Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 22:28

Hallo,

op 5-12-2014 ging mijn paard kreupel lopen. Dit bleek uit de rug te komen. Ik heb ik januari 2016 fotos van het rug laten maken. Hierop zijn geen afwijkingen gezien. De Osteopaat Ellen Kral heeft mijn paard meermalig behandeld met steeds kortdurende progressie. Eind van de zomer 2015 heb ik bij Visdonk een scan van het SI gewricht laten maken. Daar kwam niets uit. Ik ben bij Equicare-plus geweest waar een thermografie van het hele paard is gemaakt en een veearts mijn paard heeft bekeken. Het CTO zat geblokkeerd waardoor er spanning op de SI regio kwam en mijn paard dus niet goed zou lopen. Met osteopaten, voedingsdeskundigen en revalidatiecoaches ben ik aan de slag gegaan om mijn paard weer beter te krijgen. Eerst rechtrichten aan de hand icm dubbele lijnen longewerk. Februari 2016 ben ik er voor het eerst weer opgestapt. Het leek allemaal voorspoedig te gaan (behalve een kleine terugval in januari 2016). Echter, na een strandrit met wat galopwerk, is mijn paard weer strak in de rug geworden en wilde ze haar achterbenen niet meer optillen na het aan de hand werken. Daarnaast blijft de spierontwikkeling behoorlijk achter. Ik heb toen besloten om naar de Lingehoeve te gaan om te kijken of er geen primaire oorzaak is die we tot nu toe niet hebben gevonden. Bij de Lingehoeve zijn gisteren fotos van de gehele rug van oor tot staart gemaakt en een scan van het SI gewricht. Daaruit bleek dat ze ernstige Artrose in het SI gewricht heeft. Mijn merrie is inmiddels 8 (en dus 6 toen ze last kreeg) en we hebben M1 dressuur gereden. Toen ik haar net had heeft ze hoefkatrol irritatie gehad door een standafwijking in haar hoef dat met speciaal beslag van hoefsmid Van Nassau nu is opgelost.

Er zijn drie opties:
1) een scintigrafie uitvoeren om te onderzoeken hoe erg de Artrose is om vast te stellen of revalidatie uberhoubt een optie is. (kosten 1500)
2) paard op Bute zetten icm mesotherapie en het inspuiten van de SI gewrichten met ontstekingsremmers. Vervolgens het paard optrainen totdat er voldoende spieren op het paard zitten zodat het SI mogelijk wordt ontlast. (kosten 1000, bij in 1x aanslaan). De theorie is dat mijn paard door de pijn van de artrose haar rugspieren heeft ontlast en ongemerkt toch is gaan compenseren. Met pijnbestrijding zou ze deze rugspieren niet meer hoeven te ontlasten waardoor deze kunnen ontwikkelen. Wanneer dit aanslaat, dan is het mogelijk dat ik nog met mijn paard recreatief en mogelijk zelfs een M wedstrijdje kan rijden. Springen is geen optie meer. Paard moet altijd getraind blijven worden. Mag niet twee weken vrij krijgen (ivm vakantie of andere blessure) om wat voor reden dan ook omdat we dan weer terug bij af zijn.
3) stoppen... kortom, inslapen.

Dingetje; ik ben nu zwanger en zou optie 2 dus pas begin april kunnen starten....

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Ik vind het een onwijs lastige keuze :( . Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze behandelmethoden en aandoening.

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4


kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:45

Jeetje joh, zo'n jong paard! Wat naar. Optie 1 zou voor mij afvallen denk ik, omdat het erg duur is en niet tot een oplossing leidt, niet direct in ieder geval. Optie 2 is een gok, maar lijkt me het proberen zeker wel waard. Moet je wel zorgen dat je een goede bijrijder hebt, of 2, om de training vol te kunnen houden. Optie 3 zou mijn persoonlijke keuze niet zijn, dat kan altijd nog als andere dingen niet werken. Verder lijkt me bij arthrose 24/7 weidegang gunstig. En ik mis optie 4, namelijk het paard met pensioen sturen. Ik wens je veel wijsheid! Sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:48

