zie ik spoken of is er meer aan de hand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
renee16

Berichten: 4894
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: zie ik spoken of is er meer aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:36

Je gevoel volgen...
Mogelijk een natuurlijk genezer erbij halen?

Je moet hier een beetje in geloven.
Dat deed ik niet, maar omdat ik mijn paard steeds wat duf vond en ook een gevoel had dat er iets niet klopte heb ik Judith erbij gehaald. http://www.janatuurlijk.eu/

Ze bleek een ingekapselde worm te hebben. Deze kwam niet uit het mestonderzoek. Hier was ik anders niet achter gekomen. Ook met een wisseling van stal/voeding, heb ik nu een heel ander paard :), nog altijd braaf & rustig, maar zeker niet duf !

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678


Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 11:29

hagelslag schreef:
Mijn haflinger van nu 7 jaar staat na het rijden ook snel op rust. Maar ik geloof niet dat haar iets mankeerd. Soms doet ze het na 10 minuten longeren en soms rijden we een vrij lange buitenrit en staar ze naderhand op 2 benen.
En verder krijgt de mijne slechts hooi en kan ze nog een beetje gras knabbelen op het land. En slechts af en toe een beetje biks(om lijnzaad te geven)


klopt, ik weet ook dat het op rust staan volkomen normaal is maar een paard dat bijna niet op 4 benen staat (zelfs niet met grazen etc) vindt ik vreemd.

Anchee schreef:
Heel veel sterkte! Ben benieuwd of er wat uit komt :)
Succes... en ik hoop dat je laat weten of er iets gevonden wordt! (Hopelijk is het een beetje betaalbaar!)


Dankjewel, zal ik doen!

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 11:38

renee16 schreef:
Je gevoel volgen...
Mogelijk een natuurlijk genezer erbij halen?

Je moet hier een beetje in geloven.
Dat deed ik niet, maar omdat ik mijn paard steeds wat duf vond en ook een gevoel had dat er iets niet klopte heb ik Judith erbij gehaald. http://www.janatuurlijk.eu/

Ze bleek een ingekapselde worm te hebben. Deze kwam niet uit het mestonderzoek. Hier was ik anders niet achter gekomen. Ook met een wisseling van stal/voeding, heb ik nu een heel ander paard :), nog altijd braaf & rustig, maar zeker niet duf !


Mijn moeder gelooft hier inderdaad enorm is dus daar gaan we nog een keer heen, en dan daarna pakken we meteen de zadelpasser mee. Het kan nooit kwaad, en ik merk op een of andere manier toch altijd resultaat ookal vindt ik het maar vreemd wat ze doen.

Saintelette schreef:
Als hij echt zo enorm scheef is zou ik dit voornamelijk ernaast proberen oplossen dmv dubbele lijnen. Dan kun je hem zonder extra belasting van de ruiter toch goed trainen.
Edit: en daarnaast natuurlijk opzoek naar of er daadwerkelijk iets speelt bij je paard


hier zijn we toevallig al mee bezig, helaas is hij ook nogal hard in zijn mond (god mag weten wat er mee is gebeurd dat hij zo is, is in ieder geval niet bij mij gebeurd.) dus ben ik hier wel erg voorzichtig mee. Op het moment probeer ik hem 1 keer per week aan de dubbele lijnen te hebben.


even een kleine update: tandarts is geweest, hij was ontzettend goed onderhouden qua gebit dus hier ben ik erg blij mee. Ik heb hem meteen even naar de lagen laten kijken en ook die waren helemaal in orde. Hij is wel erg aan het wisselen, wat natuurlijk logisch is voor een jonkie, dus op zijn advies even wat wilgentakken in de wei gelegd en hier maakt hij dankbaar gebruik van. Van de week wilde hij opnieuw niet lopen, ik hou het bij hele korte trainingen als ik er al op zit. Simpel drafje, klein galopje en veel stappen, wat overgangetjes en als hij braaf op mijn hulpen reageert is het ook goed. Helaas nog geen tijd gehad om de dierenarts te bellen dit ga ik van de week doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElCid, friezenfan2, nadcha, R0SE en 33 bezoekers