Na osteopaat stug op de tegenover gestelde teugel.

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DDDara

Na osteopaat stug op de tegenover gestelde teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 19:18

Hoi hoi (ja ik ga nu helemaal los hier op bokt... heb al weer een vraag)

Een kleine 2 weken terug is mijn paard behandelt door de osteopaat, haar bekken stond scheef op het heiligbeen (rechterkant was hoger dan linker kant en was daardoor rechts minder mobiel) dit is recht gezet, verder zat ze heel erg vast in haar hals (buiging naar links)dit gaf echt een enorme tik toen die los schoot, en verder is haar rug in het lende gebied los gemaakt.

Hierna heb ik 7 dagen met haar gestapt (aan de hand) en maandag en dinsdag heb ik gereden, woensdag was ze vrij, donderdag liep ze de HEERLIJK en vrijdag had ik vooral moeite met de buiging naar links.

Wat mij erg opviel was:
[*]Dat ze nu stug was op mijn linker teugel terwijl ze dat eigenlijk altijd op rechts was.
[*]Op mijn rechter teugel is ze heel los geworden
[*]De buiging naar links was altijd al het probleem dit lijkt nu soms nog wel lastiger (ze wil rechts niet lang maken)
[*]Haar galop is juist enorm verbeterd, ze springt goed naar voren en pakt veel ruimte.
[*]Ook springt ze nu makkelijker de goede galop aan.
[*]Ze lijkt haar rug meer te ontspannen waardoor ik heel makkelijk kan doorzitten (doe ik uiteraard nog maar enkele passen)

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit soort ervaringen en of iemand me kan vertellen of dit bij het proces hoort. Vooral de 2 dik gedrukte punten ben ik heel benieuwd naar of die een logische gevolg is of dat die vreemd is.

kvika

Re: Na osteopaat stug op de tegenover gestelde teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:54

Vaak bij het loswerken van een kant. ( niet eens door fysio of iets,maar ook gewoon door aan de hand en onder de man er aan te werken) krijg je het tegenoverstelde probleem terug. de andere kant wordt sterker en soepeler, en nu moet je die vorige goede kant ook weer gaan trainen.
Ik heb regelmatig als ik werk aan "slecht kant" ik binnen de kortste keren ineens de "goede kant"moeilijk vindt ( zoals ik als paard(en)

tja....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie