[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:55

@Gulpje Moest het met die BodyBuilder niet echt willen, CushCare Condition van Dodson & Horrell is een fantastisch voer voor dit soort paarden ook .
Is wel een volledig voeder, geen supplement. En Dodson is niet zomaar overal makkelijk te krijgen.

Ik ben er hier na een paar maanden mee gestopt omdat ze te vet werden :wow: :=

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:18

Pandora2 schreef:
@Gulpje Moest het met die BodyBuilder niet echt willen, CushCare Condition van Dodson & Horrell is een fantastisch voer voor dit soort paarden ook .
Is wel een volledig voeder, geen supplement. En Dodson is niet zomaar overal makkelijk te krijgen.

Ik ben er hier na een paar maanden mee gestopt omdat ze te vet werden :wow: :=


Dankjewel, te vet klinkt echt super goed *D (en nee, niemand hoeft mij nu te wijzen op de gevaren van hoefbevangenheid....)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:11

Is de test nu nog gratis, eigenlijk? Zoals MML al weet, heb ik nu ook een gevalletje ineens mss wel/mss niet hb (ligt eraan aan wie je het vraagt. Da denkt van wel HS denkt van niet). Punt is dat ik al helemaal ingericht ben op paarden met IR enzo. Al het voer aangepast, bijna niet op het gras enzo. En toch vreemde zaken bij de pony. Twijfel of ik laat testen op ppid. Bij pos uitslag blijft er inderdaad twijfel. Bij neg natuurlijk niet. Maar ja....

Morgen spreek ik de da. Nog maar een nachtje over slapen...

Zijn er trouwens mensen, waarbij de hb onder controle kwam na gebruik prascent? Ik heb jaren geleden ook een pony in laten slapen, omdat het maar niet goed kwam. Ben een beetje bang hetzelfde pad in te gaan nu en weer een gebed zonder end te krijgen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:38

In de maand oktober is de rest nog gratis.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:23

Ik meld me hier ook.
Afgelopen week heb ik een hoop van jullie geleerd, dank jullie wel!

Gister de uitslag gehad van Welsh B merrie Nanou van 15. In augustus zwaar hb geweest, vetbulten boven de ogen, ineens harige benen, net niet zichzelf.
Dus de uitslag kwam niet als een verrassing, Nouk zat op een waarde van 22. Niet insulineresistent gelukkig.
Volgende week “mogen” we beginnen met de medicatie.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:37

Ik blijf me over die ACTH waardes verbazen. Verara, jouw pony dus HB geweest en eigenlijk helemaal niet zo'n mega hoge ACTH waarde. Als we er van uit gaan tenminste dat de HB idd door de cushing komt.
De hoogte van die waarde zegt eigenlijk helemaal niet zoveel over kans op HB of over hoe ziek ze zijn van de cushing. Blijft gek.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:34

Maris schreef:
De hoogte van die waarde zegt eigenlijk helemaal niet zoveel over kans op HB of over hoe ziek ze zijn van de cushing. Blijft gek.


Klopt helemaal.

Hier 2x waardes tegen de 400. Ene met hb verleden, maar ook zonder pillen nooit meer hb geworden. Wel streng dieet al jaren :Y)
Andere nooit hb geweest. Enkel lange krullende mammoetvacht zonder pillen en soort van te rustig voor haar doen.
Met pillen prima in orde weer.
ACTH bij deze laatste 3 jaar geleden laten hertesten en kwam nog altijd op 109. Maar hé, we kwamen van 4 x zo hoog, dus prima voor mij :+

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:13

Mijn pony is vorig jaar bevangen geweest, maar scoorde nu geprikt in erge stress 73.
De dierenartsen denken dat hij bij een test zonder stress misschien zelfs in de normaalwaardes valt, maar hij knapt enorm op van de prascend tot nu toe.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:10

Weet iemand of er mogelijkheden zijn om aan pure pergolide te komen?
Ik kan zelf die pillen wel maken, dus pillen kant en klaar kopen doe ik zo min mogelijk als dat kan, dat scheelt vrij veel euries als je er betaalbaar aan kunt komen.
Andere tips qua betaalbare adressen hoor ik graag, hier is het €1,67 tot €2 per stuk.

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:41

Volgens mij alleen in China. Althans daar schijnt de fabrikant van prascend het te kopen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:53

Ik ga als ik tijd en zin heb eens speuren.
Ooit heb ik pure melatonine kunnen kopen voor mezelf, ik geloof dat ik voor €25 voor 8 jaar melatonine in huis had, dat is best de moeite geweest.
Hetzelfde met pure l-theanine en 5 htp, alles bij elkaar scheelt het per jaar echt grof geld hier met wat ik slik.

Mochten hier trouwens mensen zijn die klooien met pilletjes breken en de dosis zo niet stabiel krijgen, eventueel langs komen om te kijken hoe capsuleren werkt mag.
Het is absoluut niet moeilijk, en mijn spook krijgt elke dag even nauwkeurig 1/8 pil binnen in plaats van dat ik klooi met breken in tig stukjes.
Dat krijg je nooit 100% stabiel.
Mijn apotheek mag echter niks van buiten capsuleren, dus ooit is het uit nood geboren dat ik het nu zelf kan en ik ben er erg blij mee.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-10-18 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:56

Wij hebben ons oudje van 24 enkele dagen geleden laten testen. Zat nog net goed kwa waardes. Da zei dat hij bij de interpretatie rekening hield met de periode van het jaar. Bovendien, ook al had hij wel iets boven de grens gezeten, wilde dat nog niet zeggen dat ie meteen aan de medicijnen moest. Deze hadden namelijk ook bijwerkingen. Over een half jaar gaan we weer testen.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:58

Is ook raar inderdaad.
Ze staat al sinds ze hier woont, dik half jaar, op een ir-dieet vanwege mijn andere pony, die geen ppid/ir heeft, maar wel moddervet is door, erfelijkheid? Blessure? Niemand weet het.
Hij is “gezond” medisch gezien.
Dus ze kan bijna niet hb zijn geworden door overvoeding.
Zonet de eerste 1/8e pil gegeven. Ben benieuwd of het verbetering gaat geven.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:01

Ik werd de dag erop al aangenaam verrast, terwijl ik stiekem erg huiverig was voor een pony die zou stoppen met eten.
Dat doet hij best snel, maar niet dus.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:06

moonfish13 schreef:
Ik ga als ik tijd en zin heb eens speuren.
Ooit heb ik pure melatonine kunnen kopen voor mezelf, ik geloof dat ik voor €25 voor 8 jaar melatonine in huis had, dat is best de moeite geweest.
Hetzelfde met pure l-theanine en 5 htp, alles bij elkaar scheelt het per jaar echt grof geld hier met wat ik slik.

Mochten hier trouwens mensen zijn die klooien met pilletjes breken en de dosis zo niet stabiel krijgen, eventueel langs komen om te kijken hoe capsuleren werkt mag.
Het is absoluut niet moeilijk, en mijn spook krijgt elke dag even nauwkeurig 1/8 pil binnen in plaats van dat ik klooi met breken in tig stukjes.
Dat krijg je nooit 100% stabiel.
Mijn apotheek mag echter niks van buiten capsuleren, dus ooit is het uit nood geboren dat ik het nu zelf kan en ik ben er erg blij mee.


Dat is wel een gaaf aanbod :j
Ik zag ergens op inet zon capsule-maker, maar hoe weeg je het dan zo precies af? Een microweegschaal?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:26

Welke pergolide koop je dan in China?
Ik zie pergolide zout of sulfaat .

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:27

Iemand hier in dit topic had dat toch al eens uitgezocht, mbt pergolide uit China halen ? Wie was dat ook al weer ??

