Wond na 3 en een halve week nog open ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Wond na 3 en een halve week nog open ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:39

Hoi,

Naar aanleiding van dit topic:

[VvdD] Taliesin weer in de lappenmand ....

heb ik de volgende vraag. Het is nu 3 en een halve week geleden dat Taliesin die wond op haar bil heeft opgelopen en het is nu nog steeds niet helemaal dicht. Het lijkt soms wel zo, maar er komt toch nog af en toe wat "rommel" uit. Verder gaat het wel weer bijna helemaal goed met haar. Ze is weer vrolijk, niet meer stijf na een nacht op stal en ook weer netjes in haar stal Haha! Is het naar jullie idee normaal dat die wond nog zo lang open is?

Groeten,
Judith


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:09

Diepe/grote wonden kunnen inderdaad lang open blijven.
Je moet ze dan ook tot aan het laatste stuk toe goed verzorgen.

Hopelijk zal het niet al te lang meer duren voor het dicht is.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:14

Precies, zo'n wond heeft veel tijd nodig om te genezen. Verzorg het goed en het komt ook goed.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:20

Zeker als er zo nu en dan toch nog troep uitkomt is t juist goed dat ie nog open is.. tot dat alle elende er uit is moet ie open blijven, en dan zal je zien dat ie snel en mooi verder zal sluiten...

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:27

Idd, het kan heel lang duren, juist zolang er nog troep uikomt moet het openblijven, dus lekker schoonhouden. (soort natuurlijke drain)
En dan groeit het vanzelf (langzaam) dicht!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:44

om het goed schoon te houden kan je misschien wat vacht rond de wond wegscheren, dat kan geen kwaad. Maar het houdt wel beter schoon. verder goed schoonmaken met betadine shampoo

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:54

Mijn paard had een lelijke wond aan haar schenkel. Het duurde bijna twee maanden en twee maal wild vlees weghalen voor het dicht was.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:18

Mijn paard had ontsteking bij zijn koker, zeg maar (meer zijn lies)..... Die ontsteking was open gegaan en er kwam na een maand nog troep uit...
Zolang het open blijft is het juist goed!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:44

weet je wat goed is om er op te smeren calendulan creme van VSM.kan je gewoon bij de drogist kopen .ik gebruik het al 13 jaar voor allerlei wondjes ook goed tervoorkoming van lidtekens

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:44

De operatiewond bij mijn paard onderaan de buik is nu na bijna 2,5 maand nog een klein beetje open!! En er komt ook nog steeds een beetje rommel uit. En volgens de DA is dit normaal. Pas als alles eruit is, gaat de wond dicht. anders krijg je infectie, en dan ben je nog verder van huis.....

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:21

Groene klei werkt heel goed om 'troep' uit oude wonden te halen en om wild vlees tegen te gaan.
Behandeling is heel makkelijk: een goede laag klei van 1cm diep op de wond smeren, een uurtje laten zitten, afspoelen/zachtjes spuiten, rest klei dat in wond blijf 'plakken' laten zitten, een uurtje 'rust' (niks doen), en dan behandeling herhalen.
Met het afspoelen van de 2e (of 3e) laag komt de rest van de 1e laag mee met daarin veel etter/troep/vuiligheid. Kan zoveel keren achterelkaar doen als je tijd hebt.
Als je dit 2 a 3 dagen herhaald dan dicht de wond vrij snel.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 11:27

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu nog weer geruster. Misschien dat ik idd wel even kijk of ik wat haar weg kan scheren, maar ik ga de huid om de wond heen eerst even proberen te wassen met betadineshampoo, dat laat ze nu gelukkig goed toe.
Groene klei zal ik ook even onthouden, waar kun je dat eigenlijk kopen?

Groeten,
Judith

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:42

groene klei kan je gewooon bij de paardenwinkel halen maar laat de klei er niet te lang op. de wond krijgt dan geen adem en dat is juist zo belangrijk om te genezen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, GrapeshotBot, Mirjam79, sas66 en 25 bezoekers