het voorbij.
Of als de prognose zo onzeker of slecht is. Durf dat dan niet aan. En ga ook niet onnodig veel kosten aan een paard maken die je er niet gelukkiger op maakt. En dat klinkt heel egoïstisch maar ik kies dan ook een beetje voor mezelf. Een paard met pijn wil ik niet. Een paard wat zo vaak al kreupel werd zonder dat er iets te vinden was en dan dit erbij.

Sterkte met je paard TS.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:56

Alle mooie plannen van je dierenarts ten spijt: er is géén behandeling voor COPD waar paarden weer beter van kunnen worden. Bespaar je die centen dus gerust.

In je lange relaas lees ik vooral veel vage klachten en ik krijg het gevoel dat veel ervan voorkomen had kunnen worden. Zeker COPD is vaak een gevolg van verkeerd management.
Op je vraag wanneer het klaar is: voor mij eindigt het paardrijden bij KS. Denk dat het bekkenprobleem daar ook mee te maken heeft gehad. Ze gaan toch echt anders lopen van pijn in de rug en dan zie je de problemen ergens anders terugkomen.

Heb er hier ook eentje met chronische astma en KS. Daar wordt niet meer op gereden. Hij is nog vrolijk en beweegt nog erg veel uit zichzelf. Hij heeft jarenlang voor me gewerkt en zo zijn genadebrood verdient. Maar ergens gaat het stoppen.
Ik zou in jouw geval de merrie nog een kuurtje Ventipulmin geven en als dat geen verlichting brengt, zou ik denk ik wel afscheid gaan nemen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 21:38

En wij zijn vandaag gestart met het vernevelen, mijn laatste hoop, slaagt dit niet aan, dan is het einde verhaal.
Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:43

Ts, respect hoe je hiermee om gaat!

Wij hebben vorig jaar onze net 1 jaar oude pony laten inslapen. Dampig, kwam serieus in de problemen na stukje inspanning.
Mijn DA zei dat een paard met long problemen een tikkende tijdbom is. Vroeg of laat slaat het door en het wordt ook nooit meer goed.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:48

Mijn paard is met pensioen. Als hij iets klein mankeert, laat ik de dierenarts wel komen. Ik heb wel besloten geen grote medische ingrepen meer te laten uitvoeren. Dus zolang hij vrolijk op de wei dartelt is het goed, maar ik ga er geen duizenden euro's meer voor besteden voor de dierenarts. Dat klinkt voor sommigen hard, maar dan heeft hij een goed leven gehad en dan mag hij gaan hemelen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:50

Succes ts, ik hoop echt dat het aanslaat!

Min paard is met pensioen met een chronische peesontsteking. Grote kosten ga ik niet meer maken, beter wordt die niet. Mocht die koliek krijgen bv zou ik geen operatie doen. Therapieën voor zijn pees ook niet, zolang hij vrolijk in de wei rondloopt is het goed, gaat die ongemak tonen is het klaar..

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:53

Jeetje zeg, wat een bedragen allemaal maar ik weet wel dat het allemaal voor het goede doel is, alleen dat goede doel begint wel langzaamaan te vervagen. Maar ook, je kan niet eeuwig geld uit blijven geven, jijzelf hebt ook een eigen leven. Ik denk ook dat het zuiver aan de longen ligt (hoesten is the dead giveaway)

Je kan je maatje ook niet voort laten sukkelen van behandeling naar behandeling en eens is echt de koek op, hoe goed je het ook bedoelt.

Hoe hard het ook klinkt maar ik denk zachtjes in mezelf: laat hem gaan, laat 'm inslapen dan heeft hij ook geen pijn meer.

Toch sterkte gewenst, en ik hoop dat je de juiste beslissing zal nemen op het eind!

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:36

TS heel veel sterkte ik hoop dat het wat doet.
Zelf zit ik een beetje in het zelfde schuitje .. duizenden euro's heb ik inmiddels uitgegeven aan mijn pony. En zijn we veel verder? Nee, ja tijd .. ruim 1,5 jaar maar qua gezondheid niet.

Ook hier longproblemen/stofallergie/vernauwde luchtpijp.
Wij vernevelen ook, 2x per dag met flixotide, combivent en zoutoplossing. Voor mijn gevoel doet het geen drol.. maar mijn DA en vooral mijn vriend hebben nog hoop.
Ik durf geen hoop meer te hebben, zelf denk ik steeds vaker of ik de moeilijkste beslissing in mijn leven moet maken.

Om antwoord te geven op je vraag, kosten.. Daar ga ik heel ver in, al moet ik mijn auto verkopen, geen enkel probleem maar dan moet er wel enigszins hoop zijn...

Al scheurt mijn hart in net zoveel stukjes als dat ik euro's uitgegeven heb ;( als ik denk aan de beslissing die er aan zit te komen

Sterkte TS!

HarmonieC
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-05-14

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:07

Wat ik uit jouw verhaal kan afleiden is dat je heel veel zorgen hebt over haar gezondheid en welzijn. Ik denk dat je daarmee het belangrijkste hebt benoemd. Als ik het zo lees kost het je heel veel geld, maar dat is niet het belangrijkste argument voor een beslissing. Als je ziet dat ze aan het lijden is of de prognose/toekomst is heel slecht of de prognose is een lijdensweg lijkt het me heel eerlijk en vriendelijk om een beslissing te nemen. Jouw vraag was gericht op medische kosten en hoe ver de meesten zullen gaan. Ik zal zo lang ik het kan ver gaan (net als jou), want je hebt een verantwoordelijkheid, maar het (op tijd) maken van een beslissing is ook een verantwoordelijkheid die je moet nemen op het moment dat je geen leefbare situatie meer hebt voor je paard. En ik denk dat je zelf het beste kan aanvoelen of het eerlijk is om door te gaan.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 14:12

Tyrcanol schreef:
TS heel veel sterkte ik hoop dat het wat doet.
Zelf zit ik een beetje in het zelfde schuitje .. duizenden euro's heb ik inmiddels uitgegeven aan mijn pony. En zijn we veel verder? Nee, ja tijd .. ruim 1,5 jaar maar qua gezondheid niet.

