operatie tumor boy zijn verhaal

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Isaboy

operatie tumor boy zijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 15:45

omdat ik dacht dat het mischien wel leerzaam zou zijn open ik toch maar een topic,

hij is geopereerd en dat is goed gegaan maar na een paar jaar heb ik hem alsnog moeten laten gaan,
de tumor groeide weer terug met gedrags veranderingen als gevolg

de foto's die kunnen SCHOKKEND worden ervaren !! dus mocht je niet tegen bloed kunnen zou ik niet verder kijken :)

het begon allemaal met een kleine bult we hebben toen de dierenarts laten komen en die heeft er een naald in gezet om te kijken wat er uit kwam wat er uit kwam weet ik niet maar het spoot eruit.

Afbeelding

na een tijdje vond ik de bult weer groeien en hard ook da weer laten komen en naar de kliniek,
echo laten maken conclusie niet goed hij moet geopereerd worden,

voor de operatie

Afbeelding

net wakker met een drain erin

Afbeelding

de operatie was goed geslaagd en heb meneer toen lekker op stal gezet
de dierenarts liet toen zien wat er uitwas gekomen. was wel even schrikken

Afbeelding

de wond zag er na een anderhalve week mooi uit en paardlief mocht weer lekker mee naar huis

Afbeelding

na een tijdje kwam er een raar bobbeltje op de wond en sprong de wond open met lopend pus als gevolg
er werd een drain in gezet die ik drie keer op een dag door moest spuiten

Afbeelding

na een tijdje knapte hij op en was hij genezen verklaard.
dressuuren mocht hij niet meer gewoon hobbelen.
hij is nooit meer de oude geworden hij werd na de operatie rustiger een oude opa.

vorig jaar heb ik hem moeten laten gaan op 17 jarige leeftijd.
de bult begon weer te groeien hij beet me steigerde als ik naar zijn hoofd wees en stond te trillen op zijn benen, vooral als de zon scheen, viel af en had geen pret ogen meer.

ik heb het verhaal verkort anders word het wel heel lang maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Afbeelding

sax89

Re: operatie tumor boy zijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:20

Wow... Dat ziet er niet goed uit. Wat had hij nou uiteindelijk??
Dat gezwel is echt megabyte, als je naar de foto met de bult eerst kijkt.
Sterkte met je verlies

♥♥♥ 13-02-2013 getrouwd met de liefde van mijn leven♥♥♥

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:55

Oef heftig verhaal. Wel interessant om te lezen dat hij herstelt is, ook al is dat maar ten dele.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 10:49

de dierenarts dacht dat het een tumor was,
wat het uiteindelijk wel moet geweest zijn want het groeide weer terug naar een paar jaar.

en toen vond ik het klaar wilde hem niet nogmaals onder het mes laten gaan,
niet weer die pijn en grote kans dat het weer terug zou komen.

Aurora3
Hoofd Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:16

Is het tumorweefsel onderzocht geweest? Verder jammer dat de tumor uiteindelijk terug gekomen is. Liet hij trouwens na de operatie het verzorgen en spoelen van de wond goed toe? Lijkt me best een lastige plaats.

Iemand maakt het paard vet

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 18:28

Nee helaas hebben we dat niet laten onderzoeken, dachten we niet bij na toen,

Hij liet het niet door de dierenartsen behandelen dus ik moest er 2 keer perdag naar toe, om de dierenartsen te helpen.

Het moest ook gekoeld worden maar er mocht geen da aan zijn hoofd komen, meerendeel van de verzorging heb ik op me genomen,

ook heb ik aangegeven wanneer ik zag dat hij pijn had en ik vond dat hij een pijnstiller nodig had
( Lees) zijn nek was aan het trillen pijnstillers waren net een dag gestopt, en na weer op pijnstillers te zijn gezet was het over

Het spoelen van de drain moest ik doen door eerst zijn oor te pakken een en beethouden en dan kon ik spoelen anders liet hij dat absoluut niet toe.

Al met al een hele zware revaledatie geweest

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:32

Helaas komen tumoren wel vaken terug, wij hebben zo onze hond ook moeten laten gaan :(
Jammer is dit wel :(

Why change the past, when you can own this day?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:49

Allereerst heel veel sterkte met het missen van jullie paard.

