Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:23

Zijn er mensen die het spul van NAF voeren?

Ik heb een pot over kunnen nemen. Maar nu vraag ik mij af hoe duur het in gebruik is?
Zo'n pot kost haast €40 en ze moeten 5 schepjes per dag? De schepjes zijn behoorlijk groot dus je doet niet zo heel lang met dat spul. Volgens mij is regumate dan zelfs nog goedkoper in gebruik dan dit naf spulletje? Of heb ik het verkeerd begrepen hoe de dosering werkt of heb ik er een verkeerd schepje bij?

Ik heb uitgerekend dat de vloeibare vorm ook prijzig is bij een hoge dosering. Die dosering is wel nodig bij de eerste hengstigheid lijkt mij?

Fleur ❤️


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:29

Ik vond NAF ook duur inderdaad, de vloeibare vorm helemaal want dan moet je eerst 2 weken ofzo 100ml per dag voeren (1 liter voor 40 euro dus 4 euro per dag).

Ik voer nu monnikspeper, maar madam lust het niet graag dus ik maak elke dag een klein beetje slobber, dan eet ze het wel. Ik doe nu een schepje, maar weet eigenlijk niet hoeveel gram dit is. Denk dat ik wel naar 2 schepjes zou moeten om 15 gram te krijgen. Voer het nu ruim een week denk ik, even aankijken hoe het gaat met haar hengstigheid. Vind haar wel een stuk rustiger al.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:05

NAF heb ik geen ervaringen mee.

Ik geef elke dag 2 maatschepjes monnikspeper en inmiddels eet madame het *\o/*
Ik heb het een tijdje niet gegeven maar het werkt het beste als ik het dagelijks geef. Dan blijft ze 'stabieler'. Nu is et weer einde maand en is ze weer op haar 'hoogtepunt' en geef ik extra een paar dagen Hormone van Puur druppels erbij...En merk gelijk dat ze niet meer zo van de leg is...

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:21

Ik heb een zak monikspeper schat in 750 gram nog ter overname (niet de poeper, maar ongemalen).

Mijn merrie is afgekeurd als rij paard en gaat of terug naar de fokker of ze wordt ingeslapen

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:28

Een van onze merrie's had ook heel veel last van de hengstigheid.
Piepen naar alles, dreigen, buikpijn/rugpijn, etc. |o En uiteindelijk zelfs 3 weken van de 4 per maand. %) Ik ben toen Merriesupport (Monnikspeperpoeder van de Paardendrogist) gaan bijvoeren, 1 schepje per dag, en wat een wereld van verschil! +:)+ Nu geen gepiep meer, rustige merrie, geen buikpijn/rugpijn meer. Ik merk nu zelfs helemaal geen hengstigheid meer. Voor haar en ons een verademing! Ik was even gestopt in de winter, omdat ik dacht dat het dan wel minder erg zou zijn, maar daar had ik me in vergist. Zodra ik het gedrag weer terug zag komen, ben ik weer begonnen en na een week werd ze alweer rustiger. Dus het werkt, bij haar in ieder geval, gelukkig snel. :)

Stal De Flint - Fochteloo- Friesland- Paard met trauma of stress? Wij bieden ESDR-therapie http://www.esdrtherapy.com

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:54

Ongelooflijk dat die monnikspeper toch zo'n verschil kan geven. Ik heb denk ik wel voldoende naf om deze hengstigheid aan te kijken. Volgens mij zit hier ook monnikspeper in. Als dit al resultaat geeft dan is dat mooi! Dan zou ik gewoon de monnikspeper kunnen proberen ipv de regumate.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:55

1metjepaard, wat jammer zeg.. had je het paard al lang of nog maar net? Sneu hoor

Fleur ❤️

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:14

Merrie van een vriendin reageerde erg goed op monnikskappeper en rode klaver.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:18

Ik heb overigens de gewone gedroogde monnikspeper van 'de baroen'. 1 kilo voor 10 euro. Dus niet de gemalen poeder.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:58

No_No schreef:
1metjepaard, wat jammer zeg.. had je het paard al lang of nog maar net? Sneu hoor


Heb haar vanaf haar drie, 1 mei dit jaar vier jaar dus.. alles zelf geleerd en dan door vette pech een zeer actieve artrose waardoor het nu dus gewoon klaar is :(

Na 30 jaar eigen pony/paarden zal ik straks paardloos zijn, waarschijnlijk komt er wel weer wat maar nu even niet.. twee paarden in 4 jaar verliezen is even too much.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:48

1metjepaard, veel sterkte... Kan het paard nog wel pijnloos leven of...?