Eerlijk, ik zou gaan voor optie 3...
Het wordt nooit meer beter, je zult er altijd heel alert op moeten zijn. En wat misschien ook zo is, dat ze elders in het lijf wellicht ook inmiddels problemen heeft, door het ontlasten of het anders gebruiken van het lichaam.
Dus mocht je voor de andere 2 opties gaan, dan zou ik eerst alle benen ook nog op de foto laten zetten, om te kijken of ze verder wel in orde is. Anders is het helemaal dweilen met de kraan open ben ik bang.

estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 23:25

kamille schreef:
Jeetje joh, zo'n jong paard! Wat naar. Optie 1 zou voor mij afvallen denk ik, omdat het erg duur is en niet tot een oplossing leidt, niet direct in ieder geval. Optie 2 is een gok, maar lijkt me het proberen zeker wel waard. Moet je wel zorgen dat je een goede bijrijder hebt, of 2, om de training vol te kunnen houden. Optie 3 zou mijn persoonlijke keuze niet zijn, dat kan altijd nog als andere dingen niet werken. Verder lijkt me bij arthrose 24/7 weidegang gunstig. En ik mis optie 4, namelijk het paard met pensioen sturen. Ik wens je veel wijsheid! Sterkte..


Hoi Thnx voor je reactie. Ze loopt in een Hitactief stal dus 24X7 buiten. Pensioen is geen optie bij atrose. Stilstand is achteruitgang en dan wordt ze enkel maar stijver en pijnlijker omdat de spieren dan verslappen.

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:34

Jeetje wat een keuze zeg ;(
Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik voor de laatste optie gaan.
Artrose is zeer pijnlijk en onomkeerbaar. Slijtage.
Inspuiten kan, geen garantie dat het werkt en als het al werkt is het tijdelijk.
Mij is uitgelegd dat die plek ook nog eens extra lastig correct te spuiten is.

Pfoe ts, sterkte met je beslissing!

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:34

Allereerst: Heel veel sterkte!

Ik denk dat ik zelf voor optie 3 zou gaan, dit omdat optie 1 wel heel duur is voor alleen een diagnose. En optie 2 is allereerst ook niet goedkoop en daarnaast is het maar de vraag of het aanslaat en vervolgens moet je verplicht je paard op een bepaald conditieniveau houden. Dit lijkt me als aanstaande moeder behoorlijk pittig. Daarnaast vind ik het altijd behoorlijk dubieus om een paard dat op pijnstillers staat ook nog aan het werk te zetten. Door de pijnstillers zal het paard andere ongemakken nog minder snel laten merken dan ze van nature al doen. Dus dat alles samen maakt optie 2 voor mij ook een no go.

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:51

estella81 schreef:
Pensioen is geen optie bij atrose. Stilstand is achteruitgang en dan wordt ze enkel maar stijver en pijnlijker omdat de spieren dan verslappen.


Een hit-actief stal klinkt goed. Met pensioen bedoel ik weidegang of hit-actief, zodat ze zelf naar behoefte kan bewegen. Als dat te pijnlijk wordt zie je het wel. Ik rijd zelf een paard met kissing spines; hij heeft een acute fase gehad met ontstekingen, toen had hij veel pijn. Heeft meer dan een jaar weidegang gehad. Daarna opnieuw gescand, toen was de ontsteking weg, wel waren er vergroeiingen te zien op de foto. Heel rustig aan weer gaan opbouwen, (4 maanden gelongeerd) en nu kunnen we rustig aan weer rijden. Alleen voorwaarts-neerwaarts en bosritjes. Paard staat 24/7 in de kudde en geniet zich suf Wat ik bedoel te zeggen: misschien dat als de ontsteking over is, dat hij met restschade toch nog wat kan. Ik zou dat wel navragen.

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:37

Optie 3 is in mijn opzicht het eerlijkst voor het paard.

estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:48

Ik heb een hele waslijst aan vragen die ik de veearts wil voorleggen voordat ik de beslissing neem.

Stap 1) veearts bellen en paar vragen stellen zoals: Stel dat de artrose die op de foto zichtbaar is de enige is (ze zien op een foto immers maar een stukje van het SI), kan ik dan op termijn nog een weekeind weg met buitenritten van 4 uur twee dagen achter elkaar (dit wil ik weten om in te kunnen schatten wat nog wel en niet kan, om door te vragen)? Wat is t effect op dona wanneer ik haar tot april niet gericht train (ivm zwangerschap) en daarna pas ga optrainen met alle medicijnen inspuiting etc? Als er meer artrose blijkt te zijn dan op de foto, klopt t dan dat inslapen de enige reële optie is? & als Dona ondanks de Bute die ze op dit moment krijgt om te kijken hoe ze daarop reageert, niet verbeterd, klopt het dan dat inslapen en enige optie is omdat de pijn erger is dan pijnbestrijding aan kan? Stap 2) ff reactie op Bute afwachten en vervolgens scintigrafie laten maken. Obv scintigrafie besluit nemen icm antwoorden vd arts op eerder genoemde vragen. Kortom, keuze nog lang niet gemaakt maar inmiddels wel geïnventariseerd welke stappen ik ga ondernemen richting een keuze.

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:14

Ik zou voor optie 2 gaan. Optie 3 kan altijd nog.
Ik heb meerdere paarden goed zien opknappen van het inspuiten van het SI gewricht. Dit moet echter wel herhaald blijven om het half of heel jaar.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:19

Heel eerlijk? Ik zou voor 3 gaan.

Ik zat vol met bloeiende plannen voor na mijn zwangerschap maar de harde waarheid is dat mijn beesten 3 jaar nagenoeg compleet vakantie hebben gehad en het laatste jaar mondjesmaat recreatief een beetje in de rondte krabbelen. Van serieus trainen is op dit moment geen sprake.
Maar dan antwoord ik vanuit mijn eigen visie ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus uiteindelijk moet je zelf beslissen. Maar als ik al zie wat je allemaal al geprobeerd hebt zou dit mijn beslissing zijn ben ik bang.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:21

En geef je al een glucosamine supplement ? Dat kan in sommige gevallen best veel verschil uitmaken !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:36

Ik ben het met Polly eens, ook bij mij kwam na de zwangerschap weinig van rijden ondanks alle goede bedoelingen. Een kind vergt veel tijd en volgt geen vaste planning. Ik denk dat regelmatig trainen heel moeilijk is met een klein kind. Een paard leeft bij de dag, wij mensen plannen vooruit. Je hebt al veel gedaan, maar blijf wel reëel. Ik zou ook voor optie 3 gaan.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:41

artrose in het si gewricht kan vergroeien en niet meer actief zijn naar loop van tijd en daardoor minder pijnlijk worden. Is tildren nog een alternatief? Hoeveel pijn heeft ze nu? Als je dat niet weet eens een weekje op bute proberen en kijken of er verandering is misschien? Heb je trouwens een scan laten maken van de pezen ook?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:47

estella81 schreef:
Ik heb een hele waslijst aan vragen die ik de veearts wil voorleggen voordat ik de beslissing neem.

Stap 1) veearts bellen en paar vragen stellen zoals: Stel dat de artrose die op de foto zichtbaar is de enige is (ze zien op een foto immers maar een stukje van het SI), kan ik dan op termijn nog een weekeind weg met buitenritten van 4 uur twee dagen achter elkaar (dit wil ik weten om in te kunnen schatten wat nog wel en niet kan, om door te vragen)? Wat is t effect op dona wanneer ik haar tot april niet gericht train (ivm zwangerschap) en daarna pas ga optrainen met alle medicijnen inspuiting etc? Als er meer artrose blijkt te zijn dan op de foto, klopt t dan dat inslapen de enige reële optie is? & als Dona ondanks de Bute die ze op dit moment krijgt om te kijken hoe ze daarop reageert, niet verbeterd, klopt het dan dat inslapen en enige optie is omdat de pijn erger is dan pijnbestrijding aan kan? Stap 2) ff reactie op Bute afwachten en vervolgens scintigrafie laten maken. Obv scintigrafie besluit nemen icm antwoorden vd arts op eerder genoemde vragen. Kortom, keuze nog lang niet gemaakt maar inmiddels wel geïnventariseerd welke stappen ik ga ondernemen richting een keuze.

Je bent al heel lang bezig, bijna twee jaar en op de eerste foto's was blijkbaar niets te zien maar wel kreupel. Zo af en toe een rit van vier uur lijkt me een kwelling voor het paard. Ik zou, juist omdat het heel veel geld en tijd gaat kosten en het een aandoening is die niet verdwijnt, heel goed over optie drie nadenken. Hoe treurig dit ook is, maar niemand zal je tegenhouden om het uiterste te gaan proberen, qua mogelijkheden en financien om haar weer op de rit te krijgen. Zit er een goed papier achter en heeft ze onbelast geen pijn dan is fokmerrie ook eventueel een optie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:56

Hmmm... fokken met een paard met artrose zou ik niet doen, je weet nl niet of het erfelijk is én misschien is de dracht wel erg zwaar op het laatst voor de merrie...

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:03

ElCamino schreef:
Hmmm... fokken met een paard met artrose zou ik niet doen, je weet nl niet of het erfelijk is én misschien is de dracht wel erg zwaar op het laatst voor de merrie...

Ik heb het vermoeden dat dit met de eerdere beenstand en dus overbelasting heeft te maken, ts geeft ook aan dat de beenstand is gecorrigeerd dus erfelijkheid lijkt hier geen rol te spelen, maar het was ook alleen een optie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Amber2106

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-11-15
Woonplaats: IJmuiden

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:47

CBD olie werkt heel goed tegen reuma, artrose, artritis, andere gewrichtsaandoeningen. Wel een hoog %cbd olie geven en langzaam opbouwen om het lichaam eraan te laten wennen. Ik heb al zoveel mooie resultaten gezien bij de klachten die je omschrijft. Het stimuleert zelfs botgroei, onderdrukt pijn verschijnselen, bestrijd ontstekingen bij reuma e.d., werkt antibacterieel, werkt ontstekingsremmend, rustgevend en doet nog veel meer. Echt een aanrader!

Live your best life!

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:19

eldie schreef:
Ik ben het met Polly eens, ook bij mij kwam na de zwangerschap weinig van rijden ondanks alle goede bedoelingen. Een kind vergt veel tijd en volgt geen vaste planning. Ik denk dat regelmatig trainen heel moeilijk is met een klein kind. Een paard leeft bij de dag, wij mensen plannen vooruit. Je hebt al veel gedaan, maar blijf wel reëel. Ik zou ook voor optie 3 gaan.


Een paard regelmatig trainen met kleine kinderen is wel te doen hoor! Ik heb twee kleine kinderen (1 en 3 Jaar) en rij vijf keer in de week zeer fanatiek en ook in de wedstrijdsport.

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:21

Wij hebben dit helaas ook met ons paard gehad, hierdoor helaas het paard met vervroegd pensieon moeten laten gaan...

estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 08:13

Super fijn al deze reacties! ik heb via PB ook twee succesverhalen binnen gekregen. Dat doet me ook goed.

Ik heb inmiddels met de veearts gesproken. Hij was niet super negatief. Met deze mate van artrose is het mogelijk dat ik weer weekeinden met haar op pad kan waarbij ik ritten van 4 uur maak (expliciet gevraagd), ook dressuur zou een optie kunnen zijn. Maar goed, alles is koffiedik kijken. Ieder paard is anders het is afwachten hoe ze er op reageert.

Igg as zondag staat ze een week op de bute. Ik kijk dan samen met een vriendin of ze is verbeterd en hoeveel. Als ik twijfel stuur ik filmpje naar de veearts. Als ze is verbeterd, dan laat ik een scintigrafie maken. is ze niet verbeterd of te weining, neem ik afscheid. Dat zou namelijk impliceren dat er naast artrose ook pezen/spieren schade is.

