Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:43

Mag ik hier even een snelle vraag stellen?
Ik heb een merrie die momenteel flink hoefbevangen staat en de kou werkt daar behoorlijk nadelig op. Gezien de vorstperiode die er weer aan komt overweeg ik toch om haar voorbenen warm te houden door middel van stalbeschermers (ze staat niet op stal maar dag en nacht op een track, dus gewone transporters vind ik geen optie)
Nu vraag ik me af of de BoT stalbeschermers echt beter zouden werken dan gewone stalbeschermers van bijv. Harry Horse. Ik weet dat er mensen zijn die er mee weg lopen, maar heb je ook vergelijk.
Hoe was het met gewone beschermers en hoe veranderde dat met BoT. Stel, het kost je niks extra's, zou je dan - als je ze nu niet hebt omdat je ze te duur vindt - dan wel BoT nemen? Of zijn er mensen die bijv. nadelige effecten merkten (stuwing bijv.?)
Ik heb ook naar Fedimax gekeken maar vind dat model in mijn situatie minder handig omdat die de koot en kroonrand niet mee neemt en ik ze bij een paard wat niet op stal staat niet zo laag om wil doen omdat ze dat model gewoon niet hebben. Dan loop ik te veel risico dat ze af zakken of wat ook.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:46

Net net in t hb topic al geantwoord ;)

Ik heb vanmorgen de paardendrogist gesproken. Die gaven aan dat rambo de nieuwe ionic liner dekens nog niet heeft en ook nog niet heeft uitgeleverd. Horsefitshop gaf bij mij aan de nieuwe al te hebben, maar dat klopt dus niet.
Levertijd is momenteel 2-3 weken.
Hopelijk heb ik hem voor 2 maart binnen, want dan komt de osteo :)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:49

Thanks Jotoma, dacht ik stel 'm hier ook maar even, komen weer andere mensen ;)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:51

Groot gelijk!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:52

Jotoma schreef:
Net net in t hb topic al geantwoord ;)

Ik heb vanmorgen de paardendrogist gesproken. Die gaven aan dat rambo de nieuwe ionic liner dekens nog niet heeft en ook nog niet heeft uitgeleverd. Horsefitshop gaf bij mij aan de nieuwe al te hebben, maar dat klopt dus niet.
Levertijd is momenteel 2-3 weken.
Hopelijk heb ik hem voor 2 maart binnen, want dan komt de osteo :)



Ik heb na x aantal weken nu van Horseware zelf wel al de liner ontvangen. Hij was destijds (december) niet op voorraad. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er dan nu ineens nog een lading oude liners uitgeleverd wordt.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:09

Francis schreef:
Mag ik hier even een snelle vraag stellen?
Ik heb een merrie die momenteel flink hoefbevangen staat en de kou werkt daar behoorlijk nadelig op. Gezien de vorstperiode die er weer aan komt overweeg ik toch om haar voorbenen warm te houden door middel van stalbeschermers (ze staat niet op stal maar dag en nacht op een track, dus gewone transporters vind ik geen optie)
Nu vraag ik me af of de BoT stalbeschermers echt beter zouden werken dan gewone stalbeschermers van bijv. Harry Horse. Ik weet dat er mensen zijn die er mee weg lopen, maar heb je ook vergelijk.
Hoe was het met gewone beschermers en hoe veranderde dat met BoT. Stel, het kost je niks extra's, zou je dan - als je ze nu niet hebt omdat je ze te duur vindt - dan wel BoT nemen? Of zijn er mensen die bijv. nadelige effecten merkten (stuwing bijv.?)
Ik heb ook naar Fedimax gekeken maar vind dat model in mijn situatie minder handig omdat die de koot en kroonrand niet mee neemt en ik ze bij een paard wat niet op stal staat niet zo laag om wil doen omdat ze dat model gewoon niet hebben. Dan loop ik te veel risico dat ze af zakken of wat ook.


De equine magnetix ankle boots zijn ideaal voor paarden die 24/7 buiten staan..Ik heb ze ook en vind ze ideaal..Als je interesse hebt,in NL zijn ze te koop bij early beau

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:52

ninne1 schreef:
Er zijn tegenwoordig meerdere winkels waar je de Recuptex kan testen. Als je zoekt op Bucas Recuptex test dekens kom je ze wel tegen.


Zoals eerder genoemd heb ik liever de ceramische en niet met magneten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:02

pleiada schreef:
De equine magnetix ankle boots zijn ideaal voor paarden die 24/7 buiten staan..Ik heb ze ook en vind ze ideaal..Als je interesse hebt,in NL zijn ze te koop bij early beau

Het ging me echt even om het verschil tussen gewone stalbeschermers en de BOT stalbeschermers, ik laat haar sowieso niet 24/7 er mee om staan, het is alleen voor 's nachts en ik kon voordelig aan BOT beschermers komen, voor de zelfde prijs als gewone stalbeschermers, vandaar mijn vraag om puur die twee te vergelijken. Maar heb ze inmiddels besteld, werkt het keramische toch niet dan zijn het nog steeds gewoon goede beenbeschermers.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:09

@talida: misschien had hfs nog oude liggen? Zij waren nl ook niet bekend met de problematiek..
Ik durfde de gok iig niet te nemen.

Dit is was de pd appte:
Goedemorgen, dank je wel voor jouw bericht. Wij wachten op de nieuwe productie Ionic liners, die zelfs nog niet bij Horseware binnen is. Deze is nog niet uitgeleverd en dit is de nieuwe versie waarvan wij een verbeterde kwaliteit verwachten. De verwachte levertijd op dit moment is 2-3 weken, we kunnen dus helaas nog niet garanderen dat je de deken voor 2 maart in huis hebt. Hiervoor onze excuses.

En daarna:
Hallo Jose, wij kunnen natuurlijk niet oordelen over de informatie de Horsefitshop verstrekt maar wij vertrouwen op de informatie die wij van Horseware krijgen. Wij hebben met het vorige model een aantal problemen gehad en willen daarom uitsluitend de nieuwe productie geleverd krijgen. Dank voor je geduld. :)

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:21

Mijne komt rechtstreeks uit GB, van Horseware. Niet bij Hfs. Of bedoelde je dat niet?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:41

Nee hoor, ik begreep al dat die van jou direct bij hw vandaan komt. Dat was mijn reactie omdat je aan gaf dat je je niet kon voorstellen dat er een lading oude dekens werd geleverd.
Ik bedoelde dat hfs misschien nog oude dekens had liggen en er helemaal niet van op de hoogte is dat er vernieuwde dekens komen.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:39

Ik zou het liefst ook een nieuwe Ionic ontvangen. Ik heb die van mij destijds bij Agradi besteld en de bolletjes lijken er nog goed op te zitten. Ik ben alleen bang dat als ik toch problemen zou krijgen Agradi zegt dat hij al te oud is om nog een beroep te kunnen doen op de garantie.

Behalve dat het paard lekker warm is merk ik er verder niet veel van.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:46

Heb nog even gekeken of ik ergens kon zien dat het een nieuwe liner is, een batch datum ofzo maar nee.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:27

Nou gaat hw wel netjes om met de garantie op dit product. Dus mocht het toch gaat loslaten, dan lossen ze het vast netjes op.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:29

Wat ik begreep hebben ook niet alle liners problemen gehad. Maar omdat er veel problemen zijn geweest heeft Horseware besloten de liners te vernieuwen. Ik begreep dat ze zelfs een ander artikelnummer hebben gekregen bij Horseware dus dan is het een "ander" product geworden.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:31

Had ik toch de labeltjes even moeten bewaren van de oude!
Maar inderdaad, de klantenservioce van Hw krijgt een dikke 10 van mij

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:36

Talida schreef:
Had ik toch de labeltjes even moeten bewaren van de oude!
Maar inderdaad, de klantenservioce van Hw krijgt een dikke 10 van mij



Dat is fijn maar je hebt toch niet met HW zelf te maken maar met de winkel waar je hem hebt gekocht? Ik heb nl al eens eerder contact gezocht met HW zelf maar werd doorverwezen naar de winkel (die er niet was omdat ik de nieuwe deken niet met bon had gekocht).

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:49

salamaleque schreef:
Talida schreef:
Had ik toch de labeltjes even moeten bewaren van de oude!
Maar inderdaad, de klantenservioce van Hw krijgt een dikke 10 van mij



Dat is fijn maar je hebt toch niet met HW zelf te maken maar met de winkel waar je hem hebt gekocht? Ik heb nl al eens eerder contact gezocht met HW zelf maar werd doorverwezen naar de winkel (die er niet was omdat ik de nieuwe deken niet met bon had gekocht).


Dan heb ik zeker mazzel gehad *D
Heb ze destijds ook niet gemaild met een klacht dus was ook niet nodig om contact op te nemen met de winkel.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:48

Ben ik nog weer even :D
Ik heb heel goedkoop een maar BOT stalbeschermers op de kop kunnen tikken en heb die nu 2 dagen een uurtje of 2 om gehad. Ik heb ze gekocht om m'n flink hoefbevangen merrie de koude nachten door te helpen nu we flink vorst krijgen. Ik zou ze dus eigenlijk liefst nu vannacht al om laten. Ik heb niks raars gemerkt na die twee keer kort om houden, merrie vindt het al helemaal best en aan de benen merk ik ook niks bijzonders. Wat zouden de bezwaren zijn van te kort/niet laten wennen? Wat kan er 'fout' gaan? Ik kan dat nl. niet echt terug vinden, er wordt overal gesteld dat je het lichaam moet laten 'wennen' maar niet wat er gebeurt als je dat niet doet.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:11

Francis schreef:
Ben ik nog weer even :D
Ik heb heel goedkoop een maar BOT stalbeschermers op de kop kunnen tikken en heb die nu 2 dagen een uurtje of 2 om gehad. Ik heb ze gekocht om m'n flink hoefbevangen merrie de koude nachten door te helpen nu we flink vorst krijgen. Ik zou ze dus eigenlijk liefst nu vannacht al om laten. Ik heb niks raars gemerkt na die twee keer kort om houden, merrie vindt het al helemaal best en aan de benen merk ik ook niks bijzonders. Wat zouden de bezwaren zijn van te kort/niet laten wennen? Wat kan er 'fout' gaan? Ik kan dat nl. niet echt terug vinden, er wordt overal gesteld dat je het lichaam moet laten 'wennen' maar niet wat er gebeurt als je dat niet doet.


Als mijn paard accuut iets heeft laat ik ze direct de hele nacht om. Heb ze afgelopen weken een aantal x 24 uur omgehad.
Ik zou het proberen. Als paard er gevoelig op zou reageren dan had je het denk ik al gemerkt.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:04

Ok, thanks, fijn te weten dat dat wel kan. Ik heb niks gemerkt van de korte tijd dat ze ze om had, ze vindt het ook prima, loopt er ook normaal mee enzo en ze zitten goed verder. Het gaat vannacht toch wel wat harder vriezen dan afgelopen nacht dus ja, denk dat het wel fijner zou zijn als ze nu warme benen houdt.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:47

Ik zou het ook op die manier doen francis.

Toen ik het zelf voor t eerst ‘gebruikte’ werd ik er misselijk van en heb ik t weg gelegd. Om er vervolgens de rest vd nacht op te slapen.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:44

Ik heb voor mijzelf een magneet clip besteld bij EarlyBeau. Ik hoop dat het voor mijn knie gaat werken. Ik heb een knieblessure gehad en ik heb er nog steeds veel vocht in..

Ik ben benieuwd

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:48

Ik heb ook een clip van equine magnetic. Ik dacht daar 1x baat bij te hebben gehad, daarna nooit weer.
Ik heb meer profijt bij ceramisch textiel, maar dat zal per persoon/paard verschillen.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:50

Mmmm klinkt niet erg hoopvol... Ik ga het zien en merken hoop ik!