bloed waardes testen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

bloed waardes testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:48

Mijn paardje is/was niet goed aan zijn nieren en heeft hiervoor druppels gehad van een holistische (?) da. Maar nu kreeg ik laatst t idee dat hij mij heel erg in de zeik aan t nemen is.. Als ik namelijk met een draver samenb in de bak reed, ging alles helemaal goed\, geen protest, niks!

Hij heeft in t begin namelijk heel erg gebokt en geprotesteerd als ik m vroeg te draven. Aan de longe of gewoon los in de bak ging t allemaal prima, ik kon er alleen niet op. Buiten ging t ook goed.

Maar goed. van de week dus weer met die draver gereden in de bak en ik voelde helemaal niets aan m! Geen protest, gewoon oortjes naar voren en lekker hard gaan! Toen ging er toch iets rinkelen..
DUs vandaag alleen gaan rijden en er door heen gevraagd en t ging dus hardtsikke goed! In het begin nog wat protest, maar toen hij merkte dat ik niet meteen op gaf, is het de hele tijd goed gegaan. Wel wat protest als ik iets meer vroeg, meer been gaf, maar verder heb ik gegaloppeerd en gedraafd en netjes aan de teugel allemaal.

Geloof dus dat t allemaal nogal mee valt met m en dat hij nu heel goed doorheeft hoe hij onder t rijden uit kan komen.. Maar helemaal zeker ben ik dus niet.

Dus mijn vraag: hoe gaat dat bloed prikken in zijn werk? Wil dus alleen zijn nieren laten testen om te zien of t wel helemaal goed is of dat hij toch nog niet helemaal okee is. En wat gaat dat dan kosten? (is namelijk niet mijn eigen paard, maar eigenaresse is blut en aangezien ik m al een jaar elke dag mag rijden en doen wat ik wil, vind ik dat ik dit best wel kan betalen)

Onderschriftloos :Y)


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:55

als je bloed laat prikken neemt de dierenarts wat bloed af, meestal uit de hals, kan aan huis en aan de praktijk. Dan stuurt de da het bloed op en kanje bellen voor de uitslag.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 21:31

en kan een klein dier da dat ook? Ik weet ook dat leonie wel eens zelf bleod heeft afgenomen. (leonie is eigenaresse)

Onderschriftloos :Y)

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:36

Waar een holistisch arts nierdruppels voor geeft is wat anders dan een niet werkende nier. Als ze nieren niet zouden werken zou ie allang er veel erger aan toe zijn. Wat de meeste druppels doen is de werking van de nier verder verbeteren. Het kan goed zijn dat het paardje daar nu al op reageert. Een bloedtest zou in zo'n geval niet relevant en dus verspilt geld zijn. Omdat het niet dezelfde situatie is als toen je met de druppels begon. Daarnaast kan een Holistisch arts (als het een goede is) ook druppels voorschrijven omdat de nierwerking afnemende is. Wat nog niet wil zeggen dat hij op dat moment niet werkt. Dat houdt alleen in dat hij bezig is af te nemen qua werking en dat hij de druppels krijgt om dat juist te voorkomen en het proces om te draaien. Als het een goed Holistische DA is, hoef je niet te twijfelen. Als het iemand is die voor het niet prof. doet of geen juiste papieren en kennis heeft zou ik een echte holistisch da bellen voor een advies. Kun je gelijk de naam checken van degene die het middel heeft voorgeschreven.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 12:13

nee, 10 jaar geleden heeft hij precies hetzelfde probleem gehad en dezelfde druppels gekregen. Dit heeft toe ook geholpen. Maar deze druppels waren idd ook om zijn nieren weer in balans te krijgen.
Maar het flesje is nu leeg (al een week) en ik twijfel dus of hij wel nu al helemaal goed is of dat t toch nog niet helemaal goed zit.

Verder is die da ook niet langs t paard geweest, maar vertrouwde de eigenaresse op haar woord toen ze zei dat hij hetzelfde moest hebben als 10 jaar geleden.

dus aangezien die druppels nu op zijn en ik twijfel of hij wel al helemaal goed is leek me zo'n bloedtest júist nuttig, ook al is het niet meer dezelfde situatie als vóór de druppels. Het leek mij juist dat zo'n test mij duidelijkheid kan geven, zodat ik mij niet schuldig voel als ik m erdoorheen rijd en hij tóch nog niet goed blijkt te zijn.

Onderschriftloos :Y)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:14

ik zou even informeren of een klein dier da dat ook kan, een paard bloed afnemen is iets heel anders dan bij een kat ofzo

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:22

naj het bloed afnemen zal niet zo'n probleem zijn lijkt mij? ze heeft zelf ook 3 paarden geloof ik. (kunnen er ook 4 zijn Haha!) Dus ervaring met paarden zullen ze wel hebben, maar kunnen zij dan ook dat bloed laten testen en kunnen ze dat ook zien dan? Weet niet precies hoe dat gaat namelijk

Onderschriftloos :Y)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:20

dat weet ik dus niet, ik weet dat onze kleindier dierenarts de paardendierenarts heeft gebeld toen ik de uitslag kwam halen.
Maar ik stond daar al een hele tijd onder behandeling en die kleindier dierenarts wist natuurlijk ook niet om welke reden ik bloed had laten testen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:39

Bloedafnemen is niet zo moeilijk hoor. Dat kan een gezelschaps DA ook wel. Het kan best zijn dat de waarden voor een hond of kat anders is, maar dat kan een GD DA ook wel opzoeken. Succes!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 00:08

dank je! Ga er nog eens over nadenken, wat weet eigelijk bijna 100% zeker dattie weer goed is en me gewoon in de zeik heeft lopen nemen.. Vandaag namelijk weer even gereden en niks geen last..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:31

Maar wat kost t nou precies? zo'n test? Zit t rond 35 euro of zow? Of nog meer? Wie kan t me vertellen?

Onderschriftloos :Y)

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:57

Het is een beetje afhankelijk of de DA aan huis moet komen etc. Maar de test (als je alleen test voor zijn nieren) is niet zo duur. Dan komen er nog wel afnamekosten en eventueel voorrijkosten bij.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 13:31

zit ikmet mijn 35 euro een beetje in de buurt?

Onderschriftloos :Y)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:10

Ik heb in maart 2003 laten bloedprikken. Maar wat het precies kostte weet ik niet meer. Totaal waren we 150 euro kwijt. Maar dat was inclusief medicijnen voor de pony, en voor de hond. Hij is ervoor langsgeweest, heeft hem onderzocht. Kon niets vinden, dus bloedgeprikt. En nog een spuit erin met vele stoffen erin. De hond is ook onderzocht. Later hebben we de medicijnen gehaald, nadat we de uitslag hadden gehad (was binnen een paar uur), en betaald. Dat was 150 euro. Ligt er misschien ook aan waarop ze het bloed testen, bij mijn pony zijn alle waardes gecontroleerd. Volgens mij kostte dat testen nog aardig wat, richting de 50 euro.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:12

hoe duur het is weet ik niet, maar volgens mij kan iedere idioot wel bloed tappen bij een paard en de GD dierenarts hoort t ook te kunnen. Een goede holistische dierenarts zou m.i. ook bloed tappen voordat hij/zij druppels voorschrijft. Het zal je vast niet al te veel geld kosten en je weet tenminste waar je aan toe bent

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 14:27

ja dat bedoel ik ellebel.. dyonne, wat jij zegt, daar schrok ik nogal van! Zo veel zal t toch niet kosten om bloed te laten prikken??
En idd.. dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben..

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 66 bezoekers

cron