need help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hartjelucien
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-12-13

need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:26

heey,
mijn paardje is iets langer dan 3 maanden geleden overleden en ik had een Welsh pony en een shetlander, ik heb die shetlander nu nog en ze staat alleen. Opzicht gaat het wel goed met haar soms is ze een beetje down en kijkt ze zielig uit haar ogen maar als ik dan met dr heb gespeeld of haar even helemaal heb gepoetst is ze weer helemaal blij :) ik lag gister avond in bed en hoorde haar heel hevig hoesten (hier heeft ze wel eens vaker last van) maar dat was na 10 minuten wel over. Nou wil ik haar vannochtend eten geven en ze staat dag en nacht los in de uitloop dat ze zelf kan kiezen waar ze wil staan, en ik ga dr dus eten geven en ik zag haar niet staan en hoorde haar ook niet hinniken (want normaal staat ze dan al klaar bij het poortje van de uitloop) en t was nog donker dus ik scheen met mijn zaklamp de uitloop in en zag haar liggen ik schrok best wel (dat ze dood was ofso) en pas toen ik naast haar stond, stond ze op, ze had wel honger want ze heeft gewoon alles op, maar moet ik me zorgen maken dat ze lag moet ik een dierenarts bellen, of even aankijken?

laat iemand alsjeblieft zo snel mogelijk iets weten want ik wil mn kleine meisje ook niet kwijt :(

29-08-'13 ik zal je nooit vergeten ventje RIP ♡Luciën♡


Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:28

paarden liggen wel vaker ?Misschien zowiezo een idee om te kijken of er geen weide maatje voor je shet is, alleen is ook maar zo alleen want ook jij hebt andere dingen te doen waardoor je niet 24/7 bij haar bent. Verder zou ik me niet te snel zorgen maken, misschien wilde ze gewoon liggend even dutje doen ?

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:29

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken, paarden liggen wel vaker en je zegt dat ze dat hoesten wel vaker doet. (Daar zou ik trouwens wel even een dierenarts voor laten komen als het erger word) Mijne hinnikt ook vrijwel altijd maar soms ook niet dus dat is ook niks om je zorgen over te maken.

Roos1610

Berichten: 76
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: Wijchen

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:35

Liggen is niet zo erg hoor. Je kan haar voor de zekerheid een vitamineshot geven voor het hoesten en als het erger wordt wel een DA bij halen.
En dat ze down is komt misschien doordat ze haar weidemaatje mist.

<3 Fender en James <3

MathildeMoes

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-08-13

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:41

Liggen is nog niet zo heel erg. Zijn jullie al opzoek naar een nieuw maatje voor je shetlander?

Noah Sari v.d. Torpma Cluft | 24/02/2002 | Nimrod x Agent

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:55

Liggen is inderdaad niet zo erg als hierboven al gezegd. Misschien wel handig de hoest te laten checken mocht het erger worden?

Een maatje voor de shet is wel leuk! Zijn jullie inderdaad al op zoek?

Zweet is slechts vet dat huilt. ~~}>

[BB-ITP] Mevrouw Onderbeet

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:22

Je kunt haar voor de zekerheid even tempen? Bij koorts ff contact opnemen met de DA. Onze ponys liggen vaak snachts en smorgens vroeg languit in hun inloopstal, geeft niets toch?

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:44

Mijn pony reageert nooit als hij ligt. Ik kan roepen tot ik een ons weeg en als ik pech heb staat hij zelfs niet op als ik bij hem ben. Dat doet hij al sinds kleinst af aan. Dan is hij gewoon lui en heeft hij geen zin.
Zou wel ff in de gaten houden dat ze niet erger of vaker zo'n hoestbui krijgt en inderdaad en maatje zou ook fijn zijn. Misschien kun je een leuke shet vinden van haar leeftijd zodat ze lekker samen staat.

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:47

Liggen is misschien niet erg, maar kennelijk ligt deze pony nooit als er iemand komt. Onze welsh is ook zo, ik heb haar nog nooit zien liggen behalve wanneer er iets mis is; bijvoorbeeld wanneer ze hoefbevangen is.

Als een dier zich anders gedraagt dan je gewend bent, is er vaak iets aan de hand... het HOEFT niet. Ik zou extra goed opletten.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

loveremerald
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-12-13

Re: need help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:19

eventjes tijd gunnen en goed in de gaten houden.
een dierenarts bellen om eens een chek up te doen kan echter nooit geen kwaad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxie en 104 bezoekers