DROES?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

DROES?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 09:17

Hoe herken je dit ,wat zijn de eerste symtonen?Gelukkig heb ik het nog nooit mee gemaakt is er wat aan te doen?.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:09

de eerste symptomen zijn een verhoogde temperatuur. dan krijgt je paard eihgenlijk een heftige keelontsteking waarbij er etterig snot uit de neus komt. De lymfeklieren zwellen op.

Er is wel wat aan te doen als je er erg snel bij bent, nog voordat de klieren zijn opgezwollen en er neusuitvloeing is.
Je kunt dan behandelen met antibiotica. Meestal merk je er in dit staium nog niets van en ben je meestal te laat voor antibiotica. Is er inmiddels een zwelling dan is behandeling met antibiotica namelijk juist weer heel slecht en moet je eigenlijk gewoon afwachten totdat het abces openbarst.. Je kunt er dan wel trekzalf opsmeren en je schijnt bepaalde homeopatische middelen te hebben die de genezing bevorderen.

Op internet zijn verschillende sites te vinden die veel info geven, anders moet je even zoeken via google

Lovers Estragon & Herlando Lovers

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:39

het is ook erg besmettelijk! dus als het op een stal heerst kun je daar beter niet naar toe gaan als je zelf ook een paard/pony hebt, of daarna naar een andere stal gaat! De paarden en pony's van een besmette stal mogen niet van het terrein of naar een wedstrijd.
Er is een stal waar de evenementen gewoon doorgaan en waar er verzwegen is dat er droes heerst, waardoor er nu meer stallen/paarden in de omgeving besmet zijn Huilen kijk eventueel voor meer informatie op www.meldpuntdroes.nl

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:12

Anders even zoeken op "droes" Ik denk dat je heel veel topics kan vinden hier over!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:26

Snotneus met groenig snot,... Bloos

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:48

mijn pony pepper heeft ook droes gehad.
ik kwam op een dag bij haar en haalde haar uit de wei toen zag ik dat er een vieze snotachtige klodder onder bij haar keel hing.
ik dierenarts laten komen... ja hoor het was droes. Ach gut
het begint met een bult bij de keel als je geluk hebt breekt het door naar buiten en kan alle pus eruit. als het nog niet open is moet je er in ieder geval ff een dierenarts bijhalen.
vaak zijn ponys van tevoren erg sloom een snotterig, maar pepper was dat helemaal niet en is ze ook niet geweest terwijl ze ziek was.
dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
het enige wat ik moest doen was de wond goed schoonmaken met alleen water (!).

groetjes anne

Pepper

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:34

Het is wel heeeeeelll besmettelijk naar het schijnt!!! Uitkijken dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, GoogleAdsense, henshem, jazzejam, Miran, Ubermetrics en 72 bezoekers