Ook hier longproblemen/stofallergie/vernauwde luchtpijp.
Wij vernevelen ook, 2x per dag met flixotide, combivent en zoutoplossing. Voor mijn gevoel doet het geen drol.. maar mijn DA en vooral mijn vriend hebben nog hoop.
Ik durf geen hoop meer te hebben, zelf denk ik steeds vaker of ik de moeilijkste beslissing in mijn leven moet maken.

Om antwoord te geven op je vraag, kosten.. Daar ga ik heel ver in, al moet ik mijn auto verkopen, geen enkel probleem maar dan moet er wel enigszins hoop zijn...

Al scheurt mijn hart in net zoveel stukjes als dat ik euro's uitgegeven heb ;( als ik denk aan de beslissing die er aan zit te komen

Sterkte TS!


Hier slaat het vernevelen gelukkig echt wel aan, we zijn nu aan dag 6, en gaan beginnen afbouwen, maar ze voelt zich met het vernevelen zoveel beter dat we hopen dat het zo blijft na het afbouwen.

Ik ben benieuwd en wacht af hoe het nu verder gaat.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:49

Wellicht met het vernevelen en cortison dat ze straks een rustige periode heeft waarin ze minder medicatie nodig heeft, maar bij toename (en dus een ongelukkig paard) denk ik dat je alles hebt gedaan wat in je macht ligt.

_Harry
Berichten: 56
Geregistreerd: 26-05-17
Woonplaats: Derde boom links

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:08

Jij bent de enige die kan beslissen waar het stopt. Begrijp je vraag op bokt niet zo goed. Wil je de goedkeuring van Bokkers? Of wil je dat iedereen zegt dat je door moet zetten? Diep van binnen weet je waarschijnlijk wel waar JOUW grens ligt. Sterkte :(:)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:35

Ik begrijp je gevoel in dit verhaal heel goed! Ik heb in het zelfde schuitje gezeten wat betreft een paard met COPD. Ik wilde het zo goed mogelijk doen voor het paard en heb er een hele tijd mee geknoeid. Ik heb niet gekeken naar wat een behandeling mij zou kosten, maar wat het voor het paard nog zou kunnen doen. Maar goed, heb je het gewoon niet (of niet meer, want in jouw geval heb je zeker al flink in dit paard haar gezondheid geïnvesteerd), dan moet je ergens een grens trekken. Ik heb haar maandenlang vol gepropt met medicatie. Geen verneveling eigenlijk, daar heb ik het met mijn dierenarts ook niet over gehad. Wanneer ik haar niet gebruikte, leek ze weinig last te hebben, omstanders zagen mijn punt op dat moment dan niet zo. Maar uiteindelijk verergerde haar toestand flink en zelfs in rust op medicijnen begon ze zo te pompen, dat ik haar door de verzekering uiteindelijk heb over laten nemen. En helaas, wat heb ik een commentaar gekregen van mensen die dichtbij het paard stonden, mijn instructrice oa bijv. Ik had het beste voor met dit paard, ondanks dat ik haar denk ik nog geen 5 maand had, toen zij met haar ziektebeeld begon. Commentaar in de zin dat ik toch wei had, dus moet je haar zeker aanhouden, gooi er een veulen in (dat zou het voor haar natuurlijk alleen nog maar zwaarder maken), tot weet je wel wat ze met haar bij de verzekering doen, hoe kun je zoiets gedaan hebben. Niemand die een kijkje bij het paard nam, maar voelde mij wel veroordeeld en wat had ik toch moeite met de beslissing en het afscheid.. Instructrice kwam zonder reden niet meer terug toen ik een hele tijd later aan een ander paard begon. De ziekte was zo rot dat het ons over kwam, maar de opmerkingen van anderen kwamen hard aan. Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mijn gevoel zo goed was en ook niet veel andere keuzes meer had om het goed voor het paard te doen. Ga absoluut je eigen gevoel achter na en laat je niet leiden door anderen, natuurlijk evt wel in overleg met je dierenarts. Jij bent de enige die je paar dagelijks mee maakt en de zorg voor je paard draagt, jij beslist dan ook wanneer het genoeg moet zijn. Hitte kan ik uit ervaring vertellen, doet idd niet veel goeds. Mijn paard had daar veel moeite mee en vermagerde ook enorm. Heel veel sterkte gewenst met je beslissing!

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:49

Moeilijk
Want waar de grens ligt bepaal je zelf

Bij mij ligt de grens op het welzijn en welbehagen van mijn paard
Vorig jaar een drama met jeuk
Bleek door Lyme te komen
Veel geld aan behandelen uit gegeven
En dit jaar werd ze ineens kreupel
Vraag me niet wasrdoor
Had vorig jaar al gezegd jeuk arm oké
Maar zoveel jeuk weer dat is t einde
Ze heeft minimaal kriebels nu
Althans vrijdag
Want ben haar 3 dagen niet gaan opzoeken
Kon t even niet
Emotioneel
Teveel aan de kant gezet al voor haar

Ik hoop dat t goed gaat met haar en dr kriebel
Ik moet anders t zwaarste doen wat ik tot nu heb gedaan
Mijn paard naar de hemel zenden

HarmonieC
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-05-14

Re: Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:49

Hoe gaat het nu?