Eigenwijze pony's moeten afvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Eigenwijze pony's moeten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 19:29

Hoi! Bedankt voor het aanklikken van dit topic.

Ik heb 2 shetlanders die te dik zijn. Qua eten kan ik niets veranderen want ze krijgen alleen maar hooi, maar het bewegen is een beetje ingewikkeld:

We hebben thuis geen bak, wel iemand van een paar huizen verderop maar een van de 2 schrikt overal van dus die durft de weg niet over. Verder kunnen we in de wei grondwerk doen maar dan is de ander vervelend want hij vindt dat saai. Maar het kan wel in het weiland want dat kan met beide pony's maar ik heb geen idee wat we daar kunnen doen. Voor longeren is het te smal. Wandelen kan maar met 1 van de 2 (omdat de andere pony de weg niet over durft) maar dan is de ander zo lang alleen. Dus wat moet ik doen?
Laatst bijgewerkt door Annaa7 op 12-12-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
niet interessant


Anoniem

Re: Eigenwijze pony's moeten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:33

Ik zou ze 1 voor 1 een half uur longeren elke dag. Krijgen ze iig genoeg beweging. :)

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:34

De vervelende even apart zetten terwijl je bezig bent in het weiland? Of die eerst doen zodat ie moe is? Longeren? Ze leren dat ze afentoe een tijdje alleen moeten zijn? Dat zijn de eerste ideeën die in mij opkomen. :)

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 19:45

Bedankt voor de reacties :) Ik weet alleen niet of het weiland breed genoeg is om te longeren, hoe breed moet het minimaal zijn?

Als het te smal is, kan ik nog wel naar mijn buurman (waar ook die bak is), maar ik moet dan dus wel eerst over de weg. Ik zou wel heel graag willen dat de 'bange' toch over de weg durft, dus als iemand daar nog tips heeft om dat aan te pakken? Of misschien kent iemand iemand die me hierbij zou kunnen helpen?

Spoiler:
niet interessant

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Eigenwijze pony's moeten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:02

Voor een shetlander heb je geen 20 meter nodig om te longeren. Iets van 10 meter is prima. Alleen de vraag... kunnen jij en de pony's wel longeren?
Daarnaast... hoeveel hooi en wat voor soort hooi krijgen ze? Misschien het hooi mengen met wat stro of wat minder voedzaam hooi voeren.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 20:11

Evelijn schreef:
Voor een shetlander heb je geen 20 meter nodig om te longeren. Iets van 10 meter is prima. Alleen de vraag... kunnen jij en de pony's wel longeren?
Daarnaast... hoeveel hooi en wat voor soort hooi krijgen ze? Misschien het hooi mengen met wat stro of wat minder voedzaam hooi voeren.


Ik kan longeren, ik heb zelf niet genoeg ervaring om het zelf aan ze te leren maar ik ken iemand die dat wel kan. Ze krijgen 2 plakjes. Ik heb geen idee wat voor hooi we voeren, zal het morgen even aan mijn buurman vragen wat hij ons mee heeft gegeven.

Spoiler:
niet interessant

Anoniem

Re: Eigenwijze pony's moeten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:29

Ik zou de bange pony een hoofdstel in doen (zodat hij zich niet snel los kan rukken en over de weg kan denderen), evt wat lekkers in je zak om hem te belonen en dan iedere x stukje voor stukje de weg over en goed belonen dmv een klopje of een klein stukje wortel. (Geen snoepjes dat zijn dikmakers) en tegen hem praten dan leert hij het snel genoeg dat het niet eng is. :)

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 20:58

AmyPony schreef:
Ik zou de bange pony een hoofdstel in doen (zodat hij zich niet snel los kan rukken en over de weg kan denderen), evt wat lekkers in je zak om hem te belonen en dan iedere x stukje voor stukje de weg over en goed belonen dmv een klopje of een klein stukje wortel. (Geen snoepjes dat zijn dikmakers) en tegen hem praten dan leert hij het snel genoeg dat het niet eng is. :)


Bedankt voor je reactie! Ik ga het zeker proberen.

Spoiler:
niet interessant


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, GoogleAdsense, Rijsa, RoxanneJessy en 60 bezoekers