Magneetveldtherapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Magneetveldtherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 19:11

Oi! Ik moet het scheurtje in de kogel van mijn paard Boos! Verdrietig Huilen behandelen met magneetveldtherapie, wie van jullie heeft hiermee ervaring of kan er meer over vertellen? Van wat ik begrepen heb stimuleert het het zelfgenezend vermogen van het paard ??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:29

Is dat weer iets nieuws, of houdt het verband met hetzelfde waar je al mee bezig was?
Ik ben zelf behandeld met magneetveldtherapie bij een blessure aan m'n eigen knie en dat heeft erg goed geholpen. Werd vlak na een behandeling wel dikker en pijnlijker, maar daarna een stuk beter. Er gebeurt echt wat van binnen, dat is heel duidelijk. Bij paarden zal het niet veel anders gaan denk ik.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:35

Zie oa: http://www.magnacare.nl/
Een paard bij ons op stal met een peesblessure heeft twee maanden magneetveldtherapie gehad ('minipulse' - zie de site) op aanraden van de fysio en DA. Het bevorderde de doorbloeding.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:55

Mijn paard is lange tijd behandelt met deze methode vanwege haar rug.
Het heeft goed geholpen, maar je moet zelf ook het nodige doen om het goed te houden.
Zelf heb ik een halsdeken met magneten erin,gebruik het nog vels te weinig, maar de keren dat ik het omdeed(ziet er niet uit, zal er eens een foto van plaatsen) zag je wel werking onder de huid.
Ik geloof dus zeer zeker in de goede werking ervan.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:27

Mijn vorige paard had een gat in de pees, en is ook behandeld met de minipulse van Magnacare. Heeft echt goed geholpen. Maar je moet wel elke dag een kwartier of langer met het apparaat je paard behandelen. Je moet het de hele tijd vasthouden. Kost dus wel wat tijd en moeite, maar goed, dan heb je wel wat.
Misschien kun je eens naar Magnacare bellen, ze zijn daar heel aardig, en kunnen je zo alle info geven!!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:39

Ik heb zelf vorig jaar de Minipuls aangeschaft toen mijn paard een peesblessure had. Minstens een half uur per dag zegt de gebruiksaanwijzing en het aantal pulsen p.m. kun je instellen. Op de laagste stand beginnen en dan langzaam opbouwen. Bij mijn ene paard is de blessure wel geheel genezen en bij mijn andere paard niet.
Je hoeft de minipulse niet vast te houden. Er zitten twee klittenbanden om en als je dat ding goed bevestigd kun je het zonder vasthouden laten zitten!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 20:50

Ja dit is weer iets nieuws hij is voor geopereerd en nu heeft hij achter een vers scheurtje in de kogel Verdrietig
Hij gaat aan de korreltjes want vandaag deed hij superleip!! En da's niet goed voor het herstel!

De magneetveldtherapie die ik krijg is inderdaad ook eentje in bandagevorm, de fysio heeft me een schema gegeven. Ik moet de eerste week 1 a 2 x per dag een half uur op 2 Hertz en dan de weken erna een half uur op een hogere frequentie. Na drie weken maken ze een controlefoto.

Ik wil m ook op z'n rug toepassen maar daar zal ik denk ik wel bij moeten blijven staan..

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:42

Hè getsie Lot, wat een tegenvaller Huilen echt waardeloos, ik voel met je mee Ach gut het is om moedeloos van te worden. Ik heb geen ervaring met magneetveldtherapie; je kunt wel van die magneet-achtige strijklappen kopen bij de paardendrogist, klinkt handig Verward Veel sterkte, overigens geef ik Loky Nervelet van VSM om zich een beetje rustig te houden en dat lijkt toch wel beter te gaan nu......zoals ik 't begrepen heb zijn zowel de korrels (vetranquil) en Sedelin uit de handel dus misschien is dat een alternatief om 'm rustig te houden.....

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:22

Jeetje, het zit jullie ook niet mee Ik kende een paard met hoefkatrol en die werd om de twee maanden behandeld met magneetveldtherapie, werkte goed bij hem. Veel sterkte hoor!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:50

Simmie schreef:
Ik heb zelf vorig jaar de Minipuls aangeschaft toen mijn paard een peesblessure had. Minstens een half uur per dag zegt de gebruiksaanwijzing en het aantal pulsen p.m. kun je instellen. Op de laagste stand beginnen en dan langzaam opbouwen. Bij mijn ene paard is de blessure wel geheel genezen en bij mijn andere paard niet.
Je hoeft de minipulse niet vast te houden. Er zitten twee klittenbanden om en als je dat ding goed bevestigd kun je het zonder vasthouden laten zitten!


Je weet wat dat ding kost, en als je paard een blessure aan het achterbeen heeft, dan houdt dat klitteband echt niet hoor!! Gleed steeds weer naar beneden, dus dat heeft echt geen zin.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 14:02

Pascha"]
[quote="Simmie schreef:
Ik heb zelf vorig jaar de Minipuls aangeschaft toen mijn paard een peesblessure had. Minstens een half uur per dag zegt de gebruiksaanwijzing en het aantal pulsen p.m. kun je instellen. Op de laagste stand beginnen en dan langzaam opbouwen. Bij mijn ene paard is de blessure wel geheel genezen en bij mijn andere paard niet.
Je hoeft de minipulse niet vast te houden. Er zitten twee klittenbanden om en als je dat ding goed bevestigd kun je het zonder vasthouden laten zitten!


