Pony met rugprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binkster
Berichten: 39
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Zoetermeer

Pony met rugprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 01:22

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe pony. Zij is een haflinger x fjord van 1.47. Nu heb ik haar uit stal gehaald gister en tijdens het poetsen merkte ik dat zij op de plek achter het zadel zeer gevoelig reageerde. Bij druk gooit ze echt haar kont omhoog. Ik heb haar toen even aan de longe laten lopen en ze liep achter ook erg kort. Na een minuut of 10 ging ze wel iets ruimer lopen maar wilde haar hoofd niet laten zakken.

Ik weet niet of er iets gebeurd zoals vast gelegen in stal of dat haar paddock maatje (1.76 ruin) op haar is gesprongen, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Donderdag is de osteopaat bij ons op stal dus dan vraag ik zoiezo even aan haar wat zij denkt dat het kan zijn, maar ik vroeg mij toch af of jullie een soortgelijk probleem hebben met jullie paard/pony en wat jullie er aan doen/hebben gedaan.

Alvast bedankt!!!

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:35

Misschien heeft ze inderdaad een flinke rotklap gekregen, maar het kan ook zijn dat ze niet goed rechtgericht is. De symptomen daarvan zijn ook rugklachten, hals niet willen of kunnen strekken, korte passen...Als ik zo eens lees lijkt het erop dat ze niet goed rechtgericht is.

loveremerald
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-12-13

Re: Pony met rugprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:53

eens goed laten onderzoeken kan nooit geen kwaad heel uitgebreid. dan weet je het al zeker en kan je bepaalde dingen uitsluiten