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:54

Dat is maar de vraag ju1982 ze is erg veranderd in gedrag.. dus ik laat haar gaan voor het zichtbaar lijden wordt..dat verdient ze niet

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:10

Ik zat te wachten op de hengstigheid en vond het wat lang duren dus ben ik gaan rekenen. Blijkt dat ze vorige week hengstig geweest is :=
Ik heb alleen een rommelige stal en een vieze staart/benen/billen ontdekt! Haar rug was goed, tenminste ik heb niets ontdekt :D
Omdat de naf nu op is begin ik nu met monnikspeper. Ik ben benieuwd :D

Fleur ❤️

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:52

No_No schreef:
Ik zat te wachten op de hengstigheid en vond het wat lang duren dus ben ik gaan rekenen. Blijkt dat ze vorige week hengstig geweest is :=
Ik heb alleen een rommelige stal en een vieze staart/benen/billen ontdekt! Haar rug was goed, tenminste ik heb niets ontdekt :D
Omdat de naf nu op is begin ik nu met monnikspeper. Ik ben benieuwd :D


hihihi dat is een goed teken!
Benieuwd hoe ze het bij jou op de monnikspeper doet!

Mijn merrie gaat goed! Heb haar afgelopen maandag met spoed moeten verhuizen maar ze is niet extreem hengstig geworden. Ze doet het er super op en einde maand wordt ze altijd hengstig en dan help ik haar extra met hormone druppels. Top! Alleen hoe haar rug verder is met het zadel op dat moment nog niet kunnen testen helaas

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:14

Mijn merrie is inmiddels weer hengstig (geweest) en er is niets aan de hand *\%/* rug is prima +:)+ ik merk ook niets van een hengstigheid behalve dat ze een heksje is tegen het andere paard _O-

Ze krijgt nu monnikspeper met kurkuma en gember. 500 Gr monnikspeper, 400 gram kurkuma en 100 gram gember gemengd en de pot met naf spul weer gevuld. Ze krijgt nu dagelijks 1,5 schepje en het gaat dus uitstekend!

Fleur ❤️

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 22:26

Waar is gember voor?

Ik heb ook curcuma gevoerd maar daar kreeg ze zulke dikke benen van dat ik meteen mee gestopt ben. Overigens niet voor de hengstigheid hoor!

Dit jaar geef ik geen monnikspeper en tot nu toe gaat ze goed. Vorige week hengstig geweest maar op wat gedram tegen mn been aan geen vervelend paard, zoals altijd. Hoop dat het zo blijft!

[o]

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:22


Fleur ❤️

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:35

geef je 500 gram monnikspeper? Een halve kilo? Dat eet mijn paard nooit op zoveel, want die lust het niet zo graag. of lees ik dit verkeerd?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:56

Rena100 schreef:
geef je 500 gram monnikspeper? Een halve kilo? Dat eet mijn paard nooit op zoveel, want die lust het niet zo graag. of lees ik dit verkeerd?


Dat lees je verkeerd :j als je die alinea iets verder leest zie dat ik daar het mengel omschrijf wat mijn paardje krijgt EN de hoeveelheid :o

Fleur ❤️

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:15

Ja ik dacht al zoiets...toen ik mijn bericht had verstuurd viel het kwartje ineens (iets met het was nog vroeg). Maak je het mengsel met droge bestandsdelen? Dus gedroogde gember of vers?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:26

:') geeft niets!

Ik heb alles gedroogd dus poeder vorm.

Fleur ❤️

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:39

Ik heb nog een grote fles Regumate staan, 3/4 vol. Houdbaar tot januari 2019. Aangezien ik nu weet dat mijn merrie PPID heeft en Prascend krijgt, geen Regumate meer nodig. Mocht iemand interesse hebben, stuur een pb. Omgeving Eindhoven op te halen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:04

Jaaaaa ik wil

Gigi4
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:32

Die van mij was super hengstig en veel te vaak....klassiek homeopaat druppels gemaakt en nooit meer last, buiten een normale cyclus met normale hengstigheid.

Mieppony

Berichten: 15
Geregistreerd: 19-03-15

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:33

Mijn merrie is ook extreem hengstig.....er vandoor gaan, schrikken, overal plassen, erg afgeleid zijn...
Laten scannen door da, regumate, monnikspeper, HormOne druppels, natuurarts, acupunctuur, massages....
Niks lijkt te helpen. Die week is rijden uitgesloten, het is echt erg. Met grondwerk ook alle zeilen bijzetten. Die week met rust laten dan maar...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, RoxanneJessy, Suzysuze en 95 bezoekers