Schijndrachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 00:00

Misschien een rare vraag,maar weten jullie of paarden ook schijndrachtig kunnen zijn ???

En een andere vraag:zouden paarden ook last hebben van een soort overgang;dus hormonale veranderingen als ze ouder worden i.p.v. hengstigheid?

Iemand van stal wilde dit graag weten,omdat haar paard,door onbekende oorzaak,vaak een dikke buik heeft;vandaar deze vragen.Op advies van DA al verscheidene wormekuren gegeven,maar nog geen verschil.
Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:34

Het antwoord op je tweede vraag heb ik niet. Maar of een paard schijndrachtig kan worden heb ik wel een antwoord. Dat kan. Een paard dat ik verzorgde is dat geweest. Ik weet alleen niet of dit vaak een dikke buik kan veroorzaken.. Ik snap niet precies hoe je dat bedoelt ik kan me niet voorstellen dat een paard bv een week dik is en de andere week niet en dat ze dan schijndrachtig is.
Het paard at ik ken was gedekt en drachtig. Op een zeker moment heeft ze de vrucht afgestoten. Wij hadden niets gevonden of gemerkt. Ze bleef gewoon dikker worden en ook haar uier zette op. Maar het 'veulen' bewoog nooit. Dat vonden we nogal vreemd. De da laten komen... Niet drachtig dus maar schijndrachtitg... Het kan dus zeker wel.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:19

Een shetlander van mijn was elk jaar schijnzwanger, ze had vooral last van op gezwollen uiers en er kwam melk uit maar veel dikker worden deet ze niet we moeste van DA er gewoon met rust laten en gewoon alles blijven doen maar als de uiers veelste dik werden moeste we haar melken

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:24

Ja hoor merries kunnen zeker schijndrachtig zijn....incl. dikke buik en opgezwolle uier.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 14:21

En krijgen ze bij schijndracht dan altijd een dik uier of hoeft dat niet ?

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:20

En deze merrie is ook nooit gedekt...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:39

Ja dat paarden kunne schijndrachtig zijn...je kunt het merken doordat de uiers opgezwollen zijn!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: prii_boy en 120 bezoekers