[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:57

Muggen en teken zijn hier voltallig aanwezig! En ik vrees inderdaad dat ze nog meer gaan vermenigvuldigen na deze regenbuien...
Maar... ook mijn paardje heeft veel minder last dan vorig jaar!

Pluk de dag!


welmoed__

Berichten: 6548
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:10

Komt ZE eigenlijk ook voor in landel als Portugal of Spanje?

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:42

Amper tot niet hoorde ik
Zeker in t zuiden van die landen kort bij de zee en hogerop

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:27

henny_w schreef:
Het kan beide. Ik zou sowieso de hennepzaad doorgeven tot ze mooi door de vachtwisseling heen is dit najaar.
Op Duitse fora zijn diverse paardeneigenaren die de hennepzaad al een aantal jaren tot grote tevredenheid het hele jaar rond geven.
Je zou ook in bijv. december en januari kunnen stoppen en dan weer met een nieuwe boost begin februari kunnen herstarten.

Dank je wel! +:)+

toulaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:02

Beste dames en heren,

Ik moet jullie echt iets mededelen. Mijn hafje heeft de meest ernstige vorm van zomereczeem. Vorig jaar bijna overwogen om hem te laten euthanaseren omdat hij als hij buiten stond zichzelf helemaal open krabde en binnen niet gelukkig was.

Ik heb toen deze deken aangeschaft (zie foto hieronder) en ben hem CH4 brokken gaan geven:
http://www.cool4horses.com/?gclid=CjwKCAjwns_bBRBCEiwA7AVGHo5GoDkcR6mnvom_EPiul8Oi23dnJADc9j7K_YgPVgoZZE1Q7duziRoCM6UQAvD_BwE

Tot mijn enorme opluchting staat hij nu bijna zonder jeuk, ook de deken kan bijna af, hij heeft zijn werk gedaan. Ik zweer bij deze producten en ik heb er zooo lang naar moeten zoeken. Zo ziet Wesje er nu uit:

Afbeelding

Toevallig heb ik nog één Snuggy deken liggen maat M/L in nieuwstaat. Mocht hier iemand zijn die hem wil overkopen dan stuur maar een berichtje (nieuw kosten ze 130,-)

Afbeelding

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:42

Weer zo'n wonder product met eenvoudige kruiden, tijm, bassilicum, kurkuma, rozemarijn, theeplantje, fenegriek, marjolein.

Prachtig.. maar ik geloof er niet meer in. En dan die olie, dan werkt elke huidolie wel zo ongeveer. Overal zit hetzelfde in.

Mooi dat het voor jouw paard en mogelijk andere wel werkt. Maar als je beetje slim bent kun je vooral je portemonnee sparen.

Pf normaal 90 euro.. -O-
Voordeelpakket 175 euro :+ B-)

dikke doei :evaw:

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:13

Wil ik toch even inhaken, zijn we niet allemaal opzoek naar een product wat eindelijk werkt. De kosten ?! Als ik kijk naar wat ik allemaal al heb geprobeerd, ben ik hetzelfde al dubbel kwijt.. als dit nou toevallig voor haar paar HET middel is waarom niet delen ?! Of het bericht uit winstoogmerk geschreven is geen idee.. maar alle tips zijn en blijven bij mij welkom en de kosten ga ik zelf over of ik dat eraan wil spenderen of niet.. ik heb eerder hierover gelezen en als dit het inderdaad was. Is er wel degelijk onderzoek gedaan en overleg geweest met diverse dierenartsen ... zoals de ontwikkelaar toen deed voorkomen. Ik geloof zeker wel in het gebruik van kruiden ..

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:22

In 20 jaar zomereczeem heb ik ook al kapitalen uitgegeven
Kruiden deden altijd wel wat voor de vacht,maar de eczeem is er nog steeds.
Vind wel dat sommige bedragen van supplementen erg hoog zijn.
Maar het blijft uitproberen wat werkt en wat niet werkt

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:59

toulaye schreef:
Beste dames en heren,

Ik moet jullie echt iets mededelen. Mijn hafje heeft de meest ernstige vorm van zomereczeem. Vorig jaar bijna overwogen om hem te laten euthanaseren omdat hij als hij buiten stond zichzelf helemaal open krabde en binnen niet gelukkig was.

Ik heb toen deze deken aangeschaft (zie foto hieronder) en ben hem CH4 brokken gaan geven:
http://www.cool4horses.com/?gclid=CjwKCAjwns_bBRBCEiwA7AVGHo5GoDkcR6mnvom_EPiul8Oi23dnJADc9j7K_YgPVgoZZE1Q7duziRoCM6UQAvD_BwE

Tot mijn enorme opluchting staat hij nu bijna zonder jeuk, ook de deken kan bijna af, hij heeft zijn werk gedaan. Ik zweer bij deze producten en ik heb er zooo lang naar moeten zoeken. Zo ziet Wesje er nu uit:

[ [url=m/1KGH89.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toevallig heb ik nog één Snuggy deken liggen maat M/L in nieuwstaat. Mocht hier iemand zijn die hem wil overkopen dan stuur maar een berichtje (nieuw kosten ze 130,-)

[ [url=m/tG7Lmj.jpg]Afbeelding[/url] ]


En daar is waar het mis gaat, als het z’n heftige eczemer is kan je hem echt NOOIT (muv wintermaanden) zonder deken zetten, athans, die van mij dan die nogsteeds dagelijks tot bloedens aan toe open ligt.

Ik kijk naar dit bericht alsof het gesponsord is, kan dat kloppen? Want ook ik heb dit spul al geprobeerd en werkte niet bij mijn pony :P

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:07

Ik koop niks meer qua supplementen en smeersels. Heb ook al zoveel geld uitgegeven en niks werkt eigenlijk. Alleen goed inpakken, af en toe wassen met teer/tea tree shampoo en wietolie geven.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:14

Ik geloof ook zeker in de kracht van kruiden maar het is ter ondersteuning.
Met de juiste voeding kom je al heel ver met zomereczeem maar helemaal weg gaat het nooit.

Vind het gewoon naar dat ze beweren dat het daarmee is opgelost en zo wordt het ook gepromoot. Om te verkopen en geld te verdienen.
En ook dat moet gebeuren in de wereld :D

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:42

Het wordt nu idd weer gegeven als een wondermiddel.

Aan het rijtje producten wat zeker bij veel paarden wel wat doet kan je denk ik ook derfen toevoegen Apple. Dankzij dat spul icm wietolie kan mijn paard dekenloos. Al zag ik gisteren dat de buik werd geschuurd, die smeer ik ook zelden in, nu toch maar even doen dus.

toulaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:04

Mijn excuses maar sommige reacties..... jezus
Waar is deze pagina voor gemaakt? Om lekker met z'n allen te klagen over zomereczeem en er elkaars successen onderuit te halen? Gerum die beestjes (alle respect voor mensen die wél bezig zijn met oplossingen)

Denken dat ik gesponsord word omdat ik na 6 jaar EINDELIJK iets heb gevonden dat werkt? En dat aan iedereen wil delen? Hoe durf je het in je hoofd te halen...
Wes heeft al zijn hele leven zomer eczeem, en raad eens? Ik heb er in totaal meer geld aan uitgegeven dan Wes zelf inclusief AL zijn spullen (lees meer dan duizend euro) Heb er zelfs nachten over wakker gelegen.
Ik studeer waterbouwkunde en werk hard voor mijn geld en heb een prachtig salaris. Maar als het nodig is zou ik het brood uit mijn mond sparen voor mijn paard.

En over slim zijn gesproken. Als je slim bent, dan heb je iets over voor het welzijn van je dier. Ik ga hieronder een foto zetten van vorig jaar en zeg dan nog maar eens iets over "slim" zijn.
Ik denk dat ELK paardenmens kan hoe ongelukkig mijn pony eruit zag. En als je dat er niet vanaf kan lezen zou ik toch even achter je oren krabben...

Afbeelding

Als het niet voor jou paard werk, prima dan scroll toch verder. En als je het niet eens geprobeerd hebt dan heb je naar mijn inziens al helemaal geen recht van spreken.
Mijn excuus voor dit bericht maar ik hoop dat jullie snappen dat me dit nogal raakt aangezien ik altijd al mijn tijd en energie in mijn pony heb gestopt. Echt heel jammer.

