Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 13:35

Simpele vraag lijkt mij :D Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard, voor welke klachten en welke resultaten heb je er mee bereikt?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 17:52

Niemand?? Wauw... blijkbaar niet echt een boktproof onderwerp :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:28

Ik ga starten met de opleiding acupressuur bij paarden in mei

Heb wel wat info voor de mensen die geïnteresseerd zijn in acupressuur en er wat meer van willen weten


ACUPRESUUR VOOR PAARDEN.
Acupressuur is een vorm van genezen die meer dan 4000 jaar oud is. Het levert een grote bijdrage aan de fysieke en mentale gezondheid van een dier. Er wordt gewerkt via het meridiaan systeem, dit is een netwerk van banen die alle lichaamsdelen van levenskracht voorziet met behulp van qi (energie).
Qi is de kracht achter alle lichaamsfuncties, zonder qi is er geen leven. Door te werken op de acupressuur punten balanceer je de qi in de meridianen. Hiermee herstel je alle blokkades zodat alles weer optimaal kan gaan functioneren. Door opheffing van de blokkades kun je ondersteunend werken bij blessures, emotionele problemen, stress en allerlei andere aandoeningen en ongemakken.
Acupressuur is heel goed in te bouwen in een reguliere behandeling maar ook zeer geschikt om als zelfstandige behandeling toe te passen.
Je herstelt het evenwicht in de energie waardoor alle fysieke processen aangezet worden tot optimaal functioneren

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:07

Jaa ik gebruik het
En eigenlijk geloof ik er niet in, dat ook nog. Het begon ooit omdat mijn paard schraal bleef, had al verschillende soorten voer geprobeerd, maar dit hielp niet erg. Waarop een vriend van een vriendin van mij vertelde zelf een brok te hebben ontwikkeld voor paarden, gebaseerd op shiatsu achtergronden. Resultaat was dat alle paarden die het kregen bij ons op stal er idd van opknapten. Betere bespiering, meer energie en mooie glans. Maar goed mijn paard bleef wel aan de schrale kant. Toen een wond op de sprong, daarna toen dat bijna genezen was longproblemen waar we maar niet uitkwamen. 2 kuren respulmin, slijmoplossers, bronchoscopie, nat hooi en buitenstal hielpen niet echt. Ik ben toen met een puffer gaan werken, werd wel beter maar ze bleef wel wat snotterig. Die man levede steeds ons voer en hoorde zo een keer mijn problemen aan en vertelde over acupressuur. Ik was zeer sceptisch maar goed ik had alles voor mijn gevoel al geprobeerd en t hielp maar matig. En eerlijk, kreeg een heel ander paard. Hij kwam elke 2 weken in het begin en dan moest ik zelf 3 tot 5 keer in de week ook punten drukken. Mijn paard is nu niet schraal meer, en ook geen longproblemen meer. Verder is ze meewerkender geworden en minder in zichzelf gekeerd. Dus ook al geloof ik het bijna niet, het heeft echt geholpen

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 21:43

Dittaswart en mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je resultaat zag?

N4n4 klinkt interessant! Waar is die opleiding?

Ik wou eens vragen of jullie meteen loslaten wanneer jullie een release van het paard zien? Ik doe dat wel, merk ik. Het lijkt mij het meest logische om te doen?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:52

Vanuit acupressuur ga je ervan uit dat energiebanen, meridianen, teveel of te weinig enerie door laten dacht ik (maar dat weet n4n4 vast ;) ). Die man die bij mij kwam werkte vooral met de banen extra te stimuleren. Ik moet de punten over het algemeen 15 sec indrukken. Hoe lang t duurde voor ik resultaat zag... tja ff denken hoor. Als hij de punten van de dikke darm drukte, begon ze direct te glanzen. Maar dat ze dikker werd en geen snot meer, ik denk een maand of 2.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 00:07

Ik snap wat het idee is. Energie die niet meer goed stroomt en die je kunt beïnvloeden. En dat bij voorbeeld ziekte een symptoom is van verstoringen in de energieën van het systeem. En dat je die onbalans dus kunt verminderen of opheffen.

