Confidence EQ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maessie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:03

MacavityL zo gebruik je inderdaad ook hoe het product bedoelt is.
Ook wel handig dat je niet kunt overdoseren, ik lees hier dingen over halve dosis, maar het gaat om de geurreceptoren, en die zijn of vol of leeg, het zou dus niet uit moeten maken of je een half of heel zakje gebruikt. (Geur komt in de neus en die neemt de geur dan volledig op zeg maar) Zo is het ons tenminsten uitgelegd door de mensen van confidence.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl


MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:01

Wegens overlijden paard heb ik nog twee sachets te koop. Nog nieuw in de verpakking. Op HE gekocht. Heb er eentje op proef kunnen proberen en hij leek er te doen! Echter bleek na een kort rondje dat Broadway onregelmatig liep. Heb er helaas daarna niet meer opgezeten.

PB maar bij interesse ;)

dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:49

Heeft iemand Confidence EQ al eens gebruikt tijdens het trailerladen van een gespannen paard?

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:10

Ik heb het toevallig van de week gebruikt om mee te scheren.
In princiepe is de mijne altijd wel braaf, maar het scheren van de hals geeft toch wat spanning soms.
1 zakje gegeven, en niks geen spanning meer.
Ze stond me dood braaf en zelfverzekerd aan te staren.

Ik ben er blij mee!!

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:49

dreamheart schreef:
Heeft iemand Confidence EQ al eens gebruikt tijdens het trailerladen van een gespannen paard?


Ja, ik meerdere keren.
Maar het laden ging nog net zo slecht, heeft bij ons niks geholpen.

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:45

Oh dat is jammer! Ik had gehoopt dat het zou helpen bij mijn pony die erg twijfelt tijdens het laden en bij iets te veel druk op slot gaat staan.
Ik ga het denk ik wel alsnog proberen, heb nog genoeg zakjes liggen :D

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

Liannetje86
Berichten: 781
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:48

Ik heb het gebruikt bij een rit, waar de start midden in het dorp was, veel te zien, stilstaan, veel onrust etc.

Je merkt het wel een beetje, niet dat ze helemaal stoned en versuft zijn, maar wel wat relaxer.

Heb nog 3 zakjes liggen :')

Weg hier - Pas hier niet tussen.

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:12

Is er ook iemand die dit heeft gebruikt bij een paard wat, gestresseerd wordt bij de tandarts?

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:46

dreamheart schreef:
Heeft iemand Confidence EQ al eens gebruikt tijdens het trailerladen van een gespannen paard?


Ja ik!
Maar hhet deed mijn paard echt, heeeélemaal niks!

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:52

Ik heb ook een proefzakje op HE meegenomen en op wedstrijd geprobeerd. Het spul deed hier helemaal niks dus voor dit paard niet voor herhaling vatbaar. :n

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:55

dreamheart, proberen kan altijd natuurlijk :) wie weet helpt het bij jou wel! Zou wel ruim de tijd nemen voor de inwerking. Dus smeren, 45min wachten en dan pas gaan laden.

Liannetje86, stoned of suf kunnen ze ook niet worden. Het is niet verdovend. Het stoot een geur af die hetzelfde is wat merries aan hun veulen afstoten om aan te geven dat ze niet bang hoeven zijn. Confidence dus, zelfverzekerder. Niet versuft :)

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

flemminghfan
Berichten: 28
Geregistreerd: 30-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:00

Ik heb enige tijd geleden een uitgebreide mail met vragen aan ze gestuurd. Helaas nooit antwoord op gehad en ook geen proefzakje ontvangen.
Toch Zelf maar aangeschaft en geprobeerd. Geen enkele werking mogen ervaren helaas. Dus die van mij gaat voor stress situaties gewoon weer aan de sozen.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:08

dreamheart schreef:
Heeft iemand Confidence EQ al eens gebruikt tijdens het trailerladen van een gespannen paard?


Ja wij. Eerst trailercursussen en dergelijke gedaan zonder spul, daarna ging hij in ongeveer een half uurtje erin. Daarna eens geprobeerd met en toen stond hij er binnen een kwartier in. We blijven het nu voor de zekerheid gebruiken en hij staat er nu tegenwoordig binnen 5 minuten in en gaat zelfs hooi staan eten en trilt helemaal niet meer.
Het zou kunnen dat dit door de confidence komt, helemaal zeker weet je het nooit. We maken nu gewoon het doosje op en gaan daarna zonder proberen.

KhivkJe

Berichten: 366
Geregistreerd: 03-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:55

flemminghfan schreef:
Ik heb enige tijd geleden een uitgebreide mail met vragen aan ze gestuurd. Helaas nooit antwoord op gehad en ook geen proefzakje ontvangen.
Toch Zelf maar aangeschaft en geprobeerd. Geen enkele werking mogen ervaren helaas. Dus die van mij gaat voor stress situaties gewoon weer aan de sozen.


Ik heb ze twee weken terug ook een mailtje gestuurd en ze hadden mij gelukkig wel beantwoord. Proefzakjes versturen ze niet meer, omdat er nu ook verpakkingen met twee stuks te koop zijn zo werd mij verteld.

Whisper <3

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:56

Ik ben er su[per blijk mee. En hoor dat ook van andere stalgenootjes.
Ik gebruik het vaak valk voor een wedsctrij

dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:03

Arantes schreef:
dreamheart schreef:
Heeft iemand Confidence EQ al eens gebruikt tijdens het trailerladen van een gespannen paard?


Ja wij. Eerst trailercursussen en dergelijke gedaan zonder spul, daarna ging hij in ongeveer een half uurtje erin. Daarna eens geprobeerd met en toen stond hij er binnen een kwartier in. We blijven het nu voor de zekerheid gebruiken en hij staat er nu tegenwoordig binnen 5 minuten in en gaat zelfs hooi staan eten en trilt helemaal niet meer.
Het zou kunnen dat dit door de confidence komt, helemaal zeker weet je het nooit. We maken nu gewoon het doosje op en gaan daarna zonder proberen.


Oh, wat fijn! Ik had inderdaad al gehoord dat je het het best 45 minuten van te voren aan kan brengen. Zijn er trouwens meer mensen die de gel lastig in dr neus krijgen of is mijn pony zo'n aansteller :D

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:13

Ik heb het ook geprobeerd op wedstrijd maar bij mij werkte het helemaal niet. Sterker nog ze was nog nooit zo vervelend als toen...

Wilskracht's Elan P (Wilskracht x Ganges) Dressuur B+29 | L1+29 | L2+16
Parinda Cobra (aka Danté) (Amethist x Zep) SPORT-DRESSUUR in memoriam

Liannetje86
Berichten: 781
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:11

Vesceron schreef:
dreamheart, proberen kan altijd natuurlijk :) wie weet helpt het bij jou wel! Zou wel ruim de tijd nemen voor de inwerking. Dus smeren, 45min wachten en dan pas gaan laden.

Liannetje86, stoned of suf kunnen ze ook niet worden. Het is niet verdovend. Het stoot een geur af die hetzelfde is wat merries aan hun veulen afstoten om aan te geven dat ze niet bang hoeven zijn. Confidence dus, zelfverzekerder. Niet versuft :)


Nee, maar las het in het topic ergens, dat iemand echt vond dat zijn paard suffer was...

Hij was gewoon wat minder "kijkerig"/oplettend.

Weet zelf hoe het werkt ;) Anders zou ik het niet gebruiken...

Weg hier - Pas hier niet tussen.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:23

dreamheart schreef:
Arantes schreef:

Ja wij. Eerst trailercursussen en dergelijke gedaan zonder spul, daarna ging hij in ongeveer een half uurtje erin. Daarna eens geprobeerd met en toen stond hij er binnen een kwartier in. We blijven het nu voor de zekerheid gebruiken en hij staat er nu tegenwoordig binnen 5 minuten in en gaat zelfs hooi staan eten en trilt helemaal niet meer.
Het zou kunnen dat dit door de confidence komt, helemaal zeker weet je het nooit. We maken nu gewoon het doosje op en gaan daarna zonder proberen.


Oh, wat fijn! Ik had inderdaad al gehoord dat je het het best 45 minuten van te voren aan kan brengen. Zijn er trouwens meer mensen die de gel lastig in dr neus krijgen of is mijn pony zo'n aansteller :D


Ja klopt, wij brengen het ook rond de 45 minuten van te voren aan, een half uur is voor mijn gevoel net te kort. En hier geen problemen, paard laat het zo in zijn neus smeren, jou pony is dan toch een beetje een aansteller denk ik haha :P

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:29

Bij mij heeft het geholpen om de 'scherpe' randjes van de nervositeit af te halen, maar dat was ook alles. Als het echt spannend wordt, komt haar spanning er zo door heen.
Een vriendin van mij gebuikt het tijdens het beslaan, paard trapt heel erg naar de smid na een trauma. Bij haar paard werkt het wel, is de enige manier om haar been normaal omhoog te krijgen.
Ik gebruik nu Zzen en moet eerlijk bekennen dat dat voor mijn paard erg goed werkt tegen stress.

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

Ania

Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:51

Gebruikt bij mijn rillerige bommetje. Ik heb het 20 min voor het rijden opgesierd, merkte dat het pas later begon in te werken. Dag later eerder ingesmeerd en toen werkte het indd toen ik opstapte.
Merk zeker de extra vertrouwen aan mijn paard. Fijn.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:56

Ik vind 't helemaal niks, m'n paard stond met scheren helemaal strak van de spanning, ogen groot, neusgaten groot. Niet mijn ding.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:26

Het is ook helemaal niet zo dat een nirt te paden paard in een keer zo d trailer oploopt. Dat doen ze met sedatie nog niet. Het is een hulpmiddel in de training. Had het laatst nog met de ceva vertegenwoordiger erover. Hier werkt het wel zoals het zou moeten werken.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:41

Je moet niet vergeten dat het geen oplossing is voor problemen; bijvoorbeeld met trailerladen of paarden die een situatie heel eng vinden. Dat is niet door een gel in de neus te smeren ineens opgelost. Er moet nog steeds gewerkt worden aan het probleem, door training op de juiste manier. Het kan wel helpen voor het vertrouwen van het paard binnen de situatie mits ver genoeg vooraf aangebracht.

Mijn merrie liet niet zoveel reactie er op zien, die was nog steeds heet en dribbelig op het strand. Precies zoals ze zonder was geweest. Misschien was ze dan nog drukker geweest, we zullen het niet weten.
Ik had het gekocht voor het trailerladen van mijn groene paard maar ik kwam daar niet eens in de buurt dus laat staan bij zijn neus. :+ Ik had de zakjes nog wel liggen dus voor het eerste hoefsmid bezoek gebruikt. Ruim vooraf aangebracht, zeker 45 minuten vooraf, en lekker relaxt laten grazen vooraf. Hij ging zonder enige stress de situatie in en vond het heus spannend, maar bleef er rustig bij. Zonder misschien ook hoor, maar dat is een kip-ei verhaal. Vond het prima gaan zo en de volgende keer zal ik het weer gebruiken. Ik heb toch het idee dat het hem wel helpt.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:08

Ik heb het laatst gebruikt bij het scheren van een heel rillerig paard dat poetsen al verschrikkelijk vind. Ik kon ze volledig scheren inclusief hoofd en oren, denk dat dat zonder dat spul nooit gelukt was. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, laran, Princesj, Tess__ en 18 bezoekers