Gelukkig heb ík de moed nooit opgegeven en heb ik nu een prachtige haflinger met een volle bos manen, die in de zomermaanden voor het eerste jaar in zijn leven zonder deken buiten kan staan...en dat is voor mij onbetaalbaar.

Veel succes nog op deze pagina!

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:14

Ik heb niet de tijd gehad om de 510 pagina's te lezen dus ik heb geen idee of dit al genoemd is of de plank volledig mis sla :+ .

Ik heb 3 jaar lang een pony bijgereden en inmiddels overgenomen. Hij heeft ook ontzettend veel jeuk in de zomer, hij schuurt zijn hele staart kapot (tot wonden aan toe). Heel veel middeltjes geprobeerd om het een beetje dragelijk te maken voor hem. Mijn laatste optie was een tip van een stalgenootje en het werkt: honingzalf!

Zijn hele staartwortel is van de wonden genezen (na één maand!) en zelfs weer behaard! Het schuren lijkt ook redelijk over! *\o/* . Toen ik begon met smeren en het op zijn ergst was smeerde ik het twee keer per dag in, nu nog maar 5 dagen in de week en dan 1 keer.

Gold <3

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:20

Soms denk ik dat deze zomer in het algemeen "goed was" voor onze eczemers. Ik heb mijn hafje "bye bye itch" gegeven en het is erg opvallend hoe weinig hij geschuurd heeft...
Komt het door de kruiden? Komt het door het extreem droge weer? Ik weet het niet. Tijdens de heetste zomermaanden liep hij trouwens met een ordinair zebradeken rond (ik heb het niet aangedurfd om hem zonder deken te laten lopen), nu het terug "normaler" en "vochtiger" is, loopt hij terug rond met zijn Rambo deken.

Een vriendin van me heeft haar extreme eczemers zonder dekens lopen dankzij CBD - olie... en het werkt bij haar inderdaad miraculeus.... geen enkel paardje heeft geschuurd, en normaal schuren die tot bloedens toe, geen manen meer, geen staart , buiknaad etc....
Ik heb even kempzaad gegeven, maar omdat ik nog zoveel bye bye itch had toch maar verder de kruiden gegeven....

Eén ding weet ik wel... ook ik heb een prachtige haflinger staan mét manen en staart... en dat was de voorbije jaren anders...

En ja, ik lees iedere tip die voorbij komt en ik gebruik wat MIJ nuttig lijkt... en de andere scroll ik inderdaad door...

Laten we dit topic als opbouwende info houden, niet als reltopic... ik heb hier al ontzettend veel geleerd en gelezen... Prachtig toch?

Pluk de dag!

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:48

Dat je zo druk kunt maken om een opmerking... verspillende energie.

Natuurlijk mag je alles delen en doe dat dan ook zoals je nu hebt gedaan en niet zo half als de vorige post. ~~}>

Tof dat het voor jou wel zo goed werkt!

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:43

TanteFlavie schreef:
Soms denk ik dat deze zomer in het algemeen "goed was" voor onze eczemers. Ik heb mijn hafje "bye bye itch" gegeven en het is erg opvallend hoe weinig hij geschuurd heeft...
Komt het door de kruiden? ....


De enorme droogte had 1 voordeel dit jaar. De luchtvochtigheid was mega laag. Ik vermoed dat dat enorm heeft gescheelt in de hoeveelheid mugjes en dus een goed zomer was voor zomereczemers.
Zodra het wat vochtiger wordt qua weer en de luchtvochtigheid dus weer omhoog gaat zie je gelijk weer meer actie bij die rotmugjes.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:05

Josienx schreef:
Ik heb niet de tijd gehad om de 510 pagina's te lezen dus ik heb geen idee of dit al genoemd is of de plank volledig mis sla :+ .

Ik heb 3 jaar lang een pony bijgereden en inmiddels overgenomen. Hij heeft ook ontzettend veel jeuk in de zomer, hij schuurt zijn hele staart kapot (tot wonden aan toe). Heel veel middeltjes geprobeerd om het een beetje dragelijk te maken voor hem. Mijn laatste optie was een tip van een stalgenootje en het werkt: honingzalf!

