Knakken in de benen? (losse knie?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Knakken in de benen? (losse knie?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:58

Een paar weken geleden was ik aan het wandelen met mijn shet toen ik ineens iets de hele tijd hoorde knakken (ja ineens, was me nog niet eerder opgevallen)
rustig aan gedaan en gedacht dat ze spierpijn had, die dag daarvoor had ze hard gewerkt. De volgende dag was het nogsteeds zo, niet meer niet minder. nu is het een paar weken zo maar begint het meer te worden, en omdat ze geen pijn heeft (of laat zien) heb ik me niet echt veel zorgen gemaakt, maar nu begin ik me aardig veel zorgen te maken eigenlijk.
Op internet heb ik verschillende dingen gelezen dat shetten vaak last hebben van een 'loss knie'
wat denken jullie hierover?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Knakken in de benen? (losse knie?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:07

Losse knieen kan je vaak zien, dat zie je ook knakken.
Als je het hoort kan dat ook lucht in de gewrichtsvloeistof zijn. Komt vaker voor. Zoek daar maar even op via de zoekfunctie, daar is veel op te vinden :)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Knakken in de benen? (losse knie?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:14

Mijn paard knakt ook...Met longeren meer dan rijden (of dan hoor ik t beter). Soms weer weinig en soms rcht opvallend. Het knakken schijntj 'normaal ' te zijn en komt door het verplaatsen van het gewrichtsvloeistof. Het zou een indicator kunnen zijn van een tekort daarvan of slechte kwaliteit, maar ik maak me er geen zorgen (meer) om. Röntgenfoto's waren prima en paard is in 5jaar nooit een stap kreupel geeeest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:17

Collie2008 schreef:
Mijn paard knakt ook...Met longeren meer dan rijden (of dan hoor ik t beter). Soms weer weinig en soms rcht opvallend. Het knakken schijntj 'normaal ' te zijn en komt door het verplaatsen van het gewrichtsvloeistof. Het zou een indicator kunnen zijn van een tekort daarvan of slechte kwaliteit, maar ik maak me er geen zorgen (meer) om. Röntgenfoto's waren prima en paard is in 5jaar nooit een stap kreupel geeeest


mijn shet heeft er ook geen last van, nouja daar ga ik vanuit, van de week heeft ze weer een meter gesprongen, (ze is 1.06m) en dr was niks aan de hand, wel kijk ze best wel zuur tijdens het draven en galloperen, een teken van pijn? :?