Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:21

Mijn eigen paarden hebben het gelukkig nog niet nodig gehad. Maar zo'n graasmasker, werkt dat nou echt? Blijven paarden er slanker bij, vallen ze er mee af?

Yvanka_
Berichten: 2698
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:23

Bij mijn pony heeft het zeker zijn werk gedaan. Mijn pony is er kilo's door afgevallen. Maar zorg er wel voor dat je er 1 hebt die goed past, omdat ze anders niet eten omdat hij pijn kan doen!

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:23

Mijn paard heb ik een graasmasker om gedaan in het begin van het weide seizoen, gewoon omdat ze nonstop blijft eten alsof haar leven ervan afhangt! Inmiddels weer zonder, ik denk dat mijn paard er wel slanker bij gebleven is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:23

Yvanka_ schreef:
Bij mijn pony heeft het zeker zijn werk gedaan. Mijn pony is er kilo's door afgevallen. Maar zorg er wel voor dat je er 1 hebt die goed past, omdat ze anders niet eten omdat hij pijn kan doen!


Wat voor een heb je er? Zo'n zwarte met zo'n gat er in (modelletje stopcontact zeg maar) of zo'n rekje?

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:24

Als ze hem niet slopen werkt zo'n spul echt prima! :))

harmony12
Berichten: 314
Geregistreerd: 19-08-10

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:24

ik heb er ook 1, maar volgens mij past hij niet, heeft iemand miss een foto van 1 die goed zit?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:26

Ik heb er mijn Gelderse en Friese merrie weer mooi op gewicht mee gekregen.

Eerst zo'n nylon geval, soort muilkorf met een gaatje middenin. daar zit hun mond niet dus dat gat moet je groter maken. binnen een week was de hele onderkant er uit...............................

Nu heb ik ze beiden met een Greenguard (duur, maar kan aan een gewoon halster) lopen en dat voldoet SUPER!

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:29


Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:29

Ik had zo'n zwarte, eerst een maatje te groot die deed hij zo af. Dus omgeruild voor maatje Cob en meneer snapt hem niet. Heb hem diverse malen langere tijd aangehad, maar hij eet er niet mee (drinken deed hij wel) hij ging zielig in een hoekje staan. Ook als ik al kwam aanlopen met dat ding of hem om wilde doen dan liep hij heel hard weg van me :')

Wilde hem er niet langer mee kwellen dus ik gebruik hem niet meer.

harmony12
Berichten: 314
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:31

stienmasjien schreef:
Sim0ne11: Ik heb geen eigen foto, maar denk dat deze behoorlijk goed zit: http://www.google.be/imgres?q=graasmask ... 40&bih=709
Het moet alleszins vrij dicht tegen hun mond aan zitten, anders maken ze het binnen no-time stuk. :P



jaa die heb ik ook, maar ze wil er niet mee eten, en ze was de volgende dag nogal boos.. ik heb het idee dat het op haar 'lippen'' druktt.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:31

Mijn paard heeft ook af en toe een graasmasker op. Dit omdat zij zich echt kapot eet en helemaal opgeblazen en strak staat van het gras.
Dus als ze na de winter weer in de wei gaan, draagt ze ongeveer de 1e week een graasmasker totdat het gras niet meer zo overvloedig hoog staat. En ook als ze worden verweid, krijgt ze weer een paar dagen een graasmasker.
Maar de rest van de zomer houdt ze altijd wel een grasbuikje. :)

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:32

hier werk het super! heb een maatje groter dan hij normaal heeft waardoor hij het maskertje op het gras zet en dan zeg maar door te woelen in het masker eet :) hij is echt een stuk afgevallen!

IndiraDay

Berichten: 124
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:33

Ik denk dat je het eerder moet toepassen in combinatie met beweging/werken... Mijn paard werd er eigenlijk gewoon gruwelijk chagrijnig van!!

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:33

Ik heb enkele weken een graasmasker (zwarte met gat) bij mijn merrie op gehad.
Ze viel redelijk snel af, maar daarnaast werd ze er ook echt lusteloos van en was ze ook echt niet meer actief te rijden.

Ik heb gekozen voor een graasmasker omdat ze echt overduidelijk plekken met veel vet kreeg, ondanks dat ik 5x per week rijd.
Maar ik vind het nog altijd geen succes..

Nu ik hem af heb zie ik haar wel weer iets aankomen (vooral een grasbuik van het meer eten), maar het echte vet komt nog niet terug.

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:34

sim0ne11 schreef:
stienmasjien schreef:
Sim0ne11: Ik heb geen eigen foto, maar denk dat deze behoorlijk goed zit: http://www.google.be/imgres?q=graasmask ... 40&bih=709
Het moet alleszins vrij dicht tegen hun mond aan zitten, anders maken ze het binnen no-time stuk. :P



jaa die heb ik ook, maar ze wil er niet mee eten, en ze was de volgende dag nogal boos.. ik heb het idee dat het op haar 'lippen'' druktt.

Kan wel even duren voor ze dat snappen hoor. Je kan proberen om er eerst iets mee te voeren dat ze heel graag eet, dan snappen ze dat het lukt om zo te eten. Als hij echt drukt, zou ik 'm iets lager laten, het moet gewoon mooi tegen de lippen aan zitten.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:35

IndiraDay schreef:
Mijn paard werd er eigenlijk gewoon gruwelijk chagrijnig van!!


Ze kunnen minder makkleijk bij hun eten :') dus dat vinden ze sowieso niet tof

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:36

Wij hebben een Greenguard voor onze pony. Kan er gewoon mee eten, alleen iets minder.
Daardoor blijft ze netjes op gewicht nu ze niet onder het zadel is :j

harmony12
Berichten: 314
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:36

Citaat:
jaa die heb ik ook, maar ze wil er niet mee eten, en ze was de volgende dag nogal boos.. ik heb het idee dat het op haar 'lippen'' druktt.

Kan wel even duren voor ze dat snappen hoor. Je kan proberen om er eerst iets mee te voeren dat ze heel graag eet, dan snappen ze dat het lukt om zo te eten. Als hij echt drukt, zou ik 'm iets lager laten, het moet gewoon mooi tegen de lippen aan zitten.[/quote]

bedankt voor de tip! ik zal morgen nog is even kijkenn!

IndiraDay

Berichten: 124
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:40

Arabesk schreef:
IndiraDay schreef:
Mijn paard werd er eigenlijk gewoon gruwelijk chagrijnig van!!


Ze kunnen minder makkleijk bij hun eten :') dus dat vinden ze sowieso niet tof


Ja nou dat had ze in elk geval direct door!! :=

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:44

Die van mij heeft sinds vorige jaar zo een met 1 gat er in. Het is een maat cob, maar valt wel ruimer dan die paarse op de foto.

Omdat hij heel gevoelig is voor hoefbevangenheid en alleen veel bewegen niet genoeg was moest hij er toch aan geloven!
De eerste paar dagen "keek hij zo zielig" (en voelde ik me zo slecht), maar zodra ik uit zicht was stond hij gewoon te eten :D
Als hij nu 's ochtends naar buiten mag, dan duwt hij zn neus gewoon in dat ding! Natuurlijk zou hij liever zonder lopen, maar hij heeft er wel vrede mee ;) Ik kan nu voor het eerst in 4 jaar zn ribben weer voelen! :o
Over de Greengaurd heb ik al een van een paar mensen in mn omgeving gehoord dat de tanden scheef afslijten... met deze heeft hij er in ieder geval geen last van, want dat is vrij zacht rubber.

In mn profiel staan 2 filmpjes: 1 met en 1 zonder masker, dan zie je het verschil ;)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:15

ik heb ze ook gehad voor mijn shets.
Ze snapten er niks van tot ik een paar grasjes door het gaatje had geduwd en toen ineens ging het prima, zo prima dat ze binnen no time weer bevangen stond (en ze stond echt maar heel beperkt op het gras)

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:28

Het werkt bij een paard bij ons op stal zeker :j
Maar moeilijker eten... dat betwijfel ik, dat paard eet er zelfs gewoon biks mee :')

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:55

Leedebee schreef:
In mn profiel staan 2 filmpjes: 1 met en 1 zonder masker, dan zie je het verschil ;)


Deze vond ik ook nog bij jouw filmpjes :')



Heule boze shetlander _O-

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:06

Ze vallen dus af omdat ze zichzelf meer beweging geven om het ding kwijt te raken

_O-

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:39

Bij mijn paarden werkte het zeker, ik heb nog wel ergens foto's ter vergelijking.
Mijn hafje was in het begin een beetje boos, maar met wat hulp snapte ze het en gaf het verder geen problemen. Mijn arabier had het direct door en is gewoon gaan eten met het ding. Ik heb een greenguard, de dichte graaskorf met gat vond ik te beperkend in ademhalen en contact met soortgenoten (de neusgaten zittend aar afgesloten). Bovendien kregen ze daar beide wondjes van.