Bezoek kliniek, spannend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:42

Pfff heel veel sterkte ts. .. Wat een nare berichten. ..

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:45

Heel veel sterkte ts, vreselijk nieuws Y;(

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:51

Ach nee hè .... Verschrikkelijk ... Heel veel sterkte!

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:01

Dat is inderdaad niet iets wat je graag wilt horen. Sterkte ermee!!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:52

Wat ontzettend naar TS. Sterkte! Wij hebben 2 jaar geleden ook soortgelijks meegemaakt met een 7 jarige. Ben er nog kapot van.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 21:57

Dank voor alle reacties.
Dat is ook heftig, Vur. Mag ik vragen wat er gebeurd is? Privé mag natuurlijk ook.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:59

O jeetje, jij ook al zo'n vreselijk naar bericht :(:) . Net als de ander die vandaag naar de Lingehoeve was. Neem er goed de tijd voor om te bedenken hoe en wat, maar als hij ook pijn heet zonder dat je hem belast, zou ik toch definitief afscheid van hem nemen. Voor hem het beste dan wat je kan doen en daardoor voor jezelf uiteindelijk ook. Kijk goed naar hem hoe hij zich buiten bij de andere paarden gedraagt. Speelt hij nog, staat hij veel apart, gedraagt hij zich als een "oud" paard... Daaraan kan je vaak wel aflezen of het paardwaardig zou zijn om hem te laten leven. Buiten het feit dat je dan zal moeten bedenken dat je niet meer kan rijden en dat hij dan misschien wel 20-25 jaar oud kan worden...
Heel veel sterkte met je beslissing hoor!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:00

Sterkte TS. Kan me voorstellen dat zoiets hard aan komt. Neem even de tijd om het een plekje te geven en vraag dan nog een keer een gesprek met de dierenarts aan.

AmFe
Berichten: 376
Geregistreerd: 02-09-11

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:07

Wat verschrikkelijk heftig zeg! Inderdaad de belangrijkste vraag of hij onbelast ook pijn heeft.. en wil je zelf graag rijden en kun je eventueel twee paarden houden? Of wie weet ken je iemand die nog een weide maatje zoekt. Wat een verschrikkelijk keuzes zeg en dat voor een paard van 7 jaar. Bah. Heel veel sterkte toegewenst!!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 22:08

Arts kon niet goed inschatten of hij onbelast pijn heeft, hij denkt van wel, gezien zijn manier van lopen en enorme stijfheid. Mate van pijn valt nu eenmaal altijd niet precies te zeggen helaas :( Dat maakt het ook een dilemma.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:20

Konden ze maar praten... :\

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:46

Heel erg slecht nieuws zeg......
Als je wil weten hoeveel pijn hij heeft, dat is vaak duidelijk te zien als je ze op pijn medicatie zet. Als hij enorm op leeft dan heeft hij te veel pijn denk ik om op de weide te zetten.

Maar eerst maar is dit nieuws verwerken. Heel veel sterkte !

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 19:21

Paar dagen verder nu en zeeën aan tranen :(. Morgen neem ik contact op met de kliniek om het verhaal nogmaals door te lopen en mijn vragen te stellen. Zo weet ik bijv niet in welk stadium die atrose nu is. En of de arts toch een inschatting kan maken van pijn als ik hem puur op de wei zou laten. Hij staat nu op buut twee keer per dag 5mg. Merk dat hij vlotter loopt maar zijn 'gekke loopje' houdt... zo moeilijk dit :( :(

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:29

begrijp ik heel goed, ik heb zelf 2x voor die keuze gestaan, maar het was duidelijk dat hij pijn had en ondanks de jonge leeftijd, toch laten gaan.
Maar ooh mijn hemel, ondanks dat ik 100% zeker wist dat het de juiste keuze was, het blijft moeilijk, telkens maar afvragen of er toch niet iets gedaan had kunnen worden.
Dus heel verstandig dat je nog je vragen gaat stellen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:38

Veel sterkte toegewenst, het is een rotnieuws en het komt hard aan.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:54

Inderdaad gewoon bellen en al je vragen stellen. Misschien dat hij zijn gekke loopje ondanks de pijnstillers nog heeft doordat het gewricht door artrose wat vervormd is? Geen idee of dit echt zo kan?

Nogmaals heel veel sterkte gewenst..

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 21:50

Niet goed kunnen neerzetten van zijn benen lijkt vooral voort te komen uit zijn verkeerde heupstand. De bijkomende artrose in zijn knie (door die extra belasting van die verkeerde stand) maakt het buigen en dus correct lopen haast onmogelijk volgens de arts..

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:56

Wat een ontzettend naar bericht :-( Eventueel een second opinion bij de kliniek in Heesch? Voordat ik zo'n beslissing neem over een van m'n paarden zou ik toch wel van 2 klinieken een mening willen horen. En dan uiteraard daar heen gaan zonder te vertellen wat er bij de andere kliniek uit gekomen is.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 22:08

Ja daar zit ik ook steeds meer aan te denken, alhoewel de foto's ook wel erg duidelijk waren en de probleemgebieden echt wel funest zijn naar mijn idee. :(

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:10

Eventueel de foto's naar een andere kliniek sturen kan natuurlijk ook. Kijken of zij er heil in zien.

Heesch ben ik van de week geweest met een vriendin en haar paard. Ben daar erg positief over. Ga nu altijd naar de Vallei. Maar denk in een volgend gecompliceerd geval, dat ik de reis naar Heesch er voor over heb.
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 02-10-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 22:12

Ja dat is waar. Ik ben daar benieuwd naar. Al is het alleen al om nog een professionele mening/visie/diagnose te horen.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:13

Ja precies! Dan heb je er iig alles aan gedaan voor je paardje.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:20

Ik wil je heel veel sterkte wensen Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:20

Jeetje wat wen verdrietig nieuws.
Wat je ook gaat besluiten ik wens je kracht en sterkte toe.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:58

Wat een vreselijk nieuws TS. We kunnen je natuurlijk niet helpen bij je beslissing, maar 7 jaar is natuurlijk wel heel jong om met pensioen te sturen.
Wat betreft een 2nd opinion. Dat kun je doen natuurlijk. Misschien nog meer voor je eigen gemoedsrust.
Maar de Lingenhoeve staat wel bekend als zeer kundig. Het is geen "dorpsdierenarts".
Meestal zijn artsen als ze nog een maar een beetje hoop zien wel bereid om te behandelen. De foto's zijn blijkbaar heel duidelijk.
Dus ik vrees dat je ergens anders niet een andere diagnose zult krijgen.