De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 19:00

Ja daar ben ik ook bang voor..
Maargoed dan gaan we nu een goede periode tegemoet.

Zondag krijgt meneer in rust en met eten een 5! En gister en vandaag een 4. Weerbeeld vergelijkbaar met vorige week.

Inmiddels helemaal omgeschakeld naar het andere voer.
Waren er nog geïnteresseerden over wat precies ?

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:10

Dat klinkt goed Tyrcanol. Word je zelf ook wat rustiger

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 20:36

Voor nu wel. Maar ik ben (helaas) een ras echte stress kip dus zit nu al weer met de lente/zomer in mijn maag.. |o 8)7

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:16

Ja, ben wel benieuwd wat hij krijgt nu :) Fijn dat het zo goed gaat!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:17

Tyrcanol schreef:
Voor nu wel. Maar ik ben (helaas) een ras echte stress kip dus zit nu al weer met de lente/zomer in mijn maag.. |o 8)7


Kijk uit met dat stof van die stresskip. Paarden kunnen daar geloof ik last van hebben.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik zou die stress ook hebben. Gelukkig duurt het nog eeuwen voor we weer voorjaar hebben.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:18

Ik zou niet nu al gaan stressen voor het voorjaar/zomer, wie weet zijn er dan weer heel andere omstandigheden en valt het mee. En als je er zo achter komt wat de trigger is, kan je er misschien toch weer gerichter naar handelen. Het zou ook heel zonde zijn als je niet genoeg geniet van het nu!

En natuurlijk ben ik er in geïnteresseerd wat je nu voert!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:53

Voeding is altijd interessant :o , dus als je tijd hebt omhet te plaatsen graag.

Verder zat ik nog te denken dat naast temperatuur, luchtvochtigheid enz ook zeker de windrichting belangrijk kan zijn en ook de kracht.

Herken je gevoel hoor, maar probeer van het NU te genieten dat doet Mick ook!!!!

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 10:06

Wo t/m vr krijgt meneer weer een 4. Gewoon goed alleen zijn hinnik is niet meer zuiver. En gezien meneer wat af hinnikt komt er nog al wat geluid bij kijken :Y) Weerbeeld allemaal een beetje hetzelfde.

Gister dacht ik we gaan een stukje wandelen, misschien niet heel slim want ik was gister zelf heel onrustig. Had daarom ook al gedacht dat het niet perfect zou gaan, maar het was een ramp. Eerste stuk prima, wel wat geluid maar niet veel. Dus ik dacht dat wordt een 3tje helemaal prima.
Niet dus :\ op de terugweg ging het zo belabbert dat hij op een gegeven moment geen lucht meer kreeg. Rochelen, pompen noem het maar op. Dus helaas gister een dikke vette 1 tijdens het wandelen. Door de dag heen heeft hij er toch nog wel last van gehad dus overall een 3 gister.
Vanmorgen nog niks gehoord dus even afwachten.

Ik weet dat ik niet moet stressen over de lente :o maar dat zit in mij, tips om dit er uit te krijgen heel graag!

Qua voeding, het is niet heel speciaal hoor, maar darmstelsel lijkt nog steeds niet optimaal.

Hij krijgt nu:
Ochtend 250 gram agrobs fetura ipv normale agrobs wiesencobs omdat er toch net wat meer mineralen inzitten en wat meer eiwitten. Dit is ook goed voor Mick maar was eigenlijk vooral voor mijn merrie, omdat ze door de cushing wat bespiering mist vooral op haar rug.
Daarbij krijgt hij een schepje magnesium en een schepje yea sacc nog steeds, dit ga ik straks vervangen voor healty gut. Vergelijkbaar product maar €20 goedkoper :o
Klein scheutje lijnzaadolie (daar was de therapeut het niet zo mee eens, echter de DA wel dus volg ik deze even) en iedere eerste week van de maand krijgen ze wat psyllium bij.
Hierbij krijgt hij zijn normale portie hooi.

Smiddags weer hooi.

Laat middag:
Weer 250 gram agrobs fetura en een heel klein beetje geweekte esparcette cobs (ook deze weer voornamelijk voor mijn merrie) voor wat extra ondersteuning in de stofwisseling en darmen.
65 gram balancer een vitaminen en mineralen supplement.
hierbij krijgen ze ook hooi

en laat avond weer een portie hooi.

Ook kreeg ik de tip om ze onbeperkt naast hun gewone drinkwater, water met keltisch zeezout aan te bieden. Eigenlijk ook weer vooral voor mijn merrie ivm de cushing, het zweten en dat weer aan kunnen vullen. Ik gebruikte voor haar electrolyten maar dat vond zij niet zo geweldig.

Ik weet het allemaal niet, maar we gaan het wel zien :=


Ohja, ze raadde me voor Mick ook nog een supplement aan voor zijn luchtwegen.
Maar dat moet ik uit amerika over laten komen en dat kost me over de €100. Dat vind ik momenteel wel erg gortig als ik heel eerlijk ben :o
Ik heb m opgeslagen dus kan het altijd nog proberen, maar voor nu wil ik het even met dit voer proberen, is al duur genoeg zo :o.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:18

zou zo'n pollennetje iets uitmaken?

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:25

Geef je ook ijslands mos?

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 16:05

Heb ik ook al vaker aan gedacht Mist. Maar vind het zo sneu dat 24/7 om te doen.

Nee ik geef geen ijslands mos. Alles wat ik geef staat in mijn post hierboven.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:27

hoe gaat het nu met Mick? :\ en met jou? :)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 05:49

Wat lief!
Zo in rust is meneer stabiel. Ooit hoor je m wel wat maar dan heeft hij geen last.
Wandelingen gaan heel uit een. Van een perfecte ronde zonder problemen tot 5x stil moeten staan om op adem te komen.

