Preventief bloedonderzoek?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lianne24

Preventief bloedonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-16 15:50

Hallo allemaal!

Deze maand ben ik aan een nieuwe studie begonnen en ben vanwege de reistijd op kamers gegaan.
Ik woon thuis op een boerderij en heb een paard. Deze mag lekker blijven staan met zijn maatje, waar ik natuurlijk heel blij om ben. Mijn ouders nemen de verzorging voor door de weeks op zich. Ze krijgen onbeperkt hooi, staan overdag op de weide en krijgen daarnaast nog een beetje brok.
Ik heb mij, in de 8 jaar dat ik hem heb, nog nooit zorgen gemaakt over de gezondheid van m'n paard.
Maar nu ik ze niet elke dag zie, zou ik toch wel willen weten of ze inderdaad gezond zijn. Ik zou bijvoorbeeld zeker willen weten of er geen tekorten zijn. Stel er speelt wat, kan ik er optijd bij zijn. Ik zat dus te denken aan een preventief bloedonderzoek en mestonderzoek.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die dit doen?
Bijvoorbeeld eens in het half jaar een onderzoek om te kijken of alles nog in orde is?
Zo ja, doen jullie dan standaard bloedonderzoek of met nog specifieke dingen extra? Of iets heel anders?

Bedankt voor het lezen!

Angela

Re: Preventief bloedonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:54

Nee, geen preventief bloedonderzoek. Ik denk dat je niet moet gaan zoeken naar dingen die niet goed zouden kunnen zijn, ik denk dat het voor mij meer stress als opluchting zou geven om zaken te testen. Bovendien komt lang niet alles uit een bloedonderzoek, of je moet wel heel duur gaan testen (en overal op laten testen wat je kunt vinden).

Mestonderzoek is wel goed, dit om wormbesmetting vast te stellen. Al ben ik er wel voor om daarnaast nog 2 keer per jaar met breed spectrum in ieder geval alsnog te ontwormen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:51

Wij doen elk jaar een mestonderzoek. Maar een preventief bloed onderzoek niet. Als je paarden er goed bij staan en er zijn geen klachten, daarnaast goed gevoerd worden, dan is dat zeker niet nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:57

Ik dacht eerst dat je bij mensen bedoelde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie