[Centraal] Meldingen van droes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

[Centraal] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-16 17:49

Dit topic is bedoeld om informatie over droes te delen. Er zijn echter een aantal regels die gevolgd moet worden:

* Bedrijven waar droes heerst, hebben geen meldingsplicht. Het is dan ook niet toegestaan om zomaar namen van bedrijven te noemen waar mogelijk droes is.
* Enkel de bevestigde uitbraken die op VN geplaatst worden, mogen besproken worden. Berichten waarin gespeculeerd wordt of waarin enkel geruchten gedeeld worden, zullen verwijderd worden.
* Heb je informatie over een mogelijke uitbraak van droes, meld dit dan aan de Nieuwsredactie via redactie@bokt.nl. Wanneer de informatie geverifieerd is, zal er een nieuwsbericht op VN verschijnen.

Op de Wiki kan je alvast meer info vinden over droes

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:16

Stal Orcaruiters op Urk kampt helaas met 2 droes gevallen, beide al wel aan de beterende hand.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:00

Bij ons op Stal de Bergen in Nederhorst de Berg is één bevestigd geval van droes, een aantal paarden zijn ziek maar nog niet getest.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:46

In exloo zijn er twee nieuwe gevallen van Droes bijgekomen vermeld de website.. De manege blijft nog dicht

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:10

Op manege [naam] in Hoogezand is ook droes bevestigd.
Deze paarden staan nu in een weide apart van de andere paarden, op een andere locatie.
Mogen geen nieuwe paarden het erf op en ze gaan ook niet naar evenementen.
Lessen gaan wel gewoon door.

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:01

droes bij Hippisch Centrum Ridderkerk :( maar ik las ook dat er Droes is in Vogelenzang? bij stal 's Gravenweg????

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:12

Ja sgravenweg idd ook. Gister op Facebook gelezen. Zijn ook al maatregelen genomen.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:31

Hebben jullie voor mij een link? Dan plaats ik deze ook op de voorpagina :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:33

Hier hebben we het vorig jaar heftig te pakken gehad. Hoop dat de meesten nu geen kans meer hebben.

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:02

Amanda schreef:
Hebben jullie voor mij een link? Dan plaats ik deze ook op de voorpagina :)

Staat alleen op de stal fb, die is niet openbaar.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:04

Ik had het ook begrepen, had een foto doorgestuurd gekregen met de melding. Maar ik denk dat deze in de besloten groep op Facebook van stal s'gravenweg is gedaan

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:32

Ook weer bij de Iron Horse Ranch in Hellevoetsluis (voormalige manege Hellevoetsluis). 1 van mijn vriendinnetjes staat daar met haar paardje.

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:58

elibeest schreef:
Ook weer bij de Iron Horse Ranch in Hellevoetsluis (voormalige manege Hellevoetsluis). 1 van mijn vriendinnetjes staat daar met haar paardje.


nog niet zeker he, moeten nog uitslag krijgen?

Fahya-Femke: [bitloos] officieel M1+3 16/9/2012: Nederlands Kampioen Bitloos klasse L ! | vind ik leukhttp://www.facebook.com/Natuurlijkmetjepaard
*klik!* natuurlijkmetjepaard.nl -> Dé paardvriendelijke pension-/rijstal @ Sint Philipsland!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:03

Gws lekker op tijd.. Daar is t toch al een paar weken..

<3 Sneakers <3

AmyxDomino
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:40

Mijn paard staat op stal 's Gravenweg en er komen helaas nog elke dag nieuwe besmette gevallen bij...
Berichten zijn inderdaad geplaatst op de gesloten Facebook pagina.
Gelukkig zijn er bij ons extreem strenge maatregelen genomen voor zowel mens als dier en staan alle paarden in groepen geïsoleerd op verschillende stukken land.

Domino

KnoLLyBoLLy

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-04-11
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:23

Er is vandaag ook droes geconstateerd in Nieuw-Vennep.

Mijn Super Paardjes!!
(zie paarden info)

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:58

nine1987 Gws communiceert al weken openlijk en uitgebreid over de droes bij hen op stal, via fb. Daar zouden sommige stallen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat dit nieuws nu pas op bokt staat is niet aan hen te wijten ;-)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:06

Het eerdere bericht van de droes op GWS is nooit officieel bevestigd. Daarom hebben wij dit ook nog niet eerder geplaatst. Wij plaatsen alleen bij een officiële bevestiging van een dierenarts. En deze moet openbaar gemaakt zijn. Eerder kunnen wij niet publiceren. :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:11

Charmaine schreef:
nine1987 Gws communiceert al weken openlijk en uitgebreid over de droes bij hen op stal, via fb. Daar zouden sommige stallen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat dit nieuws nu pas op bokt staat is niet aan hen te wijten ;-)


Dat zeg ik ook niet.. Ik ben ervan op de hoogte hoe gws de zaken communiceert, ik heb ze ook op fb.. Sterker nog, heb er zelfs gestaan.. Maar ik doelde er eerder op dat bokt laat is met plaatsen..

Maar ik zie nu ook pas de reactie van nieuwsredactie.. Dus dat verklaart een hoop.. :j

<3 Sneakers <3

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:14

Ik heb GWS ook op FB en heb het ook echt in de gaten gehouden. Maar nu pas is het voor het eerst openbaar bevestigd door DAP Bodegraven. Vandaar nu pas de plaatsing.

Overigens ook alle lof voor GWS zelf over de berichtgeving. Los van dat wij het niet konden plaatsen vind ik het persoonlijk heel goed hoe open ze zijn geweest :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:16

Bodegraven had een paar weken terug al verdenking van droes.. Persoonlijk vind ik dat al genoeg reden om te plaatsen.. Vooral nu het actieve wedstrijdseizoen begint.. Maar dat kan aan mij liggen.. :)

<3 Sneakers <3

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:17

Verdenkingen zijn we heel voorzichtig mee. Dit omdat het ook altijd nog iets anders kan zijn en je zo een stal wel in slecht daglicht kan plaatsen. Vandaar dat we echt alleen plaatsen als het bevestigd is.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:19

Mwah.. Als Harry het zo openlijk op fb plempt, dan is het al openbaar lijkt me?

<3 Sneakers <3

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Meldingen van droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:22

Als gebruiker zeg ik: ja, ik kan me heel goed vinden in wat je zegt.

Maar als Nieuwsredactielid zeg ik: nee, alleen bij officiële bevestiging, ook al publiceert de staleigenaar zelf. Het blijven verdenkingen. We willen in dit geval echt aan de veilige kant blijven. Dat is echt een harde afspraak binnen het team en daar houden we ons aan.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:26

Oke duidelijk.. Thanks voor de info.. :)

<3 Sneakers <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers