Mijn paard toont al een tijdje raar gedrag tijdens het rijden. Hier is al een eerder topic over gemaakt.
Voor de mensen die hier niks vanaf weten: mijn paard bokt heel veel tijdens het rijden en longeren.. Al bij been geven gaat hij uit zijn dak en tegen mij in. Hij wilt niet ontspannen etc..
Nu gaven heel veel mensen mij het advies om een foto of echo te laten maken van zijn rug/hals. Twee jaar terug heeft mijn paard een peesblessure opgelopen. Hij kwam ineens op 3benen uit stal. Dierenarts dacht dat het gebroken was.. Hij leunde alleen maar op de rand van zijn hoef (ruststand). als hij liep knikte hij door zijn enkel. Andere dierenarts laten komen voor ''second opnion''. Deze heeft hem op pijnstillers gezet en is een week later weer komen kijken. Het zou een flinke peesblessure zijn. Ik ben niet bij dit bezoek geweest, een stalgenoot heeft dit allemaal aan mij doorgegeven. Er is toen verder geen echo of foto gemaakt.

Door omstandigheden hebben we daarna niet echt meer gereden. Af en toe een beetje hobbelen maar niet serieus. Dit was vooral omdat we er allebei geen zin in hadden. Mijn paard bokte toen al en was veel tegen de hand. Nooit bij nagedacht dat dit iets van pijn kan zijn...

Nu twijfel ik dus aan de ernst van zijn peesblessure. Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand was/is...

Ik heb al contact gehad met meerdere klinieken zoals bodegraven. Deze bellen mij zo snel mogelijk terug. Ik vraag mij af of het nog zin heeft om een echo of foto te laten maken of dat het nu wel over zou moeten zijn?

Betekend dat mijn hele paard op de foto moet? Van nek, rug tot aan pees? Heeft het nog zin voor zijn pees?
Alvast bedankt voor jullie mening!