Verwijderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 19:52

X
Laatst bijgewerkt door ambicioso op 19-11-23 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:04

Heel simpel, kreupel is niet goed. Laat de veearts komen voor een onderzoek. Daarna kan je samen met je VA een behandelplan opzetten. De "paardendeskundige" komt op mij meer over als een kwakzalver. Zonde van je geld.

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 20:12

Lien2 schreef:
Heel simpel, kreupel is niet goed. Laat de veearts komen voor een onderzoek. Daarna kan je samen met je VA een behandelplan opzetten. De "paardendeskundige" komt op mij meer over als een kwakzalver. Zonde van je geld.


Ik weet niet wat voor iemand hij is, daarom noem ik het maar een paardendeskundige. Wel weet ik dat mijn paard met het advies wat hij mij heeft gegeven ze een stuk verbeterd is en vooruit gegaan is. Ook is het geen kwakzalver aangezien hij niks vraagt voor zijn komsten. Het enige dat ik heb hoeven betalen is 30 euro voor de spray. Dat noem ik niet veel.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:19

De veearts erbij halen, hij of zij kan goed onderzoeken waar de kreupelheid vandaan komt. Een paard loopt niet zomaar kreupel en kreupelheid kan je er niet uit rijden.

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:20

Ik zou ook een echte veearts laten komen . En zou haar persoonlijk niet rijden als ze kreupel is .
hopelijk knapt ze snel weer op

Horses can't talk, but they speak if you listen

ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 20:22

Bedankt voor jullie tips!

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:24

Bijna elk paard knapt op na 12 dagen rust, dus dat ligt hoogst waarschijnlijk niet aan zijn behandeling.

Zo te lezen probeer je er alles aan te doen om je paard zo goed mogelijk te helpen. Dat is heel goed. Toch zou ik een gekwalificeerde dierenarts bij een goede kliniek er naar laten kijken.

Een kwakzalver hoeft niet veel te vragen om toch een kwakzalver te zijn. Als de behandeling niet een wetenschappelijke basis heeft en/of niet beter werkt dan een placebo is iemand al een kwakzalver en is iedere euro er 1 te veel.

Laat een veearts er naar kijken. Die gaat inderdaad waarschijnlijk foto's maken, uitverdoven en andere onderzoeken doen. Waarom zou je dat niet willen? Als er iets zit kan jij het ook zien en weet je waar je aan toe bent.

M2+5 / L+3 ~ verkocht

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:27

Je 'paardendeskundige' heeft z'n best gedaan, maar je paard is er niet (echt) van opgeknapt. Ik zou met je paard naar een reguliere kliniek gaan en daar een gedegen kreupelheidsonderzoek laten doen.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

wiifke

Berichten: 1474
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:29

Zoals ik het lees kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Als ik jou was zou ik er eerst een dierenarts bij halen die haar goed na kijkt. Klinkt of ze pijn heeft in haar rug of dat het misschien wel iets rijtechnisch is. Aangezien ze aan de longeerlijn wel kan ontspannen.

Het lijkt mij het verstandigste om er eerst een veearts bij te halen, dan zou je (hopelijk) iets medisch uit kunnen sluiten. Mocht je dit uit kunnen sluiten zou ik je toch aanraden eens een les bij iemand anders te proberen. Wellicht zit er met het rijden ergens iets dwars waardoor ze niet kan ontspannen.

Ik begrijp ook echt niet dat die 'paardendeskundige' je aanraad om gewoon weer te rijden. Laat staan draven en galoperen!

--> Palermo <-- :+: A horse is an angel without its wings

ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 20:31

Dankjewel!! Ik heb hem net opgezocht en hij heet Thijs Taconis en is een homeophaat.. Ik ga denk ik inderdaad kijken of ik haar serieuzer kan laten nakijken.. Ik wil pijn echt uitsluiten

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:35

Ik zou het paard op de foto laten zetten want dit heb je zelf niet gedaan toch ?
Ik ben er met mijn vorige paard ook ingestoken in een paardendeskundige 8)7 hielp allemaal niet uiteindelijk bleek ze met 8 jaar al vol artose te zitten helaas

Femke Sjanneke K. ( Felle 422 stb sport x Oeds 318 )

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:37

TS alsjeblieft help je paard en ga met hem naar een goede kliniek en laat hem nakijken. Jouw paardje geeft al lange tijd aan dat hij ongemak heeft. Dus niet meer twijfelen en laad hem op en laat hem nakijken door een goede arts, die ook de rug en de hals nakijkt ( foto/scan).

Zeker nu niet meer doorrijden want ik denk dat ze echt pijn heeft.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:38

Ik zou eens een foto van de hals van het paard laten maken en wellicht ook de benen. Klinkt toch duidelijk dat het dier ergens last van heeft. Dat los je niet op met een spray of een homeopaat. Ik zou er een echte deskundige naar laten kijken.

ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 20:40

Ik zit nu ook andere verhalen te lezen over die Thijs.... Staat ook op bokt, en ik word er niet echt blij van. Voel me echt stom nu... Maar die man die hem aanraadde had zoveel vertrouwen in hem. Pff het is zo moeilijk. Ik ga zo meteen vragen of ze naar een kliniek mag voor zo'n kreupelheidsonderzoek, en dan ga ik meteen vragen of ze haar helemaal kunnen nakijken. Bedankt allemaal!! Ik hou jullie op de hoogte

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:45

Kan je de uitslagen van haar keuring niet krijgen, vooral het röntgenologisch? Want de vorige eigenaar kan zoveel zeggen, het zelf zien is toch wat anders.

Persoonlijk, als een osteopaat geen blijvende verandering brengt samen met een aangepast trainingsschema dan zou ik van binnen willen kijken in het paard. Je hebt er nu een aantal mensen bij gehad die van buiten hebben gekeken en dat heeft niets opgelost, denk dat het nu tijd wordt om eens binnen in het paard te gaan kijken.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:46

Goede keuze!! Succes!

ambicioso
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 20:47

Bowen schreef:
Kan je de uitslagen van haar keuring niet krijgen, vooral het röntgenologisch? Want de vorige eigenaar kan zoveel zeggen, het zelf zien is toch wat anders.

Persoonlijk, als een osteopaat geen blijvende verandering brengt samen met een aangepast trainingsschema dan zou ik van binnen willen kijken in het paard. Je hebt er nu een aantal mensen bij gehad die van buiten hebben gekeken en dat heeft niets opgelost, denk dat het nu tijd wordt om eens binnen in het paard te gaan kijken.


Ik snap dat je dit zegt, bij de klinische keuring was ik zelf. Maar de man waarvan ik haar heb gekocht is mijn springinstructeur, en die komt heel vaak bij ons op stal, en kende ik dus al. Daardoor vertrouwde ik erop dat hij eerlijk was. Kan wel navragen of hij die papieren nog heeft. Bedankt voor je advies!

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:47

ambicioso schreef:
Ik zit nu ook andere verhalen te lezen over die Thijs.... Staat ook op bokt, en ik word er niet echt blij van. Voel me echt stom nu... Maar die man die hem aanraadde had zoveel vertrouwen in hem. Pff het is zo moeilijk. Ik ga zo meteen vragen of ze naar een kliniek mag voor zo'n kreupelheidsonderzoek, en dan ga ik meteen vragen of ze haar helemaal kunnen nakijken. Bedankt allemaal!! Ik hou jullie op de hoogte


Voel je niet stom hoor, je bent de hele tijd bezig geweest met zoeken naar wat er aan de hand is. Daarin ben je gewoon goed bezig geweest. Alleen is het nu tijd om verder te gaan kijken via een goede kliniek.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:54

Inderdaad op de foto laten zetten. Verhaal doet mij erg denken aan een 5 jarig paardje van een kennis van mij...ongeveer dezelfde reacties als jouw paardje...bleek aan beide voorbenen serieuze hko te hebben :( . Hij had 'm zelf gefokt, dus nooit tevoren foto's van laten nemen. De hele ellende begon pas duidelijk te worden bij het rijden. Daarom is dit niet het geval voor jouw paardje, maar om bepaalde dingen uit te sluiten, idd naar een goede kliniek ermee.

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:53

Ook ik ben bang voor hko. Mijn merrie vertoonde soortgelijk gedrag en bleek ook zware hko te hebben.

hoofvision

Berichten: 619
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Leiden

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 02:26

laat de rug en hals op de foto zetten/echo die vage kreupelheden komen vaak uit de rug. en oh ja: is er al eens naar haar gebit gekeken? ook erg belangrijk bij een paard wat zo onrustig is met het hoofd. maar hoofdoorzaak zit denk ik in de rug.

Paarden-thermografie
thermografisch onderzoek op locatie
www.paarden-thermografie.nl

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: What to do...... ?? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 02:54

Ik denk dat een paardentandarts je al een heel eind op weg kan helpen.
Last van tanden- schudden met hoofd en vasthouden met nek en hals- vast gaan zitten in rug-geforceerd bewegen- beenproblemen- kreupel.
Kan ook zoiets simpels zijn natuurlijk. En aangezien je zegt dat ze in t begin moeite had met ontspannen met hoofd hals zou dit voor mij t eerste zijn om naar te kijken.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henshem en 79 bezoekers