[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:29

ellepel schreef:
Bamsy, anders gewoon personeel wat er werkt vragen, die weten het wel of het er is of niet :j

Ik geloof niet dag het personeel in deze winkel enig idee heeft van het assortiment :') tijdje terug gevraagd naar zwarte sneaker sokjes met antislip ik de hiel maar ze keek me echt aan alsof ze water zag branden en zei we hebben geen sokken met antislip in de hiel waarom ik mort zeggen ja hoor heb bet de grijze in mn handen gehad maar zoek zwarte }:0

Ik stap morgen maar even kruidenwinkeltje hier om de hoek binnen.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:38

Oh meen je, ja snap dat je ze dan niet weer vraagt.
Maar online valt ook wel aan cbd olie te komen denk ik

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:00

Helmosan verkoopt ook cbd olie.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:06

wendy1987 schreef:
Ik geef de CBD over het eten in bakjes nu 4 weken en schuren lijkt nog steeds afwezig te zijn. Maar nu moet ik zeggen dat ze sinds juni op een paddock staat en dus ook geen gras meer krijgt wat bij haar ook een enorme trigger was..
Maar voor nu erg blij met de CBD van de action.


Mijn ruintje wat op CBD olie staat heb ik in juni ook uit de wei gehaald, Niet in de 1e plaats vanwege het schuren maar hij wordt gewoon véél te dik op de wei. Zelfs bij 1,5 uur weidegang zie je hem groeien :(
Maar omdat hij ook weer kaal werd onder zijn ogen toch maar ´s geprobeerd met alleen in de rijbak en paddock en CBD olie.

Hij knapte mega op en er zijn totaal geen schuurplekken meer op zijn hoofd. Sinds 2 weken staat hij nu dagelijks een half uur weer op de wei en dat gaat prima. Geen nieuwe kale plekken onder de ogen en ook zijn manenkam blijft mooi dun. De CBD olie krijgt hij nog wel steeds.

Wat weidegang betreft heb ik wellicht nog interessante info.
Mijn hooiboer, tevens koeienboer en akkerbouwer heeft eerder op de UT Wageningen gestudeerd en is afgestudeerd met een ingenieurstitel. Ik had onlangs een interessant gesprek met hem over eiwitten en suikers in hooi en gras en vroeg hem of hij een verklaring had waarom veel zomereczemers als ze eenmaal uit het gras gehaald worden best wel opknappen met veel minder jeuk. Je kunt namelijk in hooi ook best heel hoge suikerwaardes hebben afhankelijk van de bemesting, weersomstandigheden en wanneer het gemaaid is.
Hooi kan varieren van 60 gr. suiker per kilo droge stof maar gemiddeld ligt het op 100 gr suiker per kilo ds.
Echter hooi kan zelfs wel tot 200 gr. suiker per kilo ds. bevatten wat wel heel hoog is maar toch het is dus mogelijk en hoeft niet persé superslecht hooi voor paarden te zijn.

Hij zei dat met name de suikers maar ook de eiwitten uit vers gras per direct opgenomen worden en er dus ineens een grote hoeveelheid tegelijk door het paard verteerd moet worden.
Bij paarden die de stofwisseling niet optimaal hebben, bijv. zomereczemers kan dat dus best een zware belasting zijn voor o.a. de lever en nieren.

Suikers en eiwitten uit hooi komen veel langzamer vrij en dan duurt het langer voor ze goed opgenomen worden. Zo konden paarden volgens hem wel een hele ochtend nodig hebben om suikers uit hooi goed op te nemen en te verteren. Bij hooi is er dus een veel kleinere ´piekbelasting´ van suikers en eiwitten.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:01

Vandaag begonnen met de cbd druppels, ze trok bijna spuitje uit mijn handen dus lekker vind ze het wel :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:06

henny_w schreef:
wendy1987 schreef:
Ik geef de CBD over het eten in bakjes nu 4 weken en schuren lijkt nog steeds afwezig te zijn. Maar nu moet ik zeggen dat ze sinds juni op een paddock staat en dus ook geen gras meer krijgt wat bij haar ook een enorme trigger was..
Maar voor nu erg blij met de CBD van de action.


Mijn ruintje wat op CBD olie staat heb ik in juni ook uit de wei gehaald, Niet in de 1e plaats vanwege het schuren maar hij wordt gewoon véél te dik op de wei. Zelfs bij 1,5 uur weidegang zie je hem groeien :(
Maar omdat hij ook weer kaal werd onder zijn ogen toch maar ´s geprobeerd met alleen in de rijbak en paddock en CBD olie.

Hij knapte mega op en er zijn totaal geen schuurplekken meer op zijn hoofd. Sinds 2 weken staat hij nu dagelijks een half uur weer op de wei en dat gaat prima. Geen nieuwe kale plekken onder de ogen en ook zijn manenkam blijft mooi dun. De CBD olie krijgt hij nog wel steeds.

Wat weidegang betreft heb ik wellicht nog interessante info.
Mijn hooiboer, tevens koeienboer en akkerbouwer heeft eerder op de UT Wageningen gestudeerd en is afgestudeerd met een ingenieurstitel. Ik had onlangs een interessant gesprek met hem over eiwitten en suikers in hooi en gras en vroeg hem of hij een verklaring had waarom veel zomereczemers als ze eenmaal uit het gras gehaald worden best wel opknappen met veel minder jeuk. Je kunt namelijk in hooi ook best heel hoge suikerwaardes hebben afhankelijk van de bemesting, weersomstandigheden en wanneer het gemaaid is.
Hooi kan varieren van 60 gr. suiker per kilo droge stof maar gemiddeld ligt het op 100 gr suiker per kilo ds.
Echter hooi kan zelfs wel tot 200 gr. suiker per kilo ds. bevatten wat wel heel hoog is maar toch het is dus mogelijk en hoeft niet persé superslecht hooi voor paarden te zijn.

Hij zei dat met name de suikers maar ook de eiwitten uit vers gras per direct opgenomen worden en er dus ineens een grote hoeveelheid tegelijk door het paard verteerd moet worden.
Bij paarden die de stofwisseling niet optimaal hebben, bijv. zomereczemers kan dat dus best een zware belasting zijn voor o.a. de lever en nieren.

Suikers en eiwitten uit hooi komen veel langzamer vrij en dan duurt het langer voor ze goed opgenomen worden. Zo konden paarden volgens hem wel een hele ochtend nodig hebben om suikers uit hooi goed op te nemen en te verteren. Bij hooi is er dus een veel kleinere ´piekbelasting´ van suikers en eiwitten.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Heel interessant’

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:17

Hmm ik vind op het internet terug dat cbd in België blijkbaar wel illegaal is -O- Zal dus niet zomaar in de winkel te vinden zijn en bestellen online is dan wel een risico...

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:18

Hoeveel cbd druppels geven jullie je paard per dag?
En hoe?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:22

Deze en de vorige pagina gaat daar het over, zou dat dus even terug lezen,dan weet je het :j

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:23

Ok mss overheen gelezen :)
Excuses

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:44

tylando schreef:
Hoeveel cbd druppels geven jullie je paard per dag?
En hoe?


Ik heb nog wel even een aanvulling :) De CBD druppels van J. Hooy zijn 5% en daar gaf ik er
2x per dag 3 á 4 van.
De druppels van de Action zijn 3% en dus iets minder geconcentreerd. Daar ben ik in 1e instantie begonnen met 2x 5 druppels.
Echter die van de Action is qua vloeistof veel dikker en ik las dat die notabene nog een extra soort cannabinioide bevat ten opzichte van de meeste andere merken.
Ook van de CBD olie van de Action geef ik nu 3 á 4 druppels per dag en dat blijkt hier voldoende.

De CBD olie van J. Hooy is op basis van olijfolie. Die van de Action is op basis van hennepzaadolie.
Bij beide schud ik even voor gebruik.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:59

Ok super bedankt voor de info

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:02


terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:47

Vanmorgen bij de Shet-merrie haar eczeemdekentje afgehaald.

Ze is er redelijk doorheen gekomen, geen wondjes, geen afgeschuurde staartwortel, alleen het middenstuk van haar manen is iets van 15 cm ipv de rest die 25 cm is.

Ze hebben voor de winter inmiddels rondom de hooivoerbak een heel terras van rubbertegels, zodat ze met veel regen tijdens het eten niet in de blub hoeven staan.

Blije ik, blije Shetten!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:31

Je bent wel erg vroeg hoor,donderdag word het 20 graden he.
Appie staat nu onder regendeken met hals.

Afbeelding

En nog steeds in het gras,maar dat geeft momenteel wel behoorlijk jeuk :j
Maar hij is ook wat te dik :o

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:39

Mijne staat sinds vrijdag zonder deken, goed insmeren en spuiten en tot nu toe niet geschuurd. Normaal krijgt ze met dit weer wel een tegendelen om maar aangezien ik dit jaar wil proberen zonder dekens heb ik dat niet gedaan en ik moet zeggen, ze doet het heel goed!
Mocht het van de week nodig zijn gaat wel de vliegendeken meteen op..

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:11

Hier is toch nog het schuren begonnen. Mis een stukje manen thv de schoft waar deken op rust.

Ik zie er nooit coupe pleeborstel op maar toch trek ik er heel veel manen uit en is de huid onrustig. Zo maar even goed wassen en weer in smeren. Blijft altijd naar die sep maand waarin ze vaak nog wel iets weet te schuren. Nou heb ik liever wat manen dan haar voorpluk dus fingers crossed dat ze daar van af blijft

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:21

Ja erg is dat he, alle manen mogen er af maar die voorpluk!!! :')

Haha, is hier ook zo hoor,

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:47

Ja idd. Beter 10cm tussen der manen weg dan geen voorpluk meer. Maar die gaat tot nu toe nog goed.. Gelukkig...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:55

Lotus83 schreef:
Mijne staat sinds vrijdag zonder deken, goed insmeren en spuiten en tot nu toe niet geschuurd. Normaal krijgt ze met dit weer wel een tegendelen om maar aangezien ik dit jaar wil proberen zonder dekens heb ik dat niet gedaan en ik moet zeggen, ze doet het heel goed!
Mocht het van de week nodig zijn gaat wel de vliegendeken meteen op..


Lekkere spelling in mijn vorige bericht. Dat moest natuurlijk regendeken zijn :')

Gaat hier al die tijd nog goed zonder deken. Zo nu en dan smeer ik haar in maar verder schuurt ze niet.. heerlijk lekker bloot :)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:54

Ik moest hier dus bloot proberen Vd veearts, omdat we er nog niet zeker van zijn... gaat best goed, op de voorpluk na :( die is gehalveerd... voor de rest wil ze wel heeeel graag gekriebeld worden, maar schuurt ze zich niet kapot.

Veearts weet het nu ook even niet, wat het kan zijn. Dus binnenkort toch maar even afwijken van de reguliere diergeneeskunde

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:47

Deze foto kreeg ik net binnen van stalgenootje :=

Afbeelding

Zonde, we waren het seizoen bijna doorgekomen met één deken. Kan de deken nu al af ? Als in nu een nieuwe ga halen gaat dat sowieso een paar dagen duren..... Wacht natuurlijk het liefst tot volgend jaar maar gezondheid van pony gaat voor.

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:13

Misschien kan je kijken op marktplaats of daar nog wat staat in de buurt.

Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:41

BrechtCarlos schreef:
Deze foto kreeg ik net binnen van stalgenootje :=

[ [url=m/D5zqT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde, we waren het seizoen bijna doorgekomen met één deken. Kan de deken nu al af ? Als in nu een nieuwe ga halen gaat dat sowieso een paar dagen duren..... Wacht natuurlijk het liefst tot volgend jaar maar gezondheid van pony gaat voor.


Balen Brechtje! Kan nog niet af, het moet eerst gaan vriezen. Kan je hem niet naaien? Doe ik meestal..

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:45

Jets schreef:
BrechtCarlos schreef:
Deze foto kreeg ik net binnen van stalgenootje :=

[ [url=m/D5zqT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde, we waren het seizoen bijna doorgekomen met één deken. Kan de deken nu al af ? Als in nu een nieuwe ga halen gaat dat sowieso een paar dagen duren..... Wacht natuurlijk het liefst tot volgend jaar maar gezondheid van pony gaat voor.


Balen Brechtje! Kan nog niet af, het moet eerst gaan vriezen. Kan je hem niet naaien? Doe ik meestal..


Ja, echt jammer. Misschien knip ik het deel dat los hangt er even af, dan moet ze nog even met deze deken en is alleen dat kleine stukje van haar been niet bedekt. Zal straks even kijken of hij nog enigzins te maken valt...