Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:01

Ipsilonka schreef:
Kan iemand mij vertellen of jullie denken dat zo’n deken zou helpen bij een paard wat spierbevangen is geweest?

Lees je even in wat de deken precies doet. Dan heb jij je antwoord en nog veel meer antwoorden :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:24

Lijkt me dat het zeker geen kwaad kan!

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:37

Jotoma schreef:
Iemand postte laatst dat diegene het idee had dat de BOT colletjes uitgewerkt raakten. Ik heb ze vorige winter gedragen en nu weer, maar dit jaar heb ik het er gewoon koud onder.. terwijl ik er nog een laag kleding + jas overheen heb :(

Ja dat was ik. Precies hetzelfde probleem inderdaad.. ik moet de fabrikant nog een mail sturen.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:25

Ik ga dat niet doen. Heb nu twee keer eerder contact gehad over twee producten en dat is altijd meer dan netjes opgost (nieuwe producten ontvangen). Maar ik ben helaas wel klaar met dit merk. Tot drie keer toe ontevreden en je betaald een aardige prijs voor de producten. Ik houd het bij fedimax en rambo ionic.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:53

Hebben jullie ook ervaring met de producten voor mensen? Mijn moeder heeft reuma en ik wil voor haar graag iets van BoT kopen maar ik weet niet zo goed of ik een trui zal nemen of een nekbeschermer etc.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:00

Somebitch schreef:
Hebben jullie ook ervaring met de producten voor mensen? Mijn moeder heeft reuma en ik wil voor haar graag iets van BoT kopen maar ik weet niet zo goed of ik een trui zal nemen of een nekbeschermer etc.


Ik slaap op fedimax onderlappen (voor paarden :Y) ). Het werkt bij mij als een tierelier. Met een paar minuten trekt de pijn weg.
Ik heb vier coltruien van bot en die gingen 1 winter mee, ook vond ik de werking minder sterk dan fedimax.
Verder ben ik voor mijn paard tevreden met fedimax en rambo ionic. Ionic heeft ook een lijn voor mensen, weet niet precies wat.
Wat ik ook dagelijks gebruik is een warmtekussen die om rug en nek gaat, aan de stroom. Werkt ook erg goed tegen pijn.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:13

Ik heb de rambo ionic stable boots gekocht, mijn paard haar been blijft iets dik na een botvliesontsteking aan het pijpbeen.
Tot nu toe deed ik haar 's nachts bandages om, maar ik hoop dat nu het laatste stukje ook nog dunner wil worden.
Iemand alleen een idee hoe strak ik die dingen om kan doen? :)
Meer als een beenbeschermer of meer als een bandage?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:16

Zijn ze elastisch?Ik heb de stable boots van première equine met infrarood voor de benen van mijn paardje,die zijn elastisch en kan zo best strak doen..Haar benen blijven er mooi dun van s'nachts..

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:21

Afbeelding

Dit zijn ze

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:18

Deze lijken er behoorlijk op!
Het stof rekt wel wat, maar er zit geen elastiek aan ofzo..
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een boekje bij zou zitten, ik zou het ook zonde vinden als ze snel kapot gaan als ik ze te strak doe.
Paard reageerde er ook op door met hoge passen weg te lopen terwijl ze dat met bandages nooit doet, toen begon ik te twijfelen.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:37

oh ik zit zo in twijfel
Ik wil graag voor mn paard een deken met "verwarmende" werking
Nu is mn keuze de Rambo ionic of de Fedimax....
Paard is een koukleum en gaat bij kou verkrampen in zn rug. Wat zouden jullie aanraden

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:53

SparklingApp schreef:
Deze lijken er behoorlijk op!
Het stof rekt wel wat, maar er zit geen elastiek aan ofzo..
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een boekje bij zou zitten, ik zou het ook zonde vinden als ze snel kapot gaan als ik ze te strak doe.
Paard reageerde er ook op door met hoge passen weg te lopen terwijl ze dat met bandages nooit doet, toen begon ik te twijfelen.


Bij mij zit er ook geen elastiek aan,maar de buitenkant is best rekbaar..Het is inderdaad wel jammer dat je niet weet hoe en wat..Ik vind het ook heel spannend om iets te strak te doen,maar vooral als er niet veel rek in zit want dan knelt het af..

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:51

Esther_r20 schreef:
oh ik zit zo in twijfel
Ik wil graag voor mn paard een deken met "verwarmende" werking
Nu is mn keuze de Rambo ionic of de Fedimax....
Paard is een koukleum en gaat bij kou verkrampen in zn rug. Wat zouden jullie aanraden


Afhankelijk van wat je wilt. Moet hij hem altijd op of is een paar uur genoeg?

