Wondjes.. Mok? Ringworm? Vasculitis? Wat is het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 04:15

Hoe gaat het nu?

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 00:35

Horseware schreef:
Hoe gaat het nu?

Goed! Het is nog niet 100% weg volgensmij, maar er kwam wild vlees omheen. Dus is ook wat lastig te bekijken geweest, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik met de keizersnede enzo er niet echt veel meer op heb gelet. Ik zal binnenkort de benen even wassen en bekijken en wat foto's maken, ze staat 24/7 op het land en is een vies varken nu :+

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 13:41

Zo ziet het er nu uit. Volgensmij is het aardig weg :)

Afbeelding
Afbeelding

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:18

Mijn paard heeft iets gehad wat er precies op leek. Hij heeft iedere zomer al ini mini wondjes op zijn benen gehad, vooral laag op het been. Maar dat heb ik altijd geweten aan het crossen/buitenrijden.
Dit voorjaar was het echter erger dan voorheen. De plekken werden van 1 mm steeds groter. De grootste was 1 bij 5 cm.

Ik heb er ook geen dierenarts bij gehaald. Die weten vaak op het eerste oog ook niet gelijk wat het is en gaan dan vaak met 'grof geschut' aan de gang. Ik heb het niet op bestrijdingsmiddelen of cortico injecties als dat niet perse nodig is. Laat eerst het lichaam zelf maar aan het werk gaan.

Aangezien mijn paard er geen last van had ben ik eerst zelf een het 'doktoren' gegaan. Eerst heb ik zonder success sudocreme en scheren geprobeerd. Maar na een tip ben ik gaan wassen met badedas classic. 1-4 keer per week en gelijk de korsten er af pulken voor ik het weer uitspoel. En na 3 weken zijn de plekken aan het verdwijnen. De grootste plek is weer helemaal dicht en de huid weer heel en roze.

Liefhebber3
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:07

Horseware schreef:
Als het vasculitis is: overdag inpakken, 's nachts luchten. Niet te dik inpakken. Geen onderbandages. Gewoon alleen een fleecebandage, tot en met de kroonrand inpakken. In de wei springschoen er overheen.


Hallo Lisette,

Wij willen ook de fleecebandage toepassen. Is,met jullie huidige kennis, dit nog steeds een verstandige keuze?

Met vriendelijke groet,

Mark

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:10

Liefhebber3 schreef:
Horseware schreef:
Als het vasculitis is: overdag inpakken, 's nachts luchten. Niet te dik inpakken. Geen onderbandages. Gewoon alleen een fleecebandage, tot en met de kroonrand inpakken. In de wei springschoen er overheen.


Hallo Lisette,

Wij willen ook de fleecebandage toepassen. Is,met jullie huidige kennis, dit nog steeds een verstandige keuze?


Met vriendelijke groet,

Mark


Ja, maar tape het uiteinde van de bandage goed vast met sterke tape zodat de bandage niet los kan gaan.
Een andere optie is bijvoorbeeld een stalbeschermer met daaronder een springschoen.