Wanneer uit die scintigrafie blijkt dat ze niet meer (of ook op andere plekken) artrose heeft, krijgt ze een half jaar vrij (kan vlg veearts). De veearts heeft gezegd dat we obv de scintigrafie samen de keuze gaan maken. Hij gaf aan dat tildren ook een optie zou zijn wanneer de artrose erger was. Ik heb aangegeven dat ik graag mijn paardje behoud maar niet te koste van alles. Het moet reeeel voor ons beide blijven. Kortom, een gedegen (ja, lekker vaag) kans van slagen hebben.

Ze staat in een hitactief dus krijgt dit half jaar dan zelf beweging. Ik zal dan met haar fietsen, wandelen etc maar geen trainingen gaan doen. In het voorjaar pak ik haar dan na mijn bevalling op. Ik begrijp dat het revalideren van mijn paard icm een kind zwaar wordt, maar gelukkig ben ik zwaar belastbaar dus verwacht ik dat dat wel lukt. Na de zomer volgend jaar weet ik dan of het aanslaat of niet.

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4

MarjanB

Berichten: 16411
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:18

Mijn merrie had dit ook, reed er ook M1 mee en ze was Z klaar nooit een pas kreupel maar kwam aan het licht bij een verkoop keuring. Heb haar toen ook laten onderzoeken bij de Lingehoeve. Ik heb haar als recreatiepaard verkocht aan een kennis die ik al 15 jaar kende, ze kon nog prima het bos in. Helaas is ze door mijn kennis in de handel gegooid met alle ellende van dien, mensen zijn opgelicht en het heeft mij heel veel stress bezorgd. Als ik opnieuw de keuze kon maken dan had ik haar naar de slager gebracht. Geen gedoe meer ook al was ze nog zo fit als een hoentje en rust voor mij...

Life is a balance of holding on, and letting things go…

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:16

denk dat je het moet proberen, die van mij had blijkbaar erger artrose (heeft wel tildren gehad) en ik rijd er ook best nog fijn mee, wel recreatief maar is zeker nog erg leuk voor ons beiden. Ik vraag me af of je uit de scintigrafie het antwoord krijgt dat je wilt hebben, de mate van artrose hangt namelijk niet altijd samen met het beeld en de hoeveelheid pijn. Wat je je wel af kunt vragen is hoe de artrose ontstaan is. Daarom vroeg ik of ook de pezen op de scan zijn gezet. Mocht het daarvandaan komen moet je dat ook oplossen indien mogelijk. Een scan van de pezen is vele malen goedkoper dan scintigrafie.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Roodvos

Berichten: 6647
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:34

Je bent al 2 jaar aan het klooien zonder duidelijke progressie, en je paard zal altijd een zorgenkindje blijven. En voor hoe lang? Want ze is pas 8 jaar oud, dus met een beetje pech (of geluk?) ben je hier nog 20 jaar zoet mee. Wil je dat? En kan je dat?

Ik heb de laatste jaren ook veel ellende en tegenslag gehad met mijn paarden. Als je aan het begin staat van het traject ben je vol goede moed en begin je er met veel energie aan. Maar als resultaten uitblijven, of progressie mondjesmaat gaat gevolgd door een flinke terugval wordt je op den duur totaal murw en geestelijk uitgeput. Het enige wat ik nu nog wil is gewoon een leuk, gezond, ongecompliceerd fijn te rijden paard. Want daar haal ik mijn energie en ontspanning uit.

Ik zou dus kiezen voor optie 3. Dat is wel even heel vervelend en pijnlijk, maar daarna heb je de handen vrij voor een ander paard.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Anoniem

Re: Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:57

Zoals ik al eerder zei, zou ik ook even een kreupelheidsonderzoek laten doen, want het zou zonde zijn als je met haar gaat sleutelen terwijl er meer mis is.

Marjan, wat erg!!! Dat wist ik helemaal niet. Wat onwijs sneu voor Tet...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, billy3105, Brandje_04, Googlebot, nadcha, xSCWx, YandexBot en 117 bezoekers