Als ik de foto's zo zie doet het mij denken aan iets wat het paard van een vriendin van mij ook heeft maar die van jullie heeft het wel veel erger.

Hoe ontstond het bij jullie paard? Heb je ook foto's van hoe het begon?
De merrie van mijn vriendin kreeg een opgezette klier, lympfe baan of ader.
Op gegeven moment ontstond er dus op precies dezelfde plek als die van jullie een bult.
DA is er bij geweest maar wist ook niet wat het was. Paard is toen op advies aan ik geloof een kuur gegaan en een paar dagen werd de bult kaal en brak open.
De bult zakte daar door af maar het plek waar het open brak is een hele tijd open geweest en daar liep gedurende een hele tijd soort gele pus uit.
Paard op rust en toen de bult helemaal weg was en er ook minder pus liep is ze weer licht aan het werk gegaan maar nadat ze wat actiever werd gebruikt leek de bult terug te komen.
Ik weet niet hoe het er nu uit ziet want heb het al een poosje niet meer van dichtbij gezien.

Iemand opperde dat het eventueel door een zwevende chip zou kunnen komen.
Geen idee of de DA alweer is geweest bij het paard van mijn vriendin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:51

Heftig zich, veel sterkte!

/3 Buzzs Sassey Bar APHA * Buzzy *
"Mares see things as they are ... never moving far. They teach humility, there's no heart that's as big as a mare's ..."

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-14 07:24

@ : OsMo

Bij boy is het dus ook open gegaan en langere tijd pus uit gelopen het begon met een klein bobbeltje die is opengeklapt.

Een ramp om schoon te maken ieder ochtend zat het weer aangekoekt, vaseline niks hielp t werd gewoon kaal, weken met water daar paard het verschrikkelijk vond als je bij zijn hoofd in de buurt kwam.

De bobbel die er zomaar ineens opzat hij was al geopereerd toen de wond weer openging.

Afbeelding

En de wond open gegaan met gele pus als gevolg en ook zijn nek ziet er heel raar uit.

Afbeelding

en alle rare aders die over zijn hoofd en nek liepen.

Afbeelding

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:32

Jeetje heftig!Heel veel sterkte!

Kiara,Skye Blue en Begley Duncan,mijn lieve Tinkies, <3 R.I.P Big Mac 18-01-2011 voor altijd in mijn hart en nooit vergeten,Hou van je jongen!Het gaat je goed Zorro,voor altijd in mijn hart!. Y;(

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:52

Pff hier krijg je het koud van.
Jammer dat de tumor niet verder onderzocht is.
Tumoren komen vaker voor bij schimmels,maar dan aan de staartwortel.
Dit heb ik nog nooit gezien.
Jij mag uiterst trots op jezelf zijn dat jij de verzorging van Boy op je genomen hebt,mijn petje af want dat is heftig.
Boy zal altijd in jou <3 (hart) blijven en hij zal je dankbaar zijn dat hij nu geen pijn meer heeft.
Heel veel sterkte met het verlies van Boy (het was een beauty).

De beste stuurlui staan aan wal.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-14 08:28

@ : pidoro dankjewel ;(

Het is inderdaad heel jammer dat de tumor niet onderzocht is maar ja dat denk je achteraf pas,
Deze vorm van een tumor had de da ook nog niet gezien en het was kijken wat het ging worden bleef het weg was het uitgezaaid, helaas het laatste.

Boy had een sterk karakter van zichzelf hij mocht je of hij mocht je niet,
en was ik een dag niet geweest dan lag of de stal vol bloed, of hij keek me niet meer aan,
of ik had een blauw arm omdat hij dan pissig was dat ik niet was geweest.

Ik ben heel blij dat ik die zorg op me heb kunnen nemen zou me mannetje voor geen goud in de steek gelaten hebben (daar hij zichzelf dan ook weer ging verwonden) en hij de dierenartsen toch al heel moeilijk toe liet.

Ik heb er tijden overgedaan om aan zijn hoofd te kunnen zitten een band op te bouwen, en het was daarom ook niet moeilijk om de beslissing te nemen het is genoeg vent de strijd is gestreden.

nu een jaar later is het nog steeds moeilijk het gemis blijft en die gekke clown mis je, maar het is het beste.

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie