[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimma

Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:03


MXLISSA

Berichten: 493
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Gytsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:12

Ja heb deze idd gekocht! De deken had ik al en beviel goed alleen hij ging na 2 jr kapot, dus tijd voor een nieuwe. En met eczeemkap want alle vliegenmaskers gooit mevrouw af... :(

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:13

Hals van de kap in de dekenhals stoppen, en dan aan de zijkant de klipjes aan de hals van de deken vastmaken?

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:36

Hier gaan we nog steeds goed, er zijn wel wat manen kwijt en wat kleine schuurplekjes, maar geen wondjes ! Zonder wondjes de zomer door, is voor mij al heel veel waard !

Deken incl hoofdkap/masker, derfen bij acute jeuk, hennepzaad (klein handje), gedroogde brandnetels (handje), eachineaforce, en beperkt weidegang.

Voor nu echt super tevreden !

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:13

Hallo allemaal!
Ik heb een ruin die zodra hij op stal staat gaat schuren en dan vooral zijn staart wortel. Nou is het helemaal niet ernstig en gaat zijn huid niet stuk, er breken slechts wat haren af, maar ik zou hem graag wat verlichting willen geven. Weet iemand hier een goed middeltje dat tegen de jeuk kan helpen?

dimma

Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:19

Nottinghill schreef:
Hallo allemaal!
Ik heb een ruin die zodra hij op stal staat gaat schuren en dan vooral zijn staart wortel. Nou is het helemaal niet ernstig en gaat zijn huid niet stuk, er breken slechts wat haren af, maar ik zou hem graag wat verlichting willen geven. Weet iemand hier een goed middeltje dat tegen de jeuk kan helpen?


Ik vind helmosan goed helpen.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:33

De mijne staat nu een kleine 2 weken op hennepzaad en smeer waar nodig met derfen maar meneer staat snachts weer lekker zonder deken en overdag nu met een vliegendeken met hals omdat het veel te warm is voor de rsih. Gaat eigenlijk best wel heel erg goed zijn zijn manen vallen al minder uit doordat deze deken veeeel ruimer is in de hals dan de Rambo.

Nu is het een goedkoop dekentje van de Divoza omdat ik eerst wilde kijken hoe hij het erop zou doen en omdat het dus zo goed gaat wil ik een kwaliteits deken aanschaffen.

Van de week de amigo mio gehaald maar te lang/hals veeeeel te breed en te kort bij de buik ofwel dat ging hem niet worden. De amigo bug rug lijkt me wel iets maar die mazen zijn redelijk grof dus ben bang dat deze niet geschikt is ivm jeuk gevoelig.
Nu heb ik de amigo mio vandaag geruild voor een bucas. Deze zit bijna als gegoten alleen hals iets krap en op de borst veel te straks en drukt daardoor ook op de schoft, zou de nig Beck variant in dit geval uitkomst bieden??

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.

dimma

Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:15

bamsy schreef:
De mijne staat nu een kleine 2 weken op hennepzaad en smeer waar nodig met derfen maar meneer staat snachts weer lekker zonder deken en overdag nu met een vliegendeken met hals omdat het veel te warm is voor de rsih. Gaat eigenlijk best wel heel erg goed zijn zijn manen vallen al minder uit doordat deze deken veeeel ruimer is in de hals dan de Rambo.

Nu is het een goedkoop dekentje van de Divoza omdat ik eerst wilde kijken hoe hij het erop zou doen en omdat het dus zo goed gaat wil ik een kwaliteits deken aanschaffen.

Van de week de amigo mio gehaald maar te lang/hals veeeeel te breed en te kort bij de buik ofwel dat ging hem niet worden. De amigo bug rug lijkt me wel iets maar die mazen zijn redelijk grof dus ben bang dat deze niet geschikt is ivm jeuk gevoelig.
Nu heb ik de amigo mio vandaag geruild voor een bucas. Deze zit bijna als gegoten alleen hals iets krap en op de borst veel te straks en drukt daardoor ook op de schoft, zou de nig Beck variant in dit geval uitkomst bieden??

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.


Geen antwoord op je deken maar wel nieuwsgierig naar je hennepzaad. Waar koop je het en hoeveel geef je ervan?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:55


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:27

Nottinghill schreef:
Hallo allemaal!
Ik heb een ruin die zodra hij op stal staat gaat schuren en dan vooral zijn staart wortel. Nou is het helemaal niet ernstig en gaat zijn huid niet stuk, er breken slechts wat haren af, maar ik zou hem graag wat verlichting willen geven. Weet iemand hier een goed middeltje dat tegen de jeuk kan helpen?

Dat doen veel ruinen..
De natuurlijke paardenlotion van Equi-Protecta wordt hier veel tegen gebruikt...werkt prima.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:49

Over CBD olie: http://www.duoprotection.nl/overige-producten.html

Ik moest toevallig voor mijn werk weer duodog bestellen, en bestel nog wel eens dingen mee voor mijn paard :Y) Zag dit dus ook staan en dacht, laat het jullie even weten :))
Mijne is momenteel bijna jeukvrij (wel continu deken, elke 2 weken staart en manen wassen met teatree en zandpaddock dus nooit meer gras)
Maar mocht mijne weer jeuk gaan ontwikkelen ga ik het dus daar bestellen en zeker proberen!!

Los niet te bestellen denk ik particulier maar bij leveranciers kan je dan wel navraag doen of hun het voor je kunnen bestellen :))

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:48

Ik had ergens gelezen dat je dampo op een muggenbult ksn doen voor de jeuk
Ik heb het bij mezrlf gedaan en het werkt
Misschien een idee om op je paard tesmeren
In de manen en staart zal niet makkelijk zijn maar pp zijn hoofd of onderaan zijn buik kan wel

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:59

Dampo heb ik al eens geprobeerd tegen de muggen hier. Inderdaad buik /uier enz. Eigenlijk alles waar geen deken komt.
Hier werkt het niet helaas. Maar net als bij elk middel is het een kwestie van proberen.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:32

Hallo,

Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen..

Mijn pony heeft een lichte vorm van zomereczeem. Hij schuurt alleen zijn staart, de rest niet. Nu heeft hij een eczeemdeken op liggen en nu zijn zijn manen behoorlijk dun aan het worden. Wat kan ik daar tegen doen? Vlechten?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:16

Welke deken heb je er op?
Vlechten kan helpen,maar ik spray regelmatig met antiklit, of gebruik speciale gel dat de manen wat glad zijn en de deken zo minder haren af breekt :j

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:57

bamsy schreef:
*knip*
Nu heb ik de amigo mio vandaag geruild voor een bucas. Deze zit bijna als gegoten alleen hals iets krap en op de borst veel te strak en drukt daardoor ook op de schoft, zou de big Beck variant in dit geval uitkomst bieden??

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.

Niemand? -O-

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:09

Ik heb voor mijn brede paard met flinke hals een Master. De hals past zelfs royaal, alleen de borst is wat krap, maar omdat er een elastisch stuk over de schoft gaat is dat niet zo erg. De volgende wordt 1 maatje groter.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:39

Floortz schreef:
Ik heb voor mijn brede paard met flinke hals een Master. De hals past zelfs royaal, alleen de borst is wat krap, maar omdat er een elastisch stuk over de schoft gaat is dat niet zo erg. De volgende wordt 1 maatje groter.

Master heeft voor de mijne niet de juiste pasvorm helaas.

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:25

Bij mij werkt het sprayen helaas niet en worden de manen steeds dunner. Ben ook nog opzoek naar dé tip.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:50

Hier was alles redelijk stabiel, maar sinds de laatste weekjes is het echt een hel.. Ik zit met mijn handen in mijn haar en weet niet goed wat ik nog kan doen. Ze zit vol plekken/wondjes. Haar hele hoofd zit vol, voorpluk en voorste stukje manenkam, onder haar 'oksels', bij haar uiers, op haar benen... Ik heb het nog niet zo heftig gehad als nu en smeer mij rot, maar heb nog niet het idee dat het echt werkt.. Vind het zo sneu! Ze staat onder een eczeemdeken & vliegenmasker (wanneer ze die om laat tenminste).
Dus als er tips zijn.... GRAAG!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:56

Met Lars ging het ook een paar dagen goed maar vandaag was het weer flink mis.. Zelfs zijn staart had hij geschuurd en dat is bijna de enige plek die hij niet schuurt over ‘t algemeen -O-

Morgen ga ik hem lekker even helemaal wassen met teershampoo maar verder is er weinig aan te doen.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:59

Goed idee, ga ik morgen ook maar even doen. Ik heb inderdaad ook het idee dat er verder niet heel veel aan gedaan kan worden.. Sta alleen wel af en toe op het punt om de DA erbij te halen omdat het soms gewoon lijkt alsof niets werkt.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:33

Ik heb zondag met teershampo gewassen.
Maar zag gister kleine wondjes precies rond de voorpluk.
Verder de deken al moeten naaien,zat een winkelhaak op de kont :+
Heb de plekjes nu maar met aloe vera zalf ingesmeerd.

Mensen die mijn kast op stal inkijken zeggen ook altijd.
Jee wat heb jij veel zalfjes!! :') _O-

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:52

Celine_Famke schreef:
Goed idee, ga ik morgen ook maar even doen. Ik heb inderdaad ook het idee dat er verder niet heel veel aan gedaan kan worden.. Sta alleen wel af en toe op het punt om de DA erbij te halen omdat het soms gewoon lijkt alsof niets werkt.


Dat heb ik dit jaar dus 2x gedaan maar de dierenarts had 2 eigenlijk weinig zinnigs te zeggen erover :o Dus bespaar jezelf een hoop geld zou ik zeggen..

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:59

Hier een deken via Marktplaats van Horsegear. Ik vind hem eigenlijk net te groot, maar toch maar proberen. Ben benieuwd of ze hier ook ergens schuurplekjes van krijgt. De rambo zorgt voor plekken op de borst, de bucas op de buik en bij zo'n bruine deken blijft er steeds een stukje hals kaal. Als dit niks is wil ik nog een Shires proberen, hoewel ik die wel heel erg op de Horsegear vind lijken. Weet iemand of dat dezelfde is? Ben ook benieuwd naar de Eczeemdeken Epplejeck Itch Free Full Neck. Als dat het allemaal niet is weet ik het ook niet meer :P

Afbeelding