Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:18

Is er iemand hier die ervaring heeft met de equine magnetic ankle boots?
Ik zag dat maat XS 22CM is, en S 27. Hoe goed is dit verstelbaar?
Mijn pony heeft 1 been wat soms lichtjes oploopt. Slank is hij 22,5cm. Ik weet niet welke maat ik moet kiezen :P

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:29

Ja die heb ik. Het hangt er vanaf waar je meet. Ik heb rondom pijpbeen gemeten welke 27cm was. Daarom heb ik de large genomen. Had niet groter gemoeten, want nu had ik al iets teveel klittenband. Echter schoven ze steeds naar beneden, dus heb ze nu standaard onder de kogel en dan past het perfect in t klittenband en had het echt niet kleiner gemogen.
Ik zou denk ik in jouw geval voor de full gaan zodat je diezelfde keuze hebt.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:22

Ik heb inderdaad ook om het pijpbeen gemeten, maar het been vult ook voornamelijk vanaf de kogel omhoog. Alles daar onder valt echt heel erg mee. Bedankt voor je advies! We gaan het zien.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:08

Iemand die mij wat kan vertellen over de werking van zo’n zadeldekje van bot met keramische deeltjes? Van de jewel serie dacht ik?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:05

Ik heb er 2 en ben er zeker blij mee. Rug voelt losser tijdens de training en wordt niet te heet onder het sjabrak.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:27

Wat vinden jullie van de bot zweetdeken? Neemt deze wel goed zweet op of zal die minder geschikt daarvoor zijn?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:40

Faitherr schreef:
Iemand die mij wat kan vertellen over de werking van zo’n zadeldekje van bot met keramische deeltjes? Van de jewel serie dacht ik?


Ik heb zon dekje. Kan niet zeggen dat ik erg veel verschil merk als ik mijn andere dekjes vergelijk met dit dekje. Mijn paard loopt er niet beter of anders door. Ik heb daarentegen ook peesbeschermers van BoT en stalbeschermers en die vind ik geweldig. Benen zijn mooi dun zonder zweet na het trainen. Ze zitten heel mooi om het been ook. De stalbeschermers hebben mijn paard na een operatie heel goed geholpen om haar benen weer dun te krijgen.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:03

Mijn paard met rugproblemen loopt als het kouder weer is beter met een zadeldek van bot. Met deze temperaturen maakt het niets uit.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:51

zou iets van BOT of Fedimax kunnen helpen bij een langdurige blessure aan de kruisband van de kogel achterbeen? de geblesseerde kruisband ligt achterop de kogel bij overgang naar kootgewricht zeg maar. iemand een idee of tip?

is er ook iets van BOT of ander merk/ werking dat kan helpen bij reumatische atritis (ontstekingsreuma) iemand er positieve ervaringen mee?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:11

Bot heeft nu ook een halster! Zijn er al mensen mee bekent? Vind hem nog best mooi ook!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:36

PanamaD schreef:
Bot heeft nu ook een halster! Zijn er al mensen mee bekent? Vind hem nog best mooi ook!



Ik heb wel halsterbontjes van BOT. Halster zelf nog niet voorbij zien komen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:38

lique68 schreef:
zou iets van BOT of Fedimax kunnen helpen bij een langdurige blessure aan de kruisband van de kogel achterbeen? de geblesseerde kruisband ligt achterop de kogel bij overgang naar kootgewricht zeg maar. iemand een idee of tip?

is er ook iets van BOT of ander merk/ werking dat kan helpen bij reumatische atritis (ontstekingsreuma) iemand er positieve ervaringen mee?



Voor het eerste, het zou als extra ondersteuning vast wat kunnen toevoegen maar denk wel dat het er aan ligt wat voor blessure het is en wat voor revalidatie daar normaal bij hoort.

Voor je 2e vraag. Ik vind de fedimax lekker om onder te liggen. Geen reuma maar wel gevoelige gewrichten. Het werkt verlichtend en voelt fijn maar het gaat niet over. Die verwachting moet je ook niet hebben.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:04

Belle boef. Is een blessure aan oblique lateral sesamoidean ligament..kruisband vh sesambeentje.. De revalidatie is beetje vergelijkbaar met de opbouw na/met peesblessure..behalve dan ht stappen op harde bodem. Hy heeft ht al heel lang. Ben met hem weer in opbouw.
Zou ht het proberen waard zijn denken jullie.? Zijn best prijzig om voor het zo even uitproberen
Hy lijkt na opwarming, instappen en paar rondjes draven beter te bewegen. Vandaar miss als opwarming die staldingen om dacht ik aan.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:08

Al op marktplaats gekeken? Daar wordt het ook wel geregeld aangeboden?

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:20

belle_boef schreef:
Al op marktplaats gekeken? Daar wordt het ook wel geregeld aangeboden?


oh dat is een idee :) ga ik op kijken dankje

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:15

Heeft iemand ook het regendeken van BoT?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:06

Ik zag op Facebook een kleine sneak peek van de nieuwe collectie van BOT. Weet iemand waar ik die collectie kan bekijken? Het (kleine stukje) dekje zag er heel mooi uit!

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:04

Het is wachten op Spoga voor betere foto's. Ik zag wel nieuw halster, Sokken en dekjes met d ring lusjes! Die 3 items gaan dus in het winkelwagentje.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 14:38

Def schreef:
Ik zag op Facebook een kleine sneak peek van de nieuwe collectie van BOT. Weet iemand waar ik die collectie kan bekijken? Het (kleine stukje) dekje zag er heel mooi uit!


Heb dit gevonden:
http://backontrackvoorpaarden.nl/101-nieuwe-collectie

Bedoelde je die? Is al verkrijgbaar. Of is het een nog nieuwere collectie?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:37

Nee ik doel op een foto die laatst op Facebook verscheen op de pagina van BOT Benelux Afbeelding

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:32

@PanamaD: Er is inderdaad een halster van Back on Track en deze is ook al te bestellen, zie http://backontrackvoorpaarden.nl/home/9 ... erano.html

En er is ook een kortingscode op de nieuwe collectie: NIEUW

De oornetjes zijn al overal uitverkocht, ook bij de leverancier zelf.

Ook nieuw in de collectie en direct leverbaar: maasdeken in groen en donkerrood, het No I zadeldekje in blauw en de nieuwe No II. Daarbij zit het dekje vast aan de ringen van het zadel en ligt daardoor nog stabieler.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:20

De nieuwe collectie is erg mooi. Vooral de dekjes zijn er goed op vooruit gegaan! Gaat zeker op mn verlanglijstje.

Hoeveel bedraagd de kortingcode ?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:30

10% geloof ik. Zit te kijken naar de witte NoII dressuur model. Deze ook op voorraad?

De nieuwe items zijn wel mooi. Benieuwd naar de prijzen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:25

Heeft iemand een idee voor de winter?
Ik wil mijn pony graag een therapeutische deken op leggen ivm gevoelige rugspieren alleen weet ik niet zo goed wat ik moet nemen. Ik vind het namelijk wel een beetje prijzig worden als ik 3 dekens met een therapeutische werking moet aanschaffen :o
Afgelopen winter werkte ik vooral met liners en onderdekens maar ik heb geen idee hoe ik dat nu voorelkaar moet krijgen -O-

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:23

Ik gebruik de Rambo ionic als liner.