Ik kwakkel zelf ook een beetje met mijn gezondheid (longen) zelf een tijdje op de prednison gestaan en nu nog in de onderzoeksfase hoe het kan.
Gelukkig heb ik een schat van een vriend doe vort in de ochtend en laat avond voert <

Maar eerlijk is eerlijk. Ik huiver voor de zomer en in mijn gedachte ben ik steeds vaker bezig met een afscheid.
Al weet ik dat het nog niet zo ver is. Maar mijn gevoel zegt dat hij deze zomer niet meer door komt.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:08

Beterschap voor jezelf en superlief dat je vriend zoveel helpt. Heel moeilijk om het voor een deel los te laten, maar zolang de goede dagen opwegen tegen de enkele slechte ...... En misschien komt er wel een gunstige zomer, laten we dat gewoon hopen.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:04

Tyrcanol schreef:
Wat lief!
Zo in rust is meneer stabiel. Ooit hoor je m wel wat maar dan heeft hij geen last.
Wandelingen gaan heel uit een. Van een perfecte ronde zonder problemen tot 5x stil moeten staan om op adem te komen.

Ik kwakkel zelf ook een beetje met mijn gezondheid (longen) zelf een tijdje op de prednison gestaan en nu nog in de onderzoeksfase hoe het kan.
Gelukkig heb ik een schat van een vriend doe vort in de ochtend en laat avond voert <

Maar eerlijk is eerlijk. Ik huiver voor de zomer en in mijn gedachte ben ik steeds vaker bezig met een afscheid.
Al weet ik dat het nog niet zo ver is. Maar mijn gevoel zegt dat hij deze zomer niet meer door komt.

nog niet teveel aan denken fijn dat je zon lieve vriend hebt en hoop dat je zelf ook weer gauw opknapt :(:)

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:39

Zo lastig, onzeker en spannend Hoe de toekomst gaat zijn. Snap je gedachten goed hoor... Ik hoop dat het nog lange niet zo ver is en de zomer ook goed gaat komen. En zoveel mogelijk van alle goede momenten en dagen genieten :*

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 11:36

Thanks allemaal :)
Idd ik moet er gewoon van proberen te genieten nu het nog kan.

Maar hij is altijd zo blij mij te zien inclusief gigantische hinnik en dan neem ik mijn merrie mee voor een ritje en blijft hij hinnikend achter, dat breekt dan mijn hart ;(

Hij is ook geen knuffelpony, dus met een lekkere poetsbeurt inclusief knuffel sessie maak ik hem dan ook weer niet blij :')

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:00

Tyrcanol schreef:
Thanks allemaal :)
Idd ik moet er gewoon van proberen te genieten nu het nog kan.

Maar hij is altijd zo blij mij te zien inclusief gigantische hinnik en dan neem ik mijn merrie mee voor een ritje en blijft hij hinnikend achter, dat breekt dan mijn hart ;(

Hij is ook geen knuffelpony, dus met een lekkere poetsbeurt inclusief knuffel sessie maak ik hem dan ook weer niet blij :')

kan hij niet mee als handpaard als jullie alleen stappen?

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 15:45

Heb ik over na gedacht. Maar als ik hem bij kleine rondjes soms al 4x stil moet zetten vanwege zijn ademhaling ben ik bang dat als ik op de andere pony zit hij nog meer stress ervaart. Plus hij is niet altijd even braaf aan de hand :=

Maar het staat nog op ons verlang lijstje dat wel :D

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:28

hoe gaat het nu met jullie 2 :)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 17:21

Jeetje wat ironisch dat je er uitgerekend vandaag naar vraagt. (Wel super lief !!)

Vriendlief en ik heb gister samen staan brullen en besloten dat we er mee op gaan houden.
Zodra hij zichtbaar meer last gaat krijgen van het warmere weer ga ik de moeilijkste beslissing in mijn leven maken.
Mijn maatje waarmee ik opgegroeid ben, met wie ik samen gepubert heb, die mij gemaakt heeft tot wie ik ben.
Mag naar de eeuwige groene weides waar hij voluit kan springen en galopperen zonder luchtweg problemen.

Hoe ik dit zelf ga overleven weet ik niet. (Onzin natuurlijk maar zo voelt het momenteel wel)

Ik kies voor mijn vriendje en ga hem niet langer pesten dan nodig is.
Bijna 2 jaar heeft hij van zijn pre pensioen kunnen genieten.

Wanneer het precies op de planning staat is nog niet duidelijk.
Maar het staat helaas wel vast dat het gaat gebeuren.

Allemaal iig heel erg bedankt voor het meedenken en de steun +:)+

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:40

Heel veel sterkte, hoe moeilijk het ook is je hebt echt alles gedaan voor hem. Probeer het nog even van je af te zetten en te genieten. Zodra het tijd is weet je het een hele dikke knuffel en diep respect.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:55

veel respect voor die keuze :(:) hoe moeilijk die ook is :(
en veel sterkte. hij treft het maar met zulke baasjes

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:40

Een moeilijke maar zeker ook moedige keuze uit respect voor je maatje...

Heel veel sterkte voor jullie allemaal

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:01

Ik heb jouw topic natuurlijk aldoor gevolgd en ik vind dat je een onwijs dappere keuze hebt gemaakt. Probeer nog van hem te genieten, hoe lastig dat ook zal zijn. Heel veel sterkte de komende tijd, voor jou, je vriend, je maatje en zijn vriendinnetje.