Melanoom behandeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 10:35

Hallo ik was benieuwd of er mensen zijn met ervaring in het behandelen van melanomen zonder operatie? Bevriezen als mogelijkheid bijv.


yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:35

Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Ik heb best een grote boven mijn oor waardoor mijn bril niet altijd goed zit.

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:37

yvje86 schreef:
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Ik heb best een grote boven mijn oor waardoor mijn bril niet altijd goed zit.


Dat je bril niet goed zit is nog het minste probleem denk ik. De melanoom moet zsm weggehaald worden, als hij uitzaait kan het zelfs dodelijk zijn. Niet onderschatten hoor!

Ik heb alleen ervaring met wegsnijden, wist niet eens dat bevriezen ook kon, dacht dat dat alleen voor gewone moedervlekken kon. Als het dan een Melanoom blijkt wordt er toch alsnog weggesneden?

Oh zie nu dat het bij paardenwelzijn staat, dacht dat het om mensen ging.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

ElCamino

Berichten: 8922
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:41

een melanoom moet je weg laten halen en op kweek laten zetten !!!
Ik liet dat doen ( zoals ïk dat met iedere "normale moedervlek deed) en het bleek dit keer een kwaadaardige tumor met reeds uitzaaiing in de lymfeklieren.....
Dus het traject in..... miet onderschatten hoor !!!!
Als ik deze moedervlek 10 jaar eerder had laten weghalen was er ws nog niks aan de hand geweest

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:46

mystery1980 schreef:
yvje86 schreef:
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Ik heb best een grote boven mijn oor waardoor mijn bril niet altijd goed zit.


Dat je bril niet goed zit is nog het minste probleem denk ik. De melanoom moet zsm weggehaald worden, als hij uitzaait kan het zelfs dodelijk zijn. Niet onderschatten hoor!

Ik heb alleen ervaring met wegsnijden, wist niet eens dat bevriezen ook kon, dacht dat dat alleen voor gewone moedervlekken kon. Als het dan een Melanoom blijkt wordt er toch alsnog weggesneden?

Oh zie nu dat het bij paardenwelzijn staat, dacht dat het om mensen ging.


Oeps... ik was ermee naar de huisarts geweest en die zei dat het goedaardig was.
Ik ga toch nog maar eens serieus terug om te kijken of hij weggehaald kan worden.

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:55

Oeps... ik was ermee naar de huisarts geweest en die zei dat het goedaardig was.
Ik ga toch nog maar eens serieus terug om te kijken of hij weggehaald kan worden.[/quote]

Dan zal de huisarts niet verwachten dat het een melanoom is misschien. Een huisarts kan soms een inschatting maken of het kwaad aardig is (een melanoom is altijd kwaadaardig, anders kan het een gewone moedervlek zijn) maar zeker kun je pas echt zijn als hij op kweek gezet is.

Lijkt mij ook dat bij bevriezen je niet meer op kweek kunt zetten, dus lijkt mij niet handig.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 13:49

Bij mensen is een melanoom reden tot actie. Ik bedoelde eigenlijk melanomen bij paarden

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:11

Alleen ervaring met het wegsnijden. Bij mijn paard werd de melanoom steeds groter en zat op een vervelende plek op het hoofd

B+12 | L1+11 | L2+10

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:29

Bij sommige paarden wil cimetine nog wel eens de groei remmen.
Bij paarden kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat een melanoom nooit alleen komt, vaak echter onzichtbaar in de darm.
Op lastige plekken zou ik het weg laten halen.

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:33


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Maghreb

Berichten: 171
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Melanoom behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:31

Hier ook ervaring met het wegsnijden van een aantal melanomen. Wij hebben dit vorig jaar laten doen op de kliniek, de melanomen zijn weggesneden en naar het lab gestuurd om de aard van de melanomen te onderzoeken (paard was pas 5) en om er zeker van te zijn dat ze volledig waren verwijderd. Dit was het geval en inmiddels zijn de wonden mooi genezen.

Zoals Sizzle al zei gaf de dierenarts aan dat er in de toekomst zeker nieuwe melanomen zullen ontwikkelen.

Ibbel

Berichten: 49058
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:09



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Danseresje, julio111, Laura1982, Laura_1986, Lielle, Lipydo, masyo, Nathachou, SUSANNEx en 94 bezoekers