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:58

pluisje88 schreef:
Esther_r20 schreef:
oh ik zit zo in twijfel
Ik wil graag voor mn paard een deken met "verwarmende" werking
Nu is mn keuze de Rambo ionic of de Fedimax....
Paard is een koukleum en gaat bij kou verkrampen in zn rug. Wat zouden jullie aanraden


Afhankelijk van wat je wilt. Moet hij hem altijd op of is een paar uur genoeg?


Ik wil hem in de winterperiode omdoen en aanhouden (waarschijnlijk dan onder een reguliere winterdagen) Ben helaas niet in staat om meerdere keren naar stal te gaan en te wisselen

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:48

Dan zou ionic de voorkeur hebben voor mij Esther. De fedimax heeft toch een iets mindere pasvorm.

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:58

Dan inderdaad ionic. Fedimax fleece is niet geschikt voor 24/7 dragen. Tenzij je zon regendeken met die technologie erin koopt

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:19

Ik heb de Ionic nu als eerste deken op, daarover een onderdeken en daarover een 100 grams regendeken. (ze is wel geschoren)
Ik heb het nu sinds 2 dagen, morgen ga ik weer rijden, dus dan ik kijken of ik verschil merk.
Ook heb ik de Mr Feel Warm nekbeschermer aan haar halster gemaakt, eens kijken of dat effect heft.
Laatst bijgewerkt door Setteli op 20-11-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:25

De nek beschermers daar merk ik niets van aan der. Laat ze wel lekker zitten want vind het fijn een beschermer op het kopstuk heeft elk hoofdstel van mij!

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:32

Ik heb ook niet echt het idee dat ik verschil merk met de nekbeschermer.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:41

oke, ik heb hem ook wel eens aan mijn hoofdstel gehad, maar die heeft zo'n anatomisch kopstuk en dat paste niet echt goed.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:59

pluisje88 schreef:
Dan inderdaad ionic. Fedimax fleece is niet geschikt voor 24/7 dragen. Tenzij je zon regendeken met die technologie erin koopt


Dacht ik nog zo veel gelezen te hebben over deze dekens heb ik toch dit stukje gemist. Bedankt voor jullie tips

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:28

Esther_r20 schreef:
pluisje88 schreef:
Dan inderdaad ionic. Fedimax fleece is niet geschikt voor 24/7 dragen. Tenzij je zon regendeken met die technologie erin koopt


Dacht ik nog zo veel gelezen te hebben over deze dekens heb ik toch dit stukje gemist. Bedankt voor jullie tips


Fleece dekens zijn zowiezo niet geschikt om als onderdeken te gebruiken. Ze trekken naar achter en strak op de schoft. Daarom is het niet aan te raden 24/7. Dit staat los van de werking hoor. De werking 24/7 hebben zou na opbouw geen probleem zijn ;)

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:58

Laat ik mij hier ook maar melden!
Morgen komt mijn Agradi pakketje binnen met de mr. Feel warm nekbeschermer (paard), BOT inlegzolen en BOT oorwarmer/hoofdband.

Ook heb ik de fedimax rugwarmer besteld (fleece variant). Alleen nog even wachten op mijn pakketje uit Duitsland dus. Geen idee hoe lang dat duurt :p

Ik ben erg benieuwd naar de spullen! En als het goed bevalt wil ik ook meer spullen voor mijzelf en mijn pony.
Voor ponylief twijfel ik over verschillende dekens;
-Bucas (weet iemand of je deze aan Amigo dekens kunt bevestigen met de voor en achterkant?)
- Rambo sheet
- Outdoor dekens van Fedimax. Alleen zie ik dat de 50grams al niet meer in haar maat is. Iemand een idee of dit geregeld aangevuld wordt? Aangezien de welbekende onderlappen zo te zien ook nooit meer op voorraad zijn gekomen.

Voor mijzelf zou ik dan iets van een onder shirtje willen, maar als ik de BOT verhalen over de shirtjes hoor lijkt mij dat niet zo een strak plan.
Iemand ervaring met betere shirtjes die langer blijven werken?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:30

Ik kan nergens terug vinden hoeveel gram de bucas recuptex is. Weet iemand dit uit erarving? Hoeveel gram de deken zal zijn incl de werking?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:21

PanamaD schreef:
Ik kan nergens terug vinden hoeveel gram de bucas recuptex is. Weet iemand dit uit erarving? Hoeveel gram de deken zal zijn incl de werking?

Ik had gelezen dat hij te vergelijken is met een 100 grams deken, kan het nu niet zo snel terug vinden.