Mijn ervaring met vitamine E creme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4685
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Mijn ervaring met vitamine E creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-17 22:05

Goedeavond bokkers,

Ik wilde graag mijn positieve ervaring delen wbt vitamine E creme voor littekens.

Afgelopen September heeft mijn jonge paard een behoorlijk ongeluk gehad in de paddock, wat er precies gebeurd is, is tot op de dag van vandaag een raadsel. Het resultaat van zijn ongeluk, wat een gat op zijn ribbenkast, zo groot en diep waar een vuist in kon.

Hij is hierbij geopereerd op de Lingehoeve, hierbij hebben ze de spieren onderhuids weer gehecht (deze waren gescheurd) en daarna de huid gehecht.

Ik wilde jullie graag laten zien hoe het litteken uiteindelijk is geworden door het smeren met vitamine E creme, mogelijk voor mensen met een soortgelijk geval ook handig.

Foto 1 linksboven, net na het ongeluk.
Foto 2 dag na de operatie.
Foto 3 3 weken erna, met creme erop, en hechtingen er nog in.
Foto 4 slechts 3 maanden later, en alleen nog een winkelhaak van ong 5 cm.
Afbeelding

Deze creme smeerde ik.

Te koop bij Etos ed.
Afbeelding


Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn ervaring met vitamine E creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:13

Werd de crème ook door de Lingehoeve aanbevolen? Ook zonder crème had de wond zich misschien net zo mooi geheeld he, snap je optimisme, maar het resultaat is niet heel wetenschappelijk :P

SharonIndezz
Berichten: 4685
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Mijn ervaring met vitamine E creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-17 22:15

Mm nee, kon iig geen kwaad om het te smeren...maar denk mede door de creme te smeren het lekker soepel is gebleven, en daardoor makkelijker is genezen.. denk ik dan he haha, ach voor die €4,- vond ik dat wel het proberen waard :-)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:16

Fijn dat het voor jouw paard zo goed geholpen heeft! Als ik naar de ingrediënten kijk zit er voornamelijk Paraffinum Liquidum in wat ook in simpele vaseline zit, en nauwelijks vitamine E (Tocopheryl Acetate) :o . Ik zou persoonlijk eerder een honingzalf kiezen, maar nogmaals, fijn dat de wond zo goed genezen is :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mika11, Nicole288, SentiBot en 14 bezoekers