Je weet wat dat ding kost, en als je paard een blessure aan het achterbeen heeft, dan houdt dat klitteband echt niet hoor!! Gleed steeds weer naar beneden, dus dat heeft echt geen zin.
[/quote]


Ze hebben mij verteld dat ik dan een springschoen om moet doen en een bandage met onderlap en daarover de minipuls, dan moet het blijven zitten.

Loky, goede tip van dat VSM-spul, waar haal of bestel je dat? De paardendrogist of gewoon in de winkel? Ik heb vanochtend inderdaad van de DA begrepen dat de korreltjes uit de handel zijn, mocht sedalin hebben maar dat vind ik wat overdreven. Ik hoor het graag van je!! Was al op zoek naar allerlei Valeriaan-middeltjes enzo.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:40

Vaak kan je vetranquil of calmivet (werkt hetzelfde) nog wel krijgen bij de dierenarts. Dat werkte, na veel uitproberen, bij mijn paard het beste. Ca half uur van tevoren geven en dan daarna gaan stappen. Bij Van Schie en DAP Bodegraven is het in ieder geval nog vrij verkrijgbaar. Heb je haar al op onderhoudsbrok gezet? Mijn paard kreeg vroeger wel 4,5 kg voer maar toen hij bijna niets mocht (alleen stappen) heb ik hem op 0,75 kg gezet met daarbij wat wortels en appels en extra kuil/hooi. Dit hielp goed.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:09

Pascha"]
[quote="Simmie schreef:
Ik heb zelf vorig jaar de Minipuls aangeschaft toen mijn paard een peesblessure had. Minstens een half uur per dag zegt de gebruiksaanwijzing en het aantal pulsen p.m. kun je instellen. Op de laagste stand beginnen en dan langzaam opbouwen. Bij mijn ene paard is de blessure wel geheel genezen en bij mijn andere paard niet.
Je hoeft de minipulse niet vast te houden. Er zitten twee klittenbanden om en als je dat ding goed bevestigd kun je het zonder vasthouden laten zitten!


Je weet wat dat ding kost, en als je paard een blessure aan het achterbeen heeft, dan houdt dat klitteband echt niet hoor!! Gleed steeds weer naar beneden, dus dat heeft echt geen zin.
[/quote]

Bij mij bleef het ding wel goed zitten. Geen problemen mee gehad.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:58

Ja, dat voerschema, daar had je nog geen antwoord op gegeven; aanpassen èn ervoor zorgen dat onze allerliefste stalhouder ( Haha! ) zich ook bewust is van het feit dat jouw paard op Non-Aktief staat. Hij is namelijk erg Gul Schijnheilig Zelf geef ik Loky nu nagenoeg niks; een klein handje brok zodat ie zich niet overgeslagen voelt maar meer voor de 'schijn' dan dat hij werkelijk iets krijgt. Dat helpt ook erg mee.......

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:16

Bij ons bleef het ding ook zitten, geen probleem. Ligt misschien aan de plek waar de blessure zit?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 01:40

Voerschema is aangepast: hij krijgt als eerste voer en dan 1 x halve kilo en 2 x een kwart: hij moet wel iets krijgen want anders gaat hij tegen het tussenschot rammen en dan ben je helemaal niet blij!! Verder veel wortels en hooi en slobber.

Een goed gevulde hooibuik helpt ook, wordtie weer vreselijk dik maar ja, t is kiezen tussen twee kwaden. Met de slobber hoop ik dat t allemaal een beetje blijft doorstromen Lachen

Overigens krijg ik morgen of overmorgen de magneetveldtherapie thuis bezorgd.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:17

Aan het rechteronderbeen achter had die van mij een blessure. hij bewoog nogal tijdens de behandeling... mijn paard dan he? Lachen Dus het leek me niet verstandig om hem met klitteband vast te maken, straks gaat hij erop staan!!!
Let wel op, bij een peesblessure blijft gedoseerde beweging belangrijk!!
Dus gewoon stappen aan de hand, desnoods met sedalin.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 11:33

Thanx, maar het is geen peesblessure, maar een scheurtje in t bot. het was boxrust of aan de hand stappen, hij mag geen rare sprongen maken. Dus is het een paar keer per dag een kwartiertje stappen op zachte ondergrond.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 11:33

Uf ik bedoel effen ondergrond!!!! Dus hard mag juist ook.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:48

Ik heb zelf zo'n minipuls. Voor hetstel van botbeuken werkt het erg goed. Alleen niet gebruiken bij hele jonge paarden, want dan kan juist de botgroei weer teveel gestimuleerd worden. Wat het doet is het bevorderen van de doorstroming van vocht door de cellen, zowel van spieren als van bot.

Als je problemen hebt met vastzetten kan je hetvolgende doen. Bandageer eerst het been goed dik, met onderlappen. Dan de minipuls erover heen en daarover nog een bandage wikkelen. Dan zak het niet af en raken de klittebanden niet los. Zo heb ik het jaren gedaan. Heb je geen zin in bandageren, de 3-1 beschermers van o.a. Action of Weather beeta kan je ook gebruiken. Doe er een om het been (voorkomt afschuiven lang een glad been) en maak twee beschermers aan elkaar vast en doe dat weer om de minipuls heen vast. Werkt ook erg goed en sneller dan bandageren.

Succes met de revalidatie.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:19

Oh sorry Lot!! Ik was even vergeten dat jouw paard een scheurtje in het bot had in plaats van een peesklap. Sorry!!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:34

Wij deden de minipulse rechtstreeks op het been, geen bandages er onder of zo. Is ook nooit gezegd dat dat moest.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 23:13

Bij mij wel, als het goed is kan ik morgen beginnen. Ben erg benieuwd!!