Ik heb zelf nooit acupunctuur of -pressuur gehad dus ik weet niet hoe gauw ik er zelf op zou reageren. Wel zijn er voor mij op een andere manier verstoorde energieën hersteld. Ik vind het altijd wel handig om zelf te voelen wanneer de energieën in je lijf veranderen, het is best gek om dat nu niet te voelen maar afhankelijk te zijn van wat je waarneemt in je paard. Na acht jaar durf ik best te zeggen dat ik 'm aardig ken maar het is toch anders dan dat je 't zelf ervaart.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-17 16:47

Inmiddels een week verder en ik begin resultaten te zien. Hoe meer ik mezelf inlees hoe logischer het allemaal wordt. En het is ook heel leuk om te merken dat ik mijn paardjes beter leer lezen.

Niet dat het iemand wat kan schelen waarschijnlijk :') Maar ik vind het heel boeiend om uit te puzzelen wat nou werkt bij 2 paarden met zo totaal verschillende klachten.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:04

Werk je dan vooral met de tingpunten, of weet je echt precies waar de punten zitten die je wilt behandelen ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 16:14

Mijn ruin vooral op de tingpunten. Ik doe alleen wat ik zeker weet. Van mijn merrie weet ik wel hoe de meridianen lopen die ik moet hebben (Blaas en Nieren) en wat ik dan doe is met mijn hand de meridiaan volgen. In een tempo wat langzaam genoeg is om haar gelegenheid te geven om te reageren en ook weer niet zo langzaam dat ze zich gaat vervelen. Op het moment dat ze knippert laat ik mijn hand daar even rusten tot ze releast (kauwen of zuchten). Gisteren heb ik maar een stukje gedaan, halverwege gaf ze aan dat ze niet meer verder wilde. Ik heb haar toen even apart laten staan, ze was echt moe. Toen ik haar weer bij mijn ruin zette hield ze ook wat meer afstand van mij dan gebruikelijk, haar emmertje zat gewoon vol. Met deze reactie besefte ik hoe fijn het is om zelf met haar aan de slag te kunnen, en bij voorbeeld over een paar dagen weer verder te gaan, in plaats van mijn merrie te overvragen omdat er iemand een uurtje voor haar is ingeboekt en het nú móét. Vandaag wilde ze ook echt even geen gedoe (poetsen was wel oké en later kwam ze ook naast me liggen in de zon) en heb ik mijn ruin op de tingpunten gepakt (Pericardiium ook op de borst). Van de meridianen die ik voor hem nodig heb vind ik het lastig om te precies te weten waar ze lopen, en het zijn er ook meer. Wat me wel opviel is dat de tingpunten van zijn hartmeridianen minder bol en gevoelig worden. Ik moest de eerste paar keer voorzichtig zijn met aanraken maar ik kan er al wat meer druk op zetten. Mijn ruin is enorm stijf in de borstspieren, ik pak hem op Hart (+ Dunne darm) en Pericardium (+ Drievoudige verwarmer). Vooral aan de rechterkant heeft hij veel last van zijn borstspieren. Vandaag viel me wel op dat ik hem voor het eerst in tijden op zijn rechterzij heb zien liggen. Zelfs met zijn voorbeen helemaal naar voren gestrekt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:55

Ik zag deze topic in de terugzoek functie op acupunctuur/acupressuur en wil graag nog even reageren.

Bijzonder is deze behandeltechniek hé.

Ikzelf behandel mijn oudje van 37 met acupressuur sinds december 2015. Ze heeft zolang ik haar heb (1992) chronische astma.

Toen ik haar voor de eerste keer behandelde, schrok ik een dag erna. Het probleem verergerde zich wat. Aantal dagen erna zo'n vrolijk en energiek arabier, met als resultaat geen medicatie meer tot op heden.

Ik behandel dan twee punten en herhaal het ongeveer 1 x per maand.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 17:20

Dat is fijn om te lezen zeg Doorzetter :) Super dat je de medicatie nu weg kun laten!

Ik ben er ook nog steeds heel erg blij mee, ik heb echt de indruk dat mijn ruin nu begint te worden wie hij eigenlijk is. Hij is zó boos geweest, heel lang al, en dat verdwijnt nu. Mijn smid had vorige week ook minder te stellen met 'm. Paard kan z'n voorbeen nu makkelijker omhoog houden :j

Aan mijn merrie merk ik als grootste verschil dat ze mondiger wordt. Ze geeft aan als ze ergens geen zin in heeft, of als ze iets niet leuk vindt. Ze is ook energieker. Ik heb 'r nu ruim 2,5 jaar en eindelijk begint ze een mening te krijgen. Eerst was het een pony die vooral in een hoekje stond en "uit" ging als er iemand wat van haar wilde.

Mijn ruin is een vuurtype met wat verstoringen vanuit de lever en mijn merrie is een uitgesproken watertype.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:37

Heel erg interessant.. Waar kan ik meer informatie vinden?
Mijn merrie is recent weer behandeld door de osteopaat en eigenlijk sinds ik haar heb/ken, heeft ze altijd in voorjaar en zomer "problemen" rondom de eierstokken.
Als acupressuur haar zou kunnen helpen, zou ik dat ook graag willen proberen!

Live your dreams

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 17:49

Ik verzamel informatie door veel te lezen en daarnaast heb ik af en toe contact met een acupuncturist (voor mensen) die waardevolle feedback geeft. Er zijn ook cursussen zag ik, bij Silverlinde of Alona, weet niet meer precies waar.

Verder vind ik het handig om te weten welk karaktertype je paard is, daar kun je al veel informatie uit halen. Zo is mijn merrie zowel qua klachten als qua gedrag een typisch waterpaard. Mijn ruin is een vuurpaard maar met een hout-verstoring. Daardoor wordt zijn gedrag beïnvloed.

Als je bij voorbeeld googlet op "Eric Laarakker karaktertypes" en "meridian chart" krijg je al heel veel informatie. En verder gewoon proberen. Onderzoek waar welke tingpunten zitten en kijk wat er gebeurt. Kwaad kun je er niet mee doen (maar drachtige merries moet je niet zelf mee gaan prutsen) en je leert je paard veel beter kennen door te letten op de reactie die ze geven. Een paard voelt namelijk, net als je zelf doet wanneer je een onbalans hebt, van alles gebeuren in het lijf als je alleen al op de tingpunten duwt. Ik doe altijd de complementaire meridianen tegelijkertijd (er horen altijd een yin- en een yangmeridiaan met het zelfde element bij elkaar. Bij voorbeeld hart en dunne darm). Met tegelijkertijd bedoel ik eerst de ene en dan meteen de andere, niet letterlijk op het zelfde moment natuurlijk.

Het is ook handig om bij jezelf toe te passen. Dan weet je wat voor gevoel het is. En hoe je je daarna voelt. Soms krijg je bij voorbeeld ineens meer energie, of word je juist moe. Ik ga er altijd heel erg van gapen :P Maar daarna is wel bij voorbeeld de hoofdpijn weg.
Wat je doet is het weer in balans brengen van energieën. Hoe groter en complexer de verstoring die je opheft hoe meer reactie je krijgt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-04-17 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:50

Wat interessant!

Mijn paard is door de chiropractor/acupuncturist behandeld dmv acupunctuur. Dit werkte heel goed, hij vond het erg prettig en werd enorm soepel.

Hoe ben je in deze materie gekomen? Ben je zelf begonnen? Of is er een ervaren acupressurist gekomen? Of een cursus oid?

Ik zou het heel fijn vinden om dit zelf te kunnen uitvoeren bij hem, ik denk dat het veel baat heeft.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 17:52

Zie hierboven. Voor mijn eigen paarden vond ik het vrij duidelijk om te herleiden waar ik moest beginnen met zoeken. Zo is mijn ruin een paar jaar geleden behandeld voor problemen met zijn lever. Wat toen niet aangepakt is is de emotionele kant van het verhaal. Zijn pericardium (de "Beschermer van het Hart" ), ook wel hartzakje genaamd, was blijkbaar niet sterk genoeg waardoor het de onbalans vanuit de lever (woede en frustratie) niet goed heeft kunnen weerstaan. Die boosheid is zo dus in mijn paard zijn hart terechtgekomen. Nu worden hart, pericardium en lever beter in balans en dat merk je in zijn gedrag.

De Chinese manier van denken is heel anders, en dat is al heel boeiend op zich :) Een duizenden jaren oude traditie die zo veel inzichten biedt :)

Daarnaast spiegelen mijn dieren mijn eigen onbalans. Af en toe krijg ik een energiemeting, met de energoscoop. Daar komt dan uit waar je eigen energetische onbalans zit. En bij mijn dieren zie ik bijpassende symptomen terugkomen. Ook bij mijzelf uiteraard :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 18:01

Ik ben na een lezing van mijn osteopaat, of nou ja die van mijn paarden dus, aan de slag gegaan. Zij had een korte uitleg gegeven in een lezing die verder over osteopathie ging, en aan de aanwezigen laten voelen dat de tingpunten (normaal gesproken) in een soort groefje of kuiltje liggen. Je kunt ze dus heel makkelijk vinden.

En wat ze ook zei is dat je bij voorbeeld soms hebt dat de symptomen niet persé hoeven te slaan op het orgaan zelf maar dat je ook aan de slag kunt met symptomen die op de meridiaan liggen. Zo loopt de blaasmeridiaan van de binnenste ooghoek langs de bovenlijn naar het achterbeen en precies op die lijn liggen de klachten van mijn merrie. Dus dan is het logisch waar je mee begint: met de blaasmeridiaan (een yang-energie) en de bijbehorende yin-meridiaan (nieren).

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:02

Ik volg de opleiding van meditura. Ik weet niet wat ik moet denken van de zelf genezers die gewoon maar wat punten gaan drukken. Na 1,5 jaar school zijn wij nog niet toe aan behandelen in ieder geval. We zijn nog altijd bezig met het leren van de chineze manier van denken, de pathologieën, het Chineze denken toepassen in de westerse pathologieën, ofwel waar bevind zich het probleem precies en wat betekend dat chinees gezien. De locatie is al heel belangrijk, zo heeft elke long kwab zijn eigen energie etc. Dan ook nog het polsvoeken en maken van geboorteplaatjes waarin naar voren komt welke meridianen je beter wel en niet kunt gebruiken, het leren begrijpen hoe een indringer het lijf binnenkomt (ziektekiem, emotie, etc.) de gevolgen daarvan leren kennen, de transformatie van voedsel, etc etc. Je moet echt driedimensionaal leren denken wil je niet zomaar wat doen met alle gevolgen dien. Je krijgt immers bij je geboorte maar een bepaalde hoeveelheid energie mee, zou zonde zijn als je die stopt in een mooi haarkleed terwijl er plekken zijn waar je het veel harder kan gebruiken. En ook dit schets ik nu te eenvoudig want een punt heeft vaak op meerdere plekken in het lijf zijn effect. Als je een van de componenten wilt maar de andere juist helemaal niet, heb je dan wel het juiste punt te pakken?

Ja je kunt er mooie dingen mee bereiken, maar is het slim om gewoon maar wat te doen? Lees dan ieder geval het eerste boek van Peter van kervel over de stammen, de takken en de wu Xing door.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 11:20

Het is natuurlijk aan iedereen om voor zichzelf te beslissen of je je vergaarde kennis inzet of niet. Heel typisch westerse manier van denken om er van uit te gaan dat alles moeilijk en ingewikkeld moet zijn ;) Het is niet alsof ik me nooit verdiept heb in een holistische aanpak voor mijn paard, ofzo :+

Kijk, als ik de keuze heb tussen nóg 14 jaar elke dag gekmakende hoofdpijn of om de paar dagen even op mijn tenen/voeten duwen en dan leven zonder pijn en zonder nare bijwerkingen dan is die keuze snel gemaakt. Het is natuurlijk wel handig als je kritisch blijft kijken naar wat er gebeurt en welke reacties je krijgt. Zo kan ik wel een half uur met mijn merrie aan de slag gaan maar dat trekt ze niet dus doe ik het niet.

Ook is het natuurlijk handig om je er van bewust te zijn dat alle lichamelijke en geestelijke onbalans een uiting is van een hoger liggende onbalans. Het zijn symptomen. En die moet je mettertijd aanpakken. En tot je dat kunt doen is onder andere acupressuur een heel handig middel om de klachten wat te verlichten. Het is aan ieder voor zich om daar een manier in te vinden, en wat te doen (of niet) met wat je vindt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:38

ik volg op het moment een cursus acupressuur voor paarden. Dus ben nog in de beginstadium maar moet nu al erg lachen om de reactie van mijn paarden als ik ze behandel. Zo van wauw wat doe je! dat is heerlijk! zo staan ze er echt bij, alle vier. dus moet er erg om lachen. Nog niet echt resultaat gemeten dus behalve mijn oudere ruin die ik al wat langer behandel met 2 meridianen te behandelen voor zijn artrose. hij laat niemand anders aan zijn lijf toe dus diegene die hem zou behandelen kon niets bij hem en heeft mij er een paar geleerd. Ik volg nu dus ook de cursus bij haar. Vindt het heel interessant, helemaal mijn straatje. Soms moet je wel wat met de normale dierenarts doen maar zoek vaker toch de andere weg (oosters dus)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:32

Mag ik vragen waar je die cursus volgt Barabas? Volg je het met alleen het doel je eigen paarden te kunnen behandelen? Mijn paard is op het moment onder behandeling van een Cranio sacraal therapeut. Naast dat ze al een half jaar onder behandeling is van een DA van de kliniek, wilde ik na haar “genezen verklaring” verder kijken. Ik ging er namelijk al wel vanuit dat ze goed vast zou zitten in haar lijf. Het acupressuur onderdeel kan ik goed volgen, evenals het Cranio sacraal verhaal over hersenvocht tussen merg en vlies en het ritme waarmee dat rondgepompt wordt. Het doormeten en vooral het meten van de emotionele laag, lichamelijke laag en laag van het verleden (o.i.d.) vind ik toch erg vaag en moeilijk te bevatten.
Mijn paard reageert zeker goed op de behandeling. De therapeut durft niet meerdere punten te gelijk te pakken, ze zegt dat mijn paard dat niet accepteert. Dus een behandeling gaat heel langzaam zodat mijn merrie de tijd heeft om het te verwerken. Tijdens de eerste behandeling bleek ze op veel plekken vast te zitten, waarbij ze vooral op het hoofd heeft gefocust. Na de eerste behandeling was ze de eerste dag super hengstig, dag twee al weer flink gezakt in hengstigheid maar kreeg ze uitslag onder haar oog; allemaal kleine bultjes die ze vervolgens kapot geschuurd heeft. Waarschijnlijk veel afvalstoffen die hun weg naar buiten zochten. Na vijf dagen accepteerde het weer om een hoofdstel om te doen zonder tanden knarsen en boos worden. Paard heeft dus een aantal maanden hoofdpijn gehad. Daarnaast nog vele andere kleine dingen zoals de vorm van haar buik en het optillen van haar achterhoeven. Blijf het bijzonder vinden hoe met het drukken op de juiste punten het lichaam geactiveerd wordt en blokkades opgeruimd worden.
We zijn voorlopig nog wel even zoet met de cranio sacraal. Tweede behandeling is een week geleden geweest en nu ook duidelijk reactie. Andere reactie dan de eerste keer, nu was ze een paar dagen echt heel boos en mocht je eigenlijk niet aan haar zitten. Ze heeft zich echt naar gevoeld. Na een paar dagen trok ze bijen is ze weer vrolijk. Volgende week wordt ze weer behandeld.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:11

zelf doe ik Quantum Touch samen met de meridiaan punten, en ook acupressuur.
Het boek "Handboek acupressuur paarden" is een sterkte aanrader.

tja....

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:50

weidebloem, ik volg de cursus bij arjanne schobben, zij is van equus natura.

In principe wil ik het voornamelijk voor mijn eigen paarden gebruiken. misschien als ik over een tijd verder ben en het goed onder de knie heb voor kennissen ofzo maar in principe niet om bij anderen hun paarden te behandelen. (je weet nooit hoe een balletje rollen kan maar ben beter met dieren als met communicatie met hun eigenaren haha).

neem eens met haar contact op, ze is echt geweldig, gewoon lekker down to earth en heel open en duidelijk.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:32

Dank je Barabas, heb de cursus gevonden en ziet er laag drempelig uit. Daar durf ik ook nog best aan deel te nemen en binnen een uur rijden van mijn huis!

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:54

ik volg nu de cursus bij haar thuis in Rockanje. contact haar eens, misschien doet ze dat binnenkort nog wel eens, is ook dichterbij voor je en inderdaad gewoon heel duidelijk en relaxt qua uitleg enz. Ik mag morgen weer voor dag 2 van de 3. heb er zin in ondanks heel de week al ziek pfff


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, IASCrawler, Jet, LiannePuthzy, Symke en 107 bezoekers