Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:10

Super, bedankt voor je snelle reactie! Ik zag van Fedimax een zweetdeken, maar de Recuptex of ionic is dus meer aan te raden voor mijn gebruik? Ga ik mij daar zeker in verdiepen. Nogmaals dank!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:14

My bad, vergeten. Dan zou ik voor de fleece gaan idd van fedimax :j

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:30

Zijn hiernog meer mensen die de rambo ionic stablesheet als onderdeken gebruiken 24/7?

Sinds donderdag heeft mijn paard de deken elke dag 2/2.5 uur opgehad en ik wil dit de komende 2 weken uitbouwen naar 24/7

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:37

ja, de mijne heeft de Ionic stablesheet 24/7 op. Voor en na het rijden krijgt ze de recuptex op.

Ik merk zeker verschil. Mijn instructrice noemde vorige week iets. Phoebe loopt altijd vrij strak met haar start. Die zit altijd vast tussen haar billen en de staartharen zitten dan ook echt tussen haar achterbenen. Ze draagt haar start niet.
Maar vorige week viel haar dus op dat ze dat dus niet meer doet en haar staart meer draagt. Ik zie dat zelf dus niet, maar dat vind ik wel ontzettend fijn.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:30

Jotoma schreef:
My bad, vergeten. Dan zou ik voor de fleece gaan idd van fedimax :j


Als ik nog even gebruik mag maken van je kennis & ervaringen :o

Wat vind je voornamelijk beter aan Fedimax? Prijstechnisch is Fedimax natuurlijk super, maar is de werking ook nog steeds beter, zoals ik eerder las in het topic?

Kan niet wachten om het te bestellen... vanaf de 31e weer verkrijgbaar!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:15

Ik vind hem de krachtigste werking hebben in vergelijking met alles wat ik zelf getest heb. Op mezelf, artrose kat en paardenvriend.
Ik heb aan andere merken equine magnetics, ionic liner, recuptex en bot geprobeerd :j

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:06

Super, klinkt goed! Vooral gezien ze prijs technisch in verhouding goedkoper zijn. Ik zag inderdaad van jou voorbij komen dat jij meerdere had geprobeerd. Heel blij dat je reageert, altijd fijn als iemand vergelijkingsmateriaal heeft! Heb ze gemaild met de bestelling, fleece deken en rugwarmer voor de dieren thuis. Ben super benieuwd :):)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:07

Snap ik, maar houd wel voor ogen dat het per persoon en dier verschillend is wat werkt. Wasr bij de ene de recuptex heel goed werkt, vond ik dat hier weer minder resultaat bieden.
Maar volgens mij nog niet gelezen dat fedimax bij iemand niet werkt.. correct me if i’m wrong.
Hoop dat het voor jullie net zo goed werkt als bij ons *D

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:03

Setteli schreef:
ja, de mijne heeft de Ionic stablesheet 24/7 op. Voor en na het rijden krijgt ze de recuptex op.

Ik merk zeker verschil. Mijn instructrice noemde vorige week iets. Phoebe loopt altijd vrij strak met haar start. Die zit altijd vast tussen haar billen en de staartharen zitten dan ook echt tussen haar achterbenen. Ze draagt haar start niet.
Maar vorige week viel haar dus op dat ze dat dus niet meer doet en haar staart meer draagt. Ik zie dat zelf dus niet, maar dat vind ik wel ontzettend fijn.




Waarom doe je voor en na het rijden ook nog de bucas recuptex op? Alleen de rambo ionic zou toch genoeg moeten zijn?

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:31

Ik heb ook de ionic stable sheet als onderdeken gebruikt. Werkt top. Alleen bij mijn paard is het halfgare vrij groot waardoor hij te ver naar achteren zakt op de schoft. Vorig jaar geen last van gehad naar merrie heeft een tijd niks gedaan vanwege kreupelheid. Daardoor wat minder spieren en dus smaller. Echt jammer want juist nu zou ze hem zo goed kunnen gebruiken

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:39

tamaramt schreef:
Setteli schreef:
ja, de mijne heeft de Ionic stablesheet 24/7 op. Voor en na het rijden krijgt ze de recuptex op.

Ik merk zeker verschil. Mijn instructrice noemde vorige week iets. Phoebe loopt altijd vrij strak met haar start. Die zit altijd vast tussen haar billen en de staartharen zitten dan ook echt tussen haar achterbenen. Ze draagt haar start niet.
Maar vorige week viel haar dus op dat ze dat dus niet meer doet en haar staart meer draagt. Ik zie dat zelf dus niet, maar dat vind ik wel ontzettend fijn.




Waarom doe je voor en na het rijden ook nog de bucas recuptex op? Alleen de rambo ionic zou toch genoeg moeten zijn?


De Ionic en de Recuptex hebben verschillende werking.
De recuptex laat ik bijvoorbeeld niet 24/7 per dag op. Dat wordt echt te warm.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:09

Hier is net de ionic liner er weer op gegaan. Alle bolletjes zitten er nog op *D

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:23

Voor vannacht ook de fedimax weer opgedaan. Was 3 graden :brr:

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:46

Ik lees al even mee en zie nu fedimax ertussen staan .
Heb even op de site gekeken en ze verkopen ook beschermers blijkbaar.
Zit daar dan ook keramisch materiaal in ?
Kan dat zo even snel niet terugvinden

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:11

Alles wat onder het kopje keramisch staat bevat de keramische stof. Ze hebben nml ook spul zonder

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:13

Ah oke duidelijke dankje .
Dan de beschermers niet iniedergeval .

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:05

Jotoma schreef:
Chips, wat balen. Want bij agradi wil de levertijd ook nog al eens oplopen. En krijg je dan wel de nieuwe?

Die van mij draagt nu ook geen onderdeken. En de komende twee weken blijft het rond de 8-10 graden. Eventuel een gewone liner van 100gr eronder?



Inmiddels contact gehad met Horseware, er zijn leveringsproblemen maar ze hebben nog een aantal in mijn maat. Ik krijg hem via Agradi omgeruild en mag tot dan mijn eigen ionic gebruiken. Ik ben helemaal blij zeker nu het weer zo vreselijk koud is ben ik blij dat i’ hem nog kan gebruiken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:15

Heb je zelf met HW contact gezocht? Kan het me voorstellen met dit weer!

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:50

Jotoma schreef:
Heb je zelf met HW contact gezocht? Kan het me voorstellen met dit weer!


Ja klopt ik heb ze zelf gemaild. Ik snap dat je de deken moet stuk knippen zodat er geen ondeugdelijke artikelen in omloop zijn maar dat wilde ik pas doen als ze de nieuwe deken konden versturen. Dat mocht dus niet, stuk knippen en dan maar hopen dat er op een moment een nieuwe komt terwijl het nog echt koud kan zijn. Ging ik niet mee akkoord dus dan maar zo. Ik weet dat Agradi niet heel goed aangeschreven staat vwb klachtenafhandeling maar om hem daarvoor nu bij de Paardendrogist te kopen ging me wat te ver. Het scheelde bijna 40 EUR. Ik vind het geen probleem om voorlopig te wachten als ik mijn Ionic maar kan blijven gebruiken, de bolletjes laten los maar nu zit het grootste deel nog vast.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:18

Een vraagje voor de rambo ionic stable sheet gebruikers : hoe wassen jullie deze?

Ik gebruik de deken inmiddels al paar weken 24/7 en ik ben er erg tevreden over. Paard is erg los en soepel en minder snel gespannen en minder kijkerig.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:52

Niet O:)
Als het te erg wordt haal ik een zacht borsteltje of doekje over de buitenkant maar verder doe ik niet aan dekens wassen. Worden ze alleen maar minder van en na een keer rollen zijn ze weer net zo vies.

Ik heb een ionic dekje in bestelling. Pony is net in de revalidatie maar ik dacht knoop hem onder de longeersingel. Ionic bevalt me toch beter dan BOT. Alleen ik weet niet hoe groot ze vallen dus maar beide maten besteld. Gaat er een terug.
Kan ze in stijl haar halve minuut draf doen... :Y)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:55

ik gebruik mijn ionic deken niet, ik ga hem verkopen. Mijn hafje loopt nu 24/7 buiten. En als onderdeken is hij echt te smal. En met een verbreedstuk zit hij gewoon niet fijn.

ik hoop dat bucas een big neck versie nog gaat ontwikkelen, dan wil ik die nog wel eens proberen,

maarja welke maat ik dan neem weet ik nog niet

want ik heb ook nog een onderdeken van bucas die me hafje echt niet past, te klein. Terwijl de smartex deken zelfde maart wel weer goed zit..

zowel de ionic als bucas 150 gram deken heb ik te koop staan. Ze zijn beide nog niet gewassen. De ionic laat ikook niet wassen, zeer weinig gebruikt, en altijd met een andere deken boven op om gehad.

maten is 175.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:06

Ik heb voor mijzelf recent een BOT Nekbrace gekocht en tegen mijn verwachting in heb ik voor het eerst in tijden geen pijn meer in mijn nek/schouder.

Omdat ik er zo ontzettend baat bij heb, ben ik aan het kijken naar iets voor de rug van mijn paard. Ik wil geen deken die altijd op moet blijven en zat zelf te denken aan een uitrijdeken. Ik vroeg me af of er nog duidelijk verschil zit tussen keramisch, magnetisch en tourmaline, voornamelijk omdat ik de deken dan dus in verhouding niet super lang op heb liggen. Is er iemand die hier wat meer ervaring/kennis van heeft? Alvast bedankt! :D

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:57

Ik wilde hier nog even mijn ervaring delen met back on track.

Voor mijn merrie met rugblessure ben ik dagelijks aan het werk met de rugwarmer. Deze bevalt ons erg goed, haar rug lijkt hier erg los onder te worden.

Omdat de rugwarmer zo goed beviel hebben we ook en dekje voor onder het zadel gekocht. Wat een fijn dekje is dat! Haar spieren worden en blijven er heerlijk los onder zonder dat ze gaat zweten. Zelfs na een rit van drie uur met de warmte van gister was ze niet bezweet.

Ook heb ik een back on track deken voor onze oude poes van 19 gehaald. Eerst lag ze er maar heel even op maar nu zijn zij en dit dekentje onafscheidelijk. Ik ben wel echt fan van de back on track producten :)

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:05

tamaramt schreef:
Een vraagje voor de rambo ionic stable sheet gebruikers : hoe wassen jullie deze?

Ik gebruik de deken inmiddels al paar weken 24/7 en ik ben er erg tevreden over. Paard is erg los en soepel en minder snel gespannen en minder kijkerig.



Gewoon in de wasmachine op 30 graden volgens de was oorschriften. Gebruik hem altijd als onderdeken maar toch is hij op een gegeven moment goor. Ik heb hem nu 3x gewassen denk ik. Gaat prima.