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:35

Even gezocht, het was Geerke uit het vorige topic ( [MD] [Info] Topic Cushing/PPID )

Dit zei ze oa Geerke :
http://www.alibaba.com/product-gs/52651 ... _salt.html
Kost 100 tot 200 dollar voor een kilo...moet je even uitrekenen hoeveel paarden je daar van kunt behandelen :7
Minimale bestelling is 100 gram....
En nu nog veilig de grens over krijgen.
Daar waar in Rotterdam dagelijks containers met drugs binnenkomen mogen wij niet een onsje voor ons paarden uit China laten komen.
(zou het misschien met geld te maken hebben? :o? er zit namelijk geen belasting op drugs en medicijnen gaan ongeveer 300x over de kop wat prijs betreft...en dan ben ik nog beleeft,het zal wel meer zijn)

----------------------
Geerke :
Net mail gekregen uit China....Pergolide kost 600 dollar per gram.Minder duur dan het pilletje,maar te duur om het risico te lopen dat het Europa niet binnenkomt.
Dus dat word hem ook niet....
Je haalt dus 1000 pillen/mg uit 1 gram pergolide.
Laatst bijgewerkt door Maris op 19-10-18 18:52, in het totaal 3 keer bewerkt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:38

Link werkt hier niet

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:42

Waar ik pergolide vind echt nog geen idee, dat moet ik nog uitzoeken.
Kan best dat dat spul per kilo gaat en dat dat niet op te brengen is hoor.
Maar dat ga ik tzt uitvogelen.

Maris: weegschaaltjes voor diamanten die op 0.001 mg nauwkeurig wegen, die wegen tot max 10 gram.
Je hebt voor groffer werk ook 0.01 gram en die gaan tot 100 gram.
Ik slik chroom, en ik heb pure chroom staan en dat is 200 microgram per capsule. Dan redt je het niet met 0.01 gram nauwkeurig.
Qua capsulevuller heb ik 'the capsule machine', die gaat per 24 pillen.
Ik heb ook een grote die per 100 aan kan.
Het apparaatje bedienen is peanuts.
Het is alleen even de truc hoe je genoeg vulstof pakt zodat de capsules correct allemaal ongeveer hetzelfde wegen.
Daar zijn ook richtlijnen voor hoeveel dat van elkaar mag afwijken.
Je kunt door ze na te wegen kijken of je je werk goed hebt gedaan, dus daarin is het ook niet eng ofzo.
Belangrijkste is dat je het goed vermengt met de vulstof en de dosis goed hebt.
Ik pak ook altijd makkelijke getallen.
De vuller heeft 24 holes, dus 1/8 is nu drie hele pillen per 24 capsules.
Dat rekent gewoon lekker makkelijk, maar 1/8 is ongeveer 0.12 mg dus met poeder is dat simpel, die 0.12 maal het aantal capsules en dan kan het niet missen.
Mijn capsulevuller heb ik ook al zo lang, als ik 80 ben doet hij het denk ik nog!

Die laatste post ziet er trouwens niet best uit, ik vreesde het al een beetje. :+

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:53

tylando schreef:
Link werkt hier niet


Link is ook al oud, uit het vorige topic dus. Dus zal idd niet meer werken misschien. Ging er meer om dat Geerke al huiswerk had gedaan ivm pergolide uit china halen.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:13

Maar wat geef je dan voor pergolide?
Is dat een zout?
Omdat er zoveel soorten staan.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:13

Geen idee, sorry

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:15

Even een oprechte vraag; waarom zelf gaan knutselen met pergolide?
Alleen omdat het goedkoper is?
Vind het nogal een risico.. en niet alleen met Europa binnen krijgen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:26

Ik heb gehoord dat mogelijk dit jaar het patent van Prascend af gaat.
Dan zouden andere producenten het ook mogen gaan maken en is er dus een kans dat het goedkoper wordt.
Ik betaalde eerst voor 160 tabletten 299 euro, dat is later eens 266 euro geworden en laatste keer weer 273 euro. Dus het was ooit wat goedkoper geworden en daarna juist weer duurder.
Met 1,5 tot 2 pillen per dag, gaat het hier hard en heb ik al aardig 'gouden' pony's lopen ;)