Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:45

Veel sterkte, wat verschrikkelijk. Je hebt in ieder geval alles geprobeerd.... :(:)

Verder ga ik mee in bovenstaand commentaar


Anoniem

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:09

He wat balen dat het niet werkt, en dat ook de pijnstillers zijn pijn niet weg nemen.
Ik zou ook voor jezelf ervoor kiezen om het niet te lang te rekken, straks krijg je daar achteraf spijt van.

Zoals gezegd wordt heeft een paard geen tijdsbesef, alleen de mens... :)

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:06

Als je paard met bute nog pijn lijdt waarom laat je hem dan niet gaan?
Ik snap dat het emotioneel lastig is, maar op deze manier laat je het arme dier onnodig lijden...dat moet je niet eens willen.
Heeft het dier absoluut niet verdiend.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 01:35

Mensen Pimmetje zal echt de goede beslissing wel nemen . Ze heeft deze conclusie net pas te horen gekregen opmerkingen als "heeft dit dier niet verdient' zijn absoluut niet terecht, ik denk dat ze juist alles voor dit dier over heeft gehad en dit een lelijke trap naar Ts is. Heel veel sterkte, ga met je arts in gesprek, hij zal je een eerlijk advies geven...

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:36

Wat ontzettend jammer dat het inspuiten niet geholpen heeft. Ik wens je heel veel sterkte TS. Ik ben het verder helemaal eens met kimmie1.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:13

Veel sterke, je hebt echt alles voor je paardje over gehad! :(:)

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:40

kimmie1 schreef:
Mensen Pimmetje zal echt de goede beslissing wel nemen . Ze heeft deze conclusie net pas te horen gekregen opmerkingen als "heeft dit dier niet verdient' zijn absoluut niet terecht, ik denk dat ze juist alles voor dit dier over heeft gehad en dit een lelijke trap naar Ts is. Heel veel sterkte, ga met je arts in gesprek, hij zal je een eerlijk advies geven...



Dank voor je steun en reactie. :j

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:42

Ik denk wel dat de rest van de Bokkers het niet zo cru bedoelen. Ze hebben zeker een punt

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:45

Was bij mij zeker niet de intentie, heb je vanaf het begi gevolgd ik weet dat jij alleen maar het beste wilt en doet voor Pimmetje. Mocht het anders zijn overgekomen, dan sorry daarvoor :)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:53

Heel veel sterkte met deze rot situatie en de rot beslissing. Niet de makkelijkste keuze, wel de enige juiste...

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:22

Gewoon even een hele dikke knuf :(:)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:23

Van mij ook :(:)

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:00

Geeft niks :*

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:23

Sterkte! Mij werd wel verteld dat je nooit te vroeg kan zijn met zo'n beslissing.. Een paard heeft geen tijdsbesef. Maar wel te laat..

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ervoor gekozen paard in te slapen voor de ergste lijdensweg waarvan we 100% zeker wisten dat die kwam.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:42

Yvank_ schreef:
Sterkte! Mij werd wel verteld dat je nooit te vroeg kan zijn met zo'n beslissing.. Een paard heeft geen tijdsbesef. Maar wel te laat..

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ervoor gekozen paard in te slapen voor de ergste lijdensweg waarvan we 100% zeker wisten dat die kwam.


Dat zeg je heel mooi Yvank, zeker waar.
Helaas komt het vaak te laat, mensen willen te vaak te lang doorgaan ten koste van het dier.
(Ik gok zomaar dat het betreffende paard in dit topic ook nog in leven is.)
Respect dat jij wel de juiste keuze hebt gemaakt :)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:24

Ons paard zou artrose hebben gehad door breuk. Advies inslapen. Hij heeft een jaar op de wei gestaan en liep toen weer goed op een gegeven moment. We hebben nieuwe foto's laten maken waarop niets meer te zien was. Afgelopen weekend heeft hij weer een endurance wedstrijd gereden, en goed gekeurd.
(Tussendoor heeft hij aan het andere achterbeen nog een peesblessure gehad, waarbij ook advies was inslapen. Ook dat is dus hersteld.)

Het ene paard is het andere niet maar ik ben blij dat we al twee keer niet geluisterd hebben naar het inslaap advies. Twee keer was het perspectief inktzwart; wordt alleen maar erger komt, komt nooit meer goed, laat maar inslapen.

Het advies was boxrust en speciaal beslag. Beide niet gedaan en hem gewoon in de kudde gezet. Dag en nacht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:06

En de bedoeling van je bericht is?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:19

Om aan te geven dat het niet per se einde paard hoeft te zijn.

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:55

Ik begrijp wat Arabesk zegt. Knap dat je je hart hebt gevolgd! En dat je paard happy is. Het is een mooi succes verhaal!

Ik denk dat het lastig is om vanuit een topic te beslissen dat het leven van een paard afgelopen moet zijn. Maar ook hierin respecteer ik ieders mening. Voor alles valt iets te zeggen.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:21

P1mmetje: heel veel sterkte met dit nare nieuws.

Overigens heb ik ook een merrie met een gebroken hoefbeen, rechtsachter om precies te zijn. Ik heb haar met deze blessure gekocht. Zij heeft een longeer ongeluk gehad in dec 2016 en daarbij haar hoefbeen gebroken. Ze zijn hier echter pas veel te laat achter gekomen dus ze is hiervoor niet behandeld. Ik heb haar gekocht voor de fok mits zijn pijnvrij zou zijn. Ik heb haar 2 weken terug naar mijn zeer strenge veearts meegenomen voor een heel eerlijk advies. Hij heeft haar eerst klinisch gekeurd en ze is gewoon goed op die voet. Echter op de foto's niet en zijn advies is: nooit meer een zadel op gooien en rijden. ik heb wel groen licht voor de fokkerij en dat gaan we dan ook doen. We houden haar wel goed in de gaten en zodra ze er last van krijgt zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen. Ik ben dus iig haar laatste eigenaar. Ik heb de nieuwe foto's nog niet digitaal binnen, maar bij interesse van jullie zijde wil ik wel de foto's tonen van 4 maanden na de breuk(en) dus van maart 2017.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:44

P1mmetje: ten eerste: wat ga je goed om met het commentaar zeg :) Ontzettend naar dat de behandeling niet het gewenste resultaat heeft gegeven. Hopelijk kunnen jullie nog even een fijne tijd hebben samen. Heel veel sterkte.

@Mer1980: Lijkt mij wel interessant om de foto's te zien. Wat ik me afvroeg: aan het einde van een dracht komt er dan toch best wat extra gewicht op dat been ook lijkt me, kan dat dan geen problemen gaan geven?

Be the change you wish to see in the world.

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:08

P1mmetje schreef:
Ik begrijp wat Arabesk zegt. Knap dat je je hart hebt gevolgd! En dat je paard happy is. Het is een mooi succes verhaal!

Ik denk dat het lastig is om vanuit een topic te beslissen dat het leven van een paard afgelopen moet zijn. Maar ook hierin respecteer ik ieders mening. Voor alles valt iets te zeggen.


Daar mee sla je voor mij de spijker op de kop. Jij kent jouw paard en volg dus je gevoel. Jij bent de enige die kan voelen of het einde verhaal moet zijn of dat er nog toekomst is. Sterkte en knuffel!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:55

SpeechLess schreef:
@Mer1980: Lijkt mij wel interessant om de foto's te zien. Wat ik me afvroeg: aan het einde van een dracht komt er dan toch best wat extra gewicht op dat been ook lijkt me, kan dat dan geen problemen gaan geven?


De veearts zei: ze is klinisch goed, ze heeft geen pijn en daarnaast heb ik het 'geluk' dat het een achterhoef betreft en geen voorhoef ivm het afrollen.

Dan de foto's:

Foto 1: Je ziet bovenop het hoefbeen aan de voorkant een afgebroken stukje zitten, daar zit ook wat artrose nu op de nieuwe foto's die ik helaas nog niet digitaal heb. Aan de achterzijde op het straalbeen zie je een haak zitten, dat is ook een gebroken stukje.
Afbeelding

Foto 2: de onderkant van het hoefbeen, dat is echt behoorlijk slechts, zoals jullie onderaan rechts zien is er een rond stuk echt afgebroken. Daarnaast veel haarscheurtjes. Dat is niet veranderd op de nieuwe foto's.
Afbeelding

Gelukkig heeft mijn merrie verrekte goede keiharde hoeven waardoor alles goed vast zit zegmaar. Ze is echter 100% afgekeurd. Er komt geen zadel meer op en ik hoop dat ze nog lang pijnvrij als grasmaaier en mama mag dienen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:44

Mer1980 schreef:
SpeechLess schreef:
@Mer1980: Lijkt mij wel interessant om de foto's te zien. Wat ik me afvroeg: aan het einde van een dracht komt er dan toch best wat extra gewicht op dat been ook lijkt me, kan dat dan geen problemen gaan geven?


De veearts zei: ze is klinisch goed, ze heeft geen pijn en daarnaast heb ik het 'geluk' dat het een achterhoef betreft en geen voorhoef ivm het afrollen.

Dan de foto's:

Foto 1: Je ziet bovenop het hoefbeen aan de voorkant een afgebroken stukje zitten, daar zit ook wat artrose nu op de nieuwe foto's die ik helaas nog niet digitaal heb. Aan de achterzijde op het straalbeen zie je een haak zitten, dat is ook een gebroken stukje.
[ [url=m/Qe2qLN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 2: de onderkant van het hoefbeen, dat is echt behoorlijk slechts, zoals jullie onderaan rechts zien is er een rond stuk echt afgebroken. Daarnaast veel haarscheurtjes. Dat is niet veranderd op de nieuwe foto's.
[ [url=m/WQAGEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig heeft mijn merrie verrekte goede keiharde hoeven waardoor alles goed vast zit zegmaar. Ze is echter 100% afgekeurd. Er komt geen zadel meer op en ik hoop dat ze nog lang pijnvrij als grasmaaier en mama mag dienen.



Ah ja ik zie hem er is inderdaad een stukje af. interessant om te zien. hoe gaat het nu met dit paard.

P1mmetje

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-17

Re: Gebroken hoefbeen en artrose, is er nog hoop? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:53

Hallo lieve bokkers, al een geruime tijd niet op dit topic gereageerd. Maar wellicht leuk om te weten hoe het nu gaat met Pim, en leeft hij nog....

Afgelopen zomer, liep hij heel slecht zo af en toe op drie benen de wei door. Dus ik besloot dit wordt m niet meer. T arme beest, tis wel mooi geweest.

Afspraak gemaakt aan het einde van het weide seizoen...

Kom ik op de kliniek... wat denk je loopt meneer prima... foto's gemaakt ect. hebben hem een paar dagen laten staan voor observatie... loopt nog steeds prima. Dussssss om een lang verhaal kort te maken. Hoogstwaarschijnlijk zat er een bot chipje zo af en toe tussen zijn gewricht. Waardoor hij een wisselende kreupelheid liet zien.

Hierbij besloten om hem weer lekker mee naar huis te nemen, en wonderbaarlijk gaat het heel erg goed met hem!!!!! Nog steeds. Eigenlijk loopt hij beter dan ooit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatje89 en 73 bezoekers