Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:22



Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:25

Gebruiken jullie voor jullie zelf ook BoT producten?
Ik ben 2,5-3maand geleden onderuit getrokken door een paard tijdens werk waardoor m'n schouder uit de kom is geschoten (en gelijk weer terug), maar nog steeds last van m'n schouder, wat nu door straalt naar m'n elleboog. Ik zag dat ze elleboog beschermers hebben, iemand ervaring mee?
Fysio ben ik al geweest en ga ik binnenkort weer heen, hoop dat ze me weer verder kunnen helpen

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:20


Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:47

Diertjec schreef:
Gebruiken jullie voor jullie zelf ook BoT producten?
Ik ben 2,5-3maand geleden onderuit getrokken door een paard tijdens werk waardoor m'n schouder uit de kom is geschoten (en gelijk weer terug), maar nog steeds last van m'n schouder, wat nu door straalt naar m'n elleboog. Ik zag dat ze elleboog beschermers hebben, iemand ervaring mee?
Fysio ben ik al geweest en ga ik binnenkort weer heen, hoop dat ze me weer verder kunnen helpen


Ik heb de elleboog beschermer. En heb er baat bij!

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:50

Jonnekee schreef:
Slmt9 schreef:


Ik heb ze besteld komen volgende week binnen als het goed is


Ik ben heel benieuwd naar je ervaring :j mag ik vragen wat de reden is voor gebruik?
Mijn paard heeft artrose, vandaar dat ik er benieuwd naar ben.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:39

Ik ben heel positief over de incrediwear producten. Mijn paard heeft er veel baat bij. Kogels zijn niet meer zo gezwollen en hij hersteld makkelijker na een flinke rit.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:05

Diertjec schreef:
Gebruiken jullie voor jullie zelf ook BoT producten?
Ik ben 2,5-3maand geleden onderuit getrokken door een paard tijdens werk waardoor m'n schouder uit de kom is geschoten (en gelijk weer terug), maar nog steeds last van m'n schouder, wat nu door straalt naar m'n elleboog. Ik zag dat ze elleboog beschermers hebben, iemand ervaring mee?
Fysio ben ik al geweest en ga ik binnenkort weer heen, hoop dat ze me weer verder kunnen helpen


Mijn moeder gebruikt de BoT elleboogbeschermer bij een tennisarm. Het helpt haar goed. Bij mij heeft de polsbeschermer heel goed geholpen na een polsoperatie. Ik had zelf niet verwacht dat het zo veel verschil zou maken. Ik had er nog best veel pijn aan en de eerste keer dat ik hem aan deed was de pijn meteen zoveel minder dat ik eigenlijk niet kon geloven dat het daarvan was. Maar de volgende dag toen ik hem weer aan deed was het effect hetzelfde. Echt heel fijn!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:00

Dat klinkt goed, bedankt voor jullie ervaringen! Dan ga ik hem sowieso bestellen :D

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:25

StonedRomy schreef:
Ik ben heel positief over de incrediwear producten. Mijn paard heeft er veel baat bij. Kogels zijn niet meer zo gezwollen en hij hersteld makkelijker na een flinke rit.


Mooi bericht. Welke gebruik jij en wanneer doe je ze om?

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:12

Slmt9 schreef:
StonedRomy schreef:
Ik ben heel positief over de incrediwear producten. Mijn paard heeft er veel baat bij. Kogels zijn niet meer zo gezwollen en hij hersteld makkelijker na een flinke rit.


Mooi bericht. Welke gebruik jij en wanneer doe je ze om?



Ik heb de bandages voor tijdens het rijden gebruikt, maar helaas ( of juist goed natuurlijk ) slinken de kogels van mijn paard zo goed als incrediwear gebruikt wordt dat de bandages gaan zakken. Bij alleen lopen geeft het geen verschil ( de omtrek van kogel gemeten voor en na rijden met en zonder incrediwear )

Ik gebruik nu dus vierkant de sokken. Wanneer ik het omdoe verschilt enorm. Als ik veel andere dingen ga doen, doe ik ze droog om zodra ik op stal kom en mag hij nog even de wei op. Dan doe ik ze af voordat ik ga rijden en na het rijden weer om. Dan maak ik ze vaak nat met warm water. Als ik na het rijden nog wat ga doen voor enkele uren zet ik hem eerst op de wei met de droge incrediwear en haal hem tussendoor even binnen om ze nat te maken.

Nat laat ik ze 30-45 minuten om.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:23

StonedRomy schreef:
Ik heb de bandages voor tijdens het rijden gebruikt, maar helaas ( of juist goed natuurlijk ) slinken de kogels van mijn paard zo goed als incrediwear gebruikt wordt dat de bandages gaan zakken. Bij alleen lopen geeft het geen verschil ( de omtrek van kogel gemeten voor en na rijden met en zonder incrediwear )

Ik gebruik nu dus vierkant de sokken. Wanneer ik het omdoe verschilt enorm. Als ik veel andere dingen ga doen, doe ik ze droog om zodra ik op stal kom en mag hij nog even de wei op. Dan doe ik ze af voordat ik ga rijden en na het rijden weer om. Dan maak ik ze vaak nat met warm water. Als ik na het rijden nog wat ga doen voor enkele uren zet ik hem eerst op de wei met de droge incrediwear en haal hem tussendoor even binnen om ze nat te maken.

Nat laat ik ze 30-45 minuten om.


Even kijken of ik het goed begrijp: sokken om en alleen wandelen geeft geen resultaat?

Mijn paard heeft artrose en met bekappen moeite om lang zn been te belasten. Als ik een BOT kootbeschermer om doe (30 min eerder) gaat het vele malen beter. Maar die vind ik niet prettig voor wandelen (vooral stappen). Daarom zoek ik dus zoiets als die sok.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:38

Bedoel wandelen zonder sokken zorgt er niet voor dat de zwelling afneemt. Back on track of incrediwear om laat de zwelling al afnemen. Liefst daarna nog bewegen om de afvalstoffen eruit te krijgen of eerst bewegen en daarna de producten gebruiken.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:39

Dat zijn mooie berichten!! Thanks for sharing.

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:56

Citaat:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring :j mag ik vragen wat de reden is voor gebruik?
Mijn paard heeft artrose, vandaar dat ik er benieuwd naar ben.



Wil ze voor achter gebruiken kijken of het helpt tegen galletjes en tegen stalbenen, Levering stond eerst op 26 mei maar ze komen morgen al kan ze dus meteen testen. *\o/*

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:02

Citaat:
Ik heb de bandages voor tijdens het rijden gebruikt, maar helaas ( of juist goed natuurlijk ) slinken de kogels van mijn paard zo goed als incrediwear gebruikt wordt dat de bandages gaan zakken. Bij alleen lopen geeft het geen verschil ( de omtrek van kogel gemeten voor en na rijden met en zonder incrediwear )

Ik gebruik nu dus vierkant de sokken. Wanneer ik het omdoe verschilt enorm. Als ik veel andere dingen ga doen, doe ik ze droog om zodra ik op stal kom en mag hij nog even de wei op. Dan doe ik ze af voordat ik ga rijden en na het rijden weer om. Dan maak ik ze vaak nat met warm water. Als ik na het rijden nog wat ga doen voor enkele uren zet ik hem eerst op de wei met de droge incrediwear en haal hem tussendoor even binnen om ze nat te maken.

Nat laat ik ze 30-45 minuten om.


Blijven de sokken achter goed zitten? Zakken ze niet af? En met achter ijzers hoe gaat dat?

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:39

Toen mijn paard nog ijzers had plakte ik tape over de nagels en deed dan de sokken om.

Ze blijven redelijk zitten, maar het paard moet niet teveel bewegen. Wil je ze zonder toezicht om laten zou ik niet voor de sokken gaan. Ook tijdens het rijden zijn de sokken niet geschikt. Als mijn paard de sokken om heeft ga ik regelmatig even kijken of ze nog goed zitten en hij is geen paniek vogel gelukkig.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:52

Dit is wat mij dus weerhoudt. Ik las op de site van incrediwear dat ze of snel gaten kregen, of te groot waren en daardoor niet werkten danwel afzakken. Voor die prijs mogen er toch niet anel gaten in komen.
Ik wil er mee het bos in, wil niet bij elke tak moeten kijken of ze nog heel zijn.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:58

Slmt9 schreef:
Dit is wat mij dus weerhoudt. Ik las op de site van incrediwear dat ze of snel gaten kregen, of te groot waren en daardoor niet werkten danwel afzakken. Voor die prijs mogen er toch niet anel gaten in komen.
Ik wil er mee het bos in, wil niet bij elke tak moeten kijken of ze nog heel zijn.

Er staat ook bij dat de sokken niet geschikt zijn voor het rijden.

Dan zou je naar de bandages moeten kijken

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:56

Oh dat had ik niet gezien.
Degene die de gaten erin hadden, hadden ze overigens ook niet gebruikt om te rijden.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:08

Daarom dus de tape over nagel gaten. Nagel gaten maken alles kapot, dus niet heel gek. Als ze een hardere binnenkant hadden gebruikt had je ze weer niet om gekregen.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:26

Bij die andere staat er niet bij of ze ijzers gebruiken, dus ik weet niet of er sprake is van die nagels. Zoals ik het lees ontstonden die gaten nadat ze ze even droegen, of een nacht. Wellicht door strijken oid?

Bandages werkt voor mij niet, want ik moet juist t stuk kootbeen/kroonrand hebben, de sok leek ideaal. Maar aangezien t met wandelen dus ook niet kan + de kwetsbaarheid, houdt t voor mij op.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:16

Ik heb de kootbandjes van Back on Track. Misschien heb je daar iets aan?

https://www.agradi.nl/back-on-track-koo ... -zwart.htm


Slmt9 schreef:
Bij die andere staat er niet bij of ze ijzers gebruiken, dus ik weet niet of er sprake is van die nagels. Zoals ik het lees ontstonden die gaten nadat ze ze even droegen, of een nacht. Wellicht door strijken oid?

Bandages werkt voor mij niet, want ik moet juist t stuk kootbeen/kroonrand hebben, de sok leek ideaal. Maar aangezien t met wandelen dus ook niet kan + de kwetsbaarheid, houdt t voor mij op.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:13

Ja, die heb ik ook! Bevallen prima om vooraf om te doen als de hoefsmid komt. Voor wandelen durf ik dat niet goed aan. Ik had anderen die bij hem grote schuurwonden veroorzaakten.

pluisje88

Berichten: 8053
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:13

Is er iemand hier die de Fedimax wakker heeft?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:14

Ik vroeg me af of er inmiddels al meer mensen zijn die de catago fir tech (zadel) dekjes gebruiken?
Weet iemand hoe dit zit in de zomer, wordt het niet erg warm? Ademend het goed?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Jodym, Loe_Loe, Trendiction en 74 bezoekers