Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:36

Ik heb al stukjes gelezen in dit topic, maar zijn er hier bokkers die de Back on Track singel al enige tijd gebruiken en hun ervaring (nogmaals) willen delen?
Ik heb nu een Prolite singel. Maar erg benieuwd naar de werking van de BOT. Vraag me af of je paard er iets van verschil door merkt aangezien ze de singel meestal niet langer dan 1u 'dragen'.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:31

Ik ben er nog steeds niet uit welke van alle soorten dekens nou 'het beste' zou zijn, het zijn ook allemaal weer andere werkingen wat ze hebben en door de bomen zie ik het bos bijna niet meer.

De recuptex en ionic werken een beetje hetzelfde geloof ik met electrisch geladen deeltjes?
En de fedimax werkt met infrarood volgens mij
En dan heb je nog dekens met magnetische werking, is dat vergelijkbaar met recuptex en ionic?

Ik wil graag nieuwe transportbeschermers en kwam een aantal met magnetische werking tegen, de meest prijsgunstige waren van harry's horse, maakt dat veel verschil met die van equick (magneto)/zandona? En ook daar heb je de recuptex weer van kentucky of ionic.

En ik vergeet BOT zelfs helemaal :+ Daar heb ik zelf een fleece van en een ding voor om mijn nek/schouders, maar eerlijk... ik merk er helemaal niks van.

Er is hier vast ook al veel over gesproken maar ik kan nog altijd niet echt een keuze maken :=
Met de bedragen wat die dekens en beschermers kosten wil ik toch wel graag dat het ook echt werkt.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:01

Even uit mn hoofd degene die ik denk te weten:
Keramische deeltjes: bot, fedimax
Negatief geladen ionen/tourmaline: rambo ionic
Magnetisch: recuptex, equine magnetic

Bij de ene werkt het wel, bij de andere minder of niet. Bot werkte bij mij kort, paar keer wassen en de werking was weg.
Paard en ik gaan t beste op fedimax. Ionic is een goeie tweede, mits de bolletjes blijven zitten.

Voor diegene die nog wilden weten hoe de clip van equine magnetic werkt: een dag werkte het, andere dag deed het niets of de pijn was te erg.
Daarna heb ik hem niet meer gebruikt. Mijn favoriet voor mezelf zijn de onderlappen van fedimax. Wonderbaarlijk spul.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 23-01-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:01

Afbeelding

Afbeelding
Deze is ook met bolletjes inderdaad maar denk dat dit beter hecht op deze stof. Ook vind ik bij de sheet dat de bolletjes verder over de schoft komen bij de liner zaten die halve wege de schoft deze echt tot bovenaan

Jotoma schreef:
En steekt hij ook uit bij de archers? Is t ook met bolletjes of anders?

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:48

Is er iemand hier die ervaring heeft met zowel rambo ionic fleece sheet en ramvo ionic stable sheet. Welke is het fijnste en verschil?

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:04

Ik heb alleen de stable sheet en een fedimax rugwarmer. dus geen vergelijkingsmateriaal

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:40

Ik heb voor mijn Frederiksborger merrie nu de Fedimax ceramic regedeken (met 200gr vulling) gekocht. Hij zit haar echt heel mooi!

Onder de hals lijkt hij overigens wat hoog te vallen zo vanaf de foto, maar de bovenste "flapjes" boven de gesp zijn los. Ze kon prima met haar hoofd bij de grond etc.
Afbeelding

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:09

Hier nog steeds erg te spreken over mijn Recuptex normaal :D twijfel zelfs om een halsje en light versie erbij te kopen om alles compleet te maken.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:23

Sinds een paar dagen heb ik voor mijn merrie de BOT Rugwarmer. Ze is net behandeld door de osteo en haar rugspieren en lendenen zaten behoorlijk vast, waarschijnlijk door een glijpartij in de wei.
Wilde iets wat haar momenteel kan ondersteunen. Helaas is de Recuptex pas eind februari weer leverbaar dus starten we eerst hier maar mee.

Ik heb het hele topic doorgelezen en ben ook wel geïnteresseerd in een dekje voor onder het zadel. Zijn er ook mensen die duidelijk verschil tussen de back on track en mr feel warm merken?

Rugwarmer bij mijn merrie. Hij schuift wel iets maar blijft hier gelukkig hangen. Hoop hem icm longeersingel voor longeren te kunnen gebruiken
Afbeelding

fjordjuhh
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:26

Ik lees in dit topic erg goede verhalen. Ik heb zelf de Bot mesh beschermers en ben er erg tevreden over.

1,5 jaar geleden is mijn paard geopereerd aan OCD in zijn rechtersprong. Helaas wordt dit been constant dik, iets bekends na ocd operaties natuurlijk, maar ik ben benieuwd of ik zou kunnen ondersteunen met de Bot hakbeschermer. Ik heb de eerste 26 pagina`s van het topic doorgelezen maar kan hier nog niet zoveel over vinden. Iemand die hier ervaringen mee heeft? Of evt met vocht op een andere plek en het gebruik van Bot beschermers?

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:43

Ik heb het topic doorzocht maar kan het niet echt vinden, heeft iemand hier nou ook ervaring met de deken van HKM Mr Feel Warm?

Heb zelf de nekbeschermer hiervan, maar heb niet het idee dat het iets helpt. Weet dus niet zo goed of ik aan de fleecedeken moet beginnen.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:13

Ik heb de zweetdeken van Mr. Feel Warm. :j Dit was de enigste deken dat tenminste ook in een shetlandermaat verkrijgbaar was. Mijn pony is er nog altijd blij mee, die is merkbaar soepeler na gebruik van de deken.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:12

Josien_ schreef:
Ik heb het topic doorzocht maar kan het niet echt vinden, heeft iemand hier nou ook ervaring met de deken van HKM Mr Feel Warm?

Heb zelf de nekbeschermer hiervan, maar heb niet het idee dat het iets helpt. Weet dus niet zo goed of ik aan de fleecedeken moet beginnen.


Ik heb de uitrijdeken. Tijdens het losrijden ligt de MR Feel Warm uitrijdeken op en als het heel koud is (buitenbak) blijft de deken tijdens de hele training op. Heb wel het idee dat mijn ruin wat sneller over de rug wilt lopen. Ik heb ook de Recuptex, heb het idee dat ze beide even goed werken. Wilde eerst eigenlijk de Recuptex uitrijdeken, maar vind een waterdichte deken tijdens het rijden/trainen vaak te warm. Dus zocht een fleece uitrijdeken, en dus deze genomen. Ben er tot nu toe erg tevreden over!

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:21

Goed om te horen! Ik heb namelijk eigenlijk een nieuwe zweetdeken nodig en deze is een stuk betaalbaarder dan bucas :D .

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:46

shetlandfan schreef:
Ik heb de zweetdeken van Mr. Feel Warm. :j Dit was de enigste deken dat tenminste ook in een shetlandermaat verkrijgbaar was. Mijn pony is er nog altijd blij mee, die is merkbaar soepeler na gebruik van de deken.


kun je aangeven waar je deze gekocht hebt?
Ik ben wat aan het kijken, vond hem het goedkoopst bij Athleteshop.nl maar lees daarover veel slechte berichten. Bij Agradi is hij iets duurder.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:04

Josien_ schreef:
shetlandfan schreef:
Ik heb de zweetdeken van Mr. Feel Warm. :j Dit was de enigste deken dat tenminste ook in een shetlandermaat verkrijgbaar was. Mijn pony is er nog altijd blij mee, die is merkbaar soepeler na gebruik van de deken.


kun je aangeven waar je deze gekocht hebt?
Ik ben wat aan het kijken, vond hem het goedkoopst bij Athleteshop.nl maar lees daarover veel slechte berichten. Bij Agradi is hij iets duurder.


Ik heb hem destijds bij Agradi gekocht. Toen wist ik ook nog niet dat de Athleteshop hem ook had.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:40

Ik heb mijn deken wel bij Athleteshop gekocht. Keurig binnen een paar dagen binnen.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:39

Voor Roos heb ik koot beschermers van BOT gekocht.
Niet als beschermer, maar voor de therapeutische werking. Ze passen niet om haar koot, maar wel prachtig om haar pijp!
Ik ben benieuwd of ze haar goed kunnen helpen.

Afbeelding

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 23:06

Slim Dennis!!
Denk dat het vooral goed zal werken met zomervacht.
(Mooie sokjes trouwens, soort modern geblondeerd. Of heet dat Balayage? :) )

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:25

Ze is hoefbevangen en heeft in haar linker kogel wat artrose zitten. Vind maar iets in haar maat (ze is 102cm), dat is niet te doen.
Het is een blonde vos-roan, haar sokken zijn net zo blond als haar manen :j .

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:23

Wie weet of er ook recuptex producten voor mensen zijn? Of iets vergelijkbaars? Ik krijg met Google alleen producten voor paarden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:30

En anders kom je op de BoT voor mensen uit, daar is wel heel veel van.

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:01

Ik heb meer baat bij klei en bandage dan alleen de BoT.
Been is na nachtje klei een stuk dunner dan bij de BoT.
BoT een week geprobeerd maar bij mij werkte niet niet voldoende.

Ik gebruikte hem bij wondje op been wat vocht gaf in het been

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:57

jolanda20 schreef:
Ik heb meer baat bij klei en bandage dan alleen de BoT.
Been is na nachtje klei een stuk dunner dan bij de BoT.
BoT een week geprobeerd maar bij mij werkte niet niet voldoende.

Ik gebruikte hem bij wondje op been wat vocht gaf in het been


Wat heb je daarvoor gebruikt? Ik heb de BOT stalbeschermers en die helpen daar echt goed bij. Dan zit er wel iets vocht in maar geen opgeblazen been.

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:54

Ik ben erg blij met de equine ankle magnetics. Ik heb ze besteld omdat het vorige week zo zou gaan vriezen. Mijn hb paardje is met de equine magnetics zelfs tijdens de kou er erg mee opgeknapt. Ze loopt minder gevoelig en veel meer door.