Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 16:07

Het viel me gister al op dat als ik de hoeven van mijn paard uitkrabde dat het stuk van haar been net boven de hoef wat warmer leek dan de rest. Geen aandacht aan besteed want ik dacht dat het aan mijn koude handen lag.
Nou kreeg ik net een berichtje van de verzorgster dat de achterbenen vanaf de hoef tot aan de knie warmer waren dan de voorbenen. Ze dacht eerst nog dat het kwam omdat ze de voorbenen schoon had gespoeld maar nadat ze dat bij de achterbenen ook had gedaan was het temperatuur verschil er nog steeds, al was het wel iets kleiner. De benen zijn niet dik. Al zegt de verzorgster wel dat ze bij haar achterbenen vlak boven de koot wat vocht voelt, dit is voor het eerst en heb ik dus zelf niet gezien.
Wel een noemenswaardige verandering: mijn paard staat sinds drie weken voor het eerst ook in de nattere periode van het jaar dag en nacht buiten. Overdag in de wei (was altijd al zo) en 's nachts in de paddock. Hier is wel een blubber deel maar het grootste deel is droog zand of steen en schuilhok.

Verder is ze afgelopen woensdag bekapt, kan het zijn dat dat te kort is gegaan of krijg je deze symptomen dan niet? Paard loopt overigens wel goed erop.

Jschuur
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-04-13

Re: Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:21

kan een pees blessure zijn.
probeer eens een lap in natuur azijn er om te doen met een bandage ongeveer een halve dag

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 18:49

Ik zat mezelf zo gek te maken dat ik de da toch gebeld heb voor overleg, gelukkig kon ze me aan de telefoon al helpen. Wat ik hier vergeten was te vermelden (helemaal niet aan gedacht dat het daarmee te maken kon hebben) is dat mijn paard sinds deze week ander (beter) hooi krijgt. Ze heeft dus waarschijnlijk een reactie daarop. Moet nu een paar dagen alleen stappen (scheelt dat paardlief dag en nacht buiten loopt) en toch wel koelen een paar keer per dag. Paard heeft geen koorts dus zolang er nu niks erger wordt hoef ik me geen zorgen te maken en zou het bij moeten trekken.

Peesblessure is erg onwaarschijnlijk aangezien het beide achterbenen zijn.

Jschuur
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-04-13

Re: Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:41

kan ze dan misschien hoefbevangen zijn?

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:50

Nee niet hoefbevangen, dan zou ze per direct op ander voer moeten en dat hoeft niet zei de da. Het was echt een kwestie van wennen aan het nieuwe hooi volgens haar.

Jschuur
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-04-13

Re: Wat kan dit zijn? Temperatuurverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:12

oke hopelijk gaat het snel over!