Zijn hele staartwortel is van de wonden genezen (na één maand!) en zelfs weer behaard! Het schuren lijkt ook redelijk over! *\o/* . Toen ik begon met smeren en het op zijn ergst was smeerde ik het twee keer per dag in, nu nog maar 5 dagen in de week en dan 1 keer.


Honing zalf heb ik 2 jaar terug al ontdekt .
Idd erg prettig spulletje

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:45

Heeft iemand hier in dit topic dit voer al gebruikt?

https://www.voermeesters.nl/onze-produc ... itaal.aspx

Zelf ben ik er namelijk erg tevreden over. Vorig jaar zijn mijn paard en nog een ander paard bij ons 1 van de testpaarden geweest. En moet zeggen dat ik echt resultaat merk. Ze is een behoorlijk erge eczemer maar doet het eigenlijk best goed. Helemaal jeuk vrij is ze niet maar die hoop heb ik eerlijk gezegd na zoveel dingen geprobeerd te hebben ook wel opgegeven. Maar ze zit wel veel beter in haar vel.
En voor mij een bijkomend voordeel het is een import IJslander en nog al een kieskeurig type en dit eet ze erg goed.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:51

wendy1987 schreef:
[HA] Lange manen, lang houden of sportcoupe?

Jullie ervaringen en of meningen? :)


Mijn kruisingen Fjord/Fries hadden de manen tot voorbij de voorknieën hangen qua lengte. Hun vader had ze zelfs aan de kogels hangen. Die had zo mega veel behang.

Afijn het is best veel werk om bij te houden want ze hebben ook nog aardig die Friese dreadlocks waardoor de manen aardig in elkaar draaiden. Maar ik vond het wel prachtig om te zien. Na de vergiftiging in 2011 kregen ze mega huidproblemen en de manen werden er met grote plukken tegelijk afgeschuurd.

Ik heb ze toen terug geknipt naar een stoere manenboog zoals bij Fjorden ook meestal het geval is.
Het stond ze niet eens zo verkeerd :)
Maar de zomereczeemdekens maakten van die boog een rommeltje.

Ik heb de manen toch weer laten groeien. Ze zijn inmiddels zo'n 40 á 50 cm. lang. Het is wel extra werk om ze mooi te houden maar ik vind het uiteindelijk toch mooier staan. Het is ondanks het extra werk toch een sierraad als ze zulke mooie manen hebben vind ik.

De andere merrie die de dans ontsprongen is met het gif heeft nog langere manen. Daar vlecht ik meestal de bovenste 8 á 10 cm in en laat de rest los hangen. Ik maak bij haar ook maar een paar dikke vlechten. Meestal een stuk of 5.

Verder knip ik bij alle paarden de manen achter de oren helemaal weg over een lengte van 10 á 12 cm.
Je ziet dan meer hals en het maakt de paarden nog meer adellijk vind ik :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:44

henny_w schreef:
wendy1987 schreef:
[HA] Lange manen, lang houden of sportcoupe?

Jullie ervaringen en of meningen? :)


Mijn kruisingen Fjord/Fries hadden de manen tot voorbij de voorknieën hangen qua lengte. Hun vader had ze zelfs aan de kogels hangen. Die had zo mega veel behang.

Afijn het is best veel werk om bij te houden want ze hebben ook nog aardig die Friese dreadlocks waardoor de manen aardig in elkaar draaiden. Maar ik vond het wel prachtig om te zien. Na de vergiftiging in 2011 kregen ze mega huidproblemen en de manen werden er met grote plukken tegelijk afgeschuurd.

Ik heb ze toen terug geknipt naar een stoere manenboog zoals bij Fjorden ook meestal het geval is.
Het stond ze niet eens zo verkeerd :)
Maar de zomereczeemdekens maakten van die boog een rommeltje.

Ik heb de manen toch weer laten groeien. Ze zijn inmiddels zo'n 40 á 50 cm. lang. Het is wel extra werk om ze mooi te houden maar ik vind het uiteindelijk toch mooier staan. Het is ondanks het extra werk toch een sierraad als ze zulke mooie manen hebben vind ik.

De andere merrie die de dans ontsprongen is met het gif heeft nog langere manen. Daar vlecht ik meestal de bovenste 8 á 10 cm in en laat de rest los hangen. Ik maak bij haar ook maar een paar dikke vlechten. Meestal een stuk of 5.

Verder knip ik bij alle paarden de manen achter de oren helemaal weg over een lengte van 10 á 12 cm.
Je ziet dan meer hals en het maakt de paarden nog meer adellijk vind ik :)

Foto’s?? <3

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:59

Oke, ik hoop dat ik het goed doe. Ik plaats voor het eerst foto's op Bokt :)
Eerst even een paar met lange manen nog voor de vergifting.

De 1e foto is Quinta. Ze staat daar weliswaar met de neus bijna tegen haar boeg maar op deze foto is goed het deel te zien wat ik qua manen weg knip achter de oren.

Afbeelding

De 2e foto is Rebel. Zij heeft het meest van beide de Friese dreadlocks.
Afbeelding

Quinta en Rebel zijn volle zussen van elkaar maar Rebel is 1 jaar jonger.
In 2012 heb ik de manen tot een Fjordenboog geknipt. De resterende manen die na het schuren door het gif er nog aan zaten heb ik in 1 bundel bij elkaar gemaakt en die hangt nog steeds in de kamer. Lengte van die manen is 1.15 m.

In maart 2016 zie onderste foto had ik het idee dat de manenkam van beide iets rustiger werden qua jeuk en heb ik ze vanaf dat moment weer laten groeien.
Op de onderste foto staat Quinta links en Rebel in het midden. Ze zijn daar donkerder van kleur omdat ze in de winter donkerder worden.
Afbeelding

We zijn nu 2,5 jaar verder en de manen zijn van beide ongeveer 50 cm. lang.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:15

genja schreef:
Heeft iemand hier in dit topic dit voer al gebruikt?

https://www.voermeesters.nl/onze-produc ... itaal.aspx

Zelf ben ik er namelijk erg tevreden over. Vorig jaar zijn mijn paard en nog een ander paard bij ons 1 van de testpaarden geweest. En moet zeggen dat ik echt resultaat merk. Ze is een behoorlijk erge eczemer maar doet het eigenlijk best goed. Helemaal jeuk vrij is ze niet maar die hoop heb ik eerlijk gezegd na zoveel dingen geprobeerd te hebben ook wel opgegeven. Maar ze zit wel veel beter in haar vel.
En voor mij een bijkomend voordeel het is een import IJslander en nog al een kieskeurig type en dit eet ze erg goed.


Op mijn werk zijn we ook tester voor dit voer. Merken inderdaad verbetering bij de exceempaarden. Is alleen niet te zeggen of dit door het voer komt of doordat er veel minder muggen waren door de droogte.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:58

Naskapower schreef:
genja schreef:
Heeft iemand hier in dit topic dit voer al gebruikt?

https://www.voermeesters.nl/onze-produc ... itaal.aspx

Zelf ben ik er namelijk erg tevreden over. Vorig jaar zijn mijn paard en nog een ander paard bij ons 1 van de testpaarden geweest. En moet zeggen dat ik echt resultaat merk. Ze is een behoorlijk erge eczemer maar doet het eigenlijk best goed. Helemaal jeuk vrij is ze niet maar die hoop heb ik eerlijk gezegd na zoveel dingen geprobeerd te hebben ook wel opgegeven. Maar ze zit wel veel beter in haar vel.
En voor mij een bijkomend voordeel het is een import IJslander en nog al een kieskeurig type en dit eet ze erg goed.


Op mijn werk zijn we ook tester voor dit voer. Merken inderdaad verbetering bij de exceempaarden. Is alleen niet te zeggen of dit door het voer komt of doordat er veel minder muggen waren door de droogte.



Wij hebben het vorig jaar ook het heie zomer seizoen al kunnen voeren en ook toen al aardige verbetering. Vorig jaar moest mijn merrie nog wel beenbescherming om dat is dit jaar nog niet nodig geweest. Maar inderdaad ook geluk gehad wat dat betreft


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers