Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:17

dat is interessant Jotoma! Wat voor klachten heeft je paard dat je een therapeutische deken gebruikt?

Heeft iemand al eens geprobeerd om een gewone fleece deken van BOT in een paarden deken vast te naaien?
Ik overweeg het te proberen :=

Fleur ❤️


Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:55

Een hoop rugklachten (met name si gewricht) tgv verkramping na een jaar vechten tegen meerdere keren hb en overcompensatie door een blindedarmontsteking.
Alles is nu bijna onder controle, behalve wervelkolom en spieren. Daarvoor wordt hij morgen weer door de osteo behandeld :j

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:17

Hoe valt de rambo ionic stable sheet qua maat?
Mijn merrie is ruim 1.75 hoog en ik heb alle rambodekens. Alle dekens in maat 7.0 /213 maar merk nu wel dat de liners aan de achterkant onder de outdoordeken uitkomen dus de liner zou misschien beter zijn in maat 6.9.

Maar ik wil de rambo ionic stable sheet en ik zou deze dan ook als onderdeken willen gebruiken onder de liner die onder de outdoordeken ligt.

Vallen ze heel lang uit? Twijfel of ik qua maat 6.9 of 7.0 moet nemen

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:56

Is de ionic liner dan niet praktischer? Die is ervoor gemaakt om niet onder de deken uit te komen.
Ik heb mijn rambo’s en bucas dekens altijd een maat kleiner dan al mn andere dekens. Oftewel, alles is bij mijn paard in 190, maar die twee dekens in 183

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:40

Nee want de liner is 100 grams gevoerd en ik wil deze deken het he jaar kunnen gebruiken dus daarom wil ik graag de stablesheet. Die is niet gevoerd en ook geschikt als zomerdeken. Ik heb alle rambodekens verder in mt 7.0/213 en die liggen perfect qua maat. Alle andere merken (hh, br, sectolin, qhp, thermostar, profirider,hkm, bucas) zijn te klein in maat 215

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:58

Oja, dat klinkt logisch. Ik weet niet of de deken uitsteekt, daar kan ik je niet verder mee helpen. Wellicht gewoon bestellen en passen over een andere deken?

Ik heb mijn recuptex net te koop gezegd, maar had er idd even niet bij stil gestaan dat 100gr veel te warm is straks. Misschien toch maar houden :?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:48

De recuptex lijkt mij ook te warm? Daar bleef mijn paard met 5 graden warm onder met enkel 50 grams outdoordeken erover.. Als het 20 is dan kan je hem er mee wegdragen denk ik.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:28

Bij mij was die ook zo warm als een 100gr. Maar tot 10 graden kan die wel op.
De ionic an sich is al 100gr en met de werking van ionic dan nog wel warmer.

Met 20graden hoef ik hem niet op, maar als het iets koelen is voor een training en daarna is het handig. Al heb ik ook altijd de fedimax uitrijddeken die ik daarvoor gebruikte ook nog..

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:37

Ivm slechte doorbloeding van mijn pony haar voorhoeven (oa door hoefbeenkanteling) heb ik op aanraden van iemand kootbeschermers van Back on Track om de voorbenen gedraaid en ze heeft inderdaad ipv steenkoude hoeven, nu lauwwarme hoeven op moment dat ze die beschermers om heeft.
Ik heb dus positieve ervaring en raad ze nu ook anderen aan :)

In every heart is a dream, follow this dream, it will open hearts

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:47

Mooi dat het zo goed werkt die beschermers!

Ik heb in een paar uur mn recuptex verkocht, ging bizar snel.
En sinds twee dagen draagt mijn paard de (nieuwe) ionic weer. Ik had er even niet bij stil gestaan dat hij daar vele malen beter op reageert dan de recuptex. Was helemaal verbaasd dat ik hem vanaf stap 1 in de binnenbak ontspannen had. Met deze kou. Hij liep gelijk zo soepel.

Ben dus echt in alle opzichten blij dat de ionic er in vernieuwde versie is. Nu duimen dat de bolletjes goed blijven zitten.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:26

Kan de Ionic stable ook als liner gebruikt worden?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:09

Osteopaat moet voor 2 de keet komen omwille van het feit dat paardlief wat last heeft van zen heup. Nu ben ik aan het twijfelen tussen bac' on track deken (ben nog niet uit tussen fleece of gewoon) of de ionic te bestellen. Ik ben al zo tevreden van de back on track mesh beschermers dat ik ook iets voor dit wil


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:35

Inmiddels de rambo ionic stablesheet aangeschaft.
Heb gekozen vd stablesheet omdat ik deze altijd dan het hele jaar door kan gebruiken als onderdeken/transportdeken en zomerdeken.
Maat viel wel groot uit dus nu geruild voor maat kleiner. Vanmiddag 2 uurtjes opgehad en paard liep erg los en direct heel ontspannen over de rug toen ik ging rijden.
Toeval of niet? Tijd zal het leren.
Wil komende weken opbouwen van 2 uur per dag naar uiteindelijk 24 uur per dag (als onderdeken voor nu)

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:05

tamaramt schreef:
Inmiddels de rambo ionic stablesheet aangeschaft.
Heb gekozen vd stablesheet omdat ik deze altijd dan het hele jaar door kan gebruiken als onderdeken/transportdeken en zomerdeken.
Maat viel wel groot uit dus nu geruild voor maat kleiner. Vanmiddag 2 uurtjes opgehad en paard liep erg los en direct heel ontspannen over de rug toen ik ging rijden.
Toeval of niet? Tijd zal het leren.
Wil komende weken opbouwen van 2 uur per dag naar uiteindelijk 24 uur per dag (als onderdeken voor nu)


Goed te horen! Kun je de deken gebruiken als liner??

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:32

De rambo ionic is als onderdeken te gebruiken (o grams) dus heb deze vandaag vd 2e keer 2 uur onder de loner + outdoordeken gegad

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:34

Wie heeft er nog meer de ionic stable sheet en ook het probleem dat deze bij de sluiting wat te strak zit?

Maat viel groot dus geruild voor maat kleiner en deze is prima maar voor bij borstsluiting wel wat strak. Had liever verstelbare of grotere borstriemen gehad. Iemand hier ook ervaring mee?

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:12

Bij mijn paard zit ie ook wat strak. Sluitingen komen ook tegen de huid aan. Maar ik heb er een handdoek tussen gedaan en dat gaat perfect.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:51

Talida schreef:
Jotoma schreef:
Net net in t hb topic al geantwoord ;)

Ik heb vanmorgen de paardendrogist gesproken. Die gaven aan dat rambo de nieuwe ionic liner dekens nog niet heeft en ook nog niet heeft uitgeleverd. Horsefitshop gaf bij mij aan de nieuwe al te hebben, maar dat klopt dus niet.
Levertijd is momenteel 2-3 weken.
Hopelijk heb ik hem voor 2 maart binnen, want dan komt de osteo :)



Ik heb na x aantal weken nu van Horseware zelf wel al de liner ontvangen. Hij was destijds (december) niet op voorraad. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er dan nu ineens nog een lading oude liners uitgeleverd wordt.


Helaas hier nu ook bolletjes die loslaten :( Agradi wil hem omruilen maar ik moet hem wel meteen kapot knippen terwijl ze niet weten wanneer ze hem kunnen leveren. Ik zit dan zonder liner, dat is met 15 graden geen ramp maar als het weer kouder wordt, wil ik hem nog wel kunnen gebruiken en dat mag dus niet. Ik ben nu aan het mailen met Horseware hopelijk kunnen zij iets voor me betekenen.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:57

Chips, wat balen. Want bij agradi wil de levertijd ook nog al eens oplopen. En krijg je dan wel de nieuwe?

Die van mij draagt nu ook geen onderdeken. En de komende twee weken blijft het rond de 8-10 graden. Eventuel een gewone liner van 100gr eronder?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:42

Dat is dan weer het nadeel van Agradi, slechte service en niet meedenken :(.
Hoe blijft de nieuwe liner Jotoma? Blijven de bolletjes zitten?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:46

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het nog niet gecheckt hebt, terwijl ik hem net gisteren er weer onder weg had gedaan omdat het te warm is :o
Ik ga morgen gelijk kijken *D

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:57

Jotoma schreef:
Chips, wat balen. Want bij agradi wil de levertijd ook nog al eens oplopen. En krijg je dan wel de nieuwe?

Die van mij draagt nu ook geen onderdeken. En de komende twee weken blijft het rond de 8-10 graden. Eventuel een gewone liner van 100gr eronder?


Ja dat kan hoor. Maar ik vind het een aparte gang van zaken. Ze kunnen mij geen enkele indicatie geven wanneer de Ionic weer komt. Welke haast is er dan bij om de slechte liner door te knippen? Van de week wordt het weer kouder en dan wil ik hem nog even onder m’n regendeken leggen. Ik heb dat ding niet voor niks ...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:41

Eens :j

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:00

Ik heb het hele topic doorgelezen (ja, echt, vraag maar raak :') ) voordat ik een reactie zou plaatsen. Alle informatie is super waardevol!

Toch zou ik graag nog een laatste advies aan jullie als ervaringsdeskundigen willen vragen wat de beste optie lijkt. Ik ben opzoek naar een deken die ik voor en na het rijden op leg/'s avonds met stappen/op de trailer, in ieder geval niet permanent. Gezien Fedimax vaak naar voren komt heeft die zeker voorkeur op BOT, maar ik zou toch graag jullie ervaringen nog horen met de Recuptex/Ionic ten opzichte van Fedimax. Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

Ik kan de deken niet permanent opdoen gezien het niet een eigen paard betreft en ik de deken alleen zal gebruiken tijdens de dagen dat ik het paard train. Ben heel benieuwd naar jullie adviezen, alvast bedankt!

heb vertrouwen, houd moed

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:59

Dan zou ik voor de ionic of recuptex gaan. Die kan je met zowel rijden als op de trailer op doen.
Fedimax vind in beter, maar die ligt te los om voor trailer vervoer te gebruiken.

Welke van de twee is persoonlijk. Want bij het ene paard werkt de een beter dan de ander. Dat zou je ook nog kunnen baseren op pasvorm. Als je paard beter past in bucas, dan zou je recuptex kunnen doen en anders de ionic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi, Hobbyhorse en 86 bezoekers