Moeder wil geen dierenarts betalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Moeder wil geen dierenarts betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 10:46

Titel zegt het al: iemand wil de DA niet laten komen, en die iemand is m'n moeder dus...

Ik ben een 14-jarige met een eigen pony, en ik ben daar natuurlijk ontsettend blij mee, maar wanneer m'n paardje iets mankeert komt er eerst een ontsettend lange discussie en pas een maand later wordt de DA gebelt. Hier wordt ik dus een beetje pissig over. Dan vraag ik me weer af waarom mijn moeder nou een pony voor me gekocht heeft als ze niet eens een DA wil laten komen. Natuurlijk is het niet mijn geld en ik snap ook heel goed dat het prijzig is, maar hier dan moeilijk over doen vindt ik geen goede reden. We hebben zat geld, er staat zelfs een jacuzzie in de tuin (niet om mee op te scheppen), alleen zijn we nu aan het sparen voor een nieuw huis dus besparing dus...

Weet iemand hoe ik m'n moeder kan overhalen? Het probleem is namelijk dat m'n pony hoest, er was al een DA geweest (halfjaar geleden) maar het hoesten is nu zo erg dat ik soms niet eens fatsoenlijk kan rijden, dus die heb ik maar stil gezet.

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wil geen DA laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:55

Ga eens een gesprek aan met je moeder, daar heb je meer aan dan het hier te vragen denk ik..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Moeder wil geen dierenarts betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:58

waar wil je de dierenarts voor laten komen? zijn het acute problemen of dingen waar je aan twijfelt?
misschien vind je moeder wel dat je voor elk wissewasje de dierenarts wil bellen.

aan de andere kant. je hebt een dier en dan moet je er ook voor zorgen. en daar horen dierenartskosten bij.

Be your best self

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:58

Je bent 14. Kun je niet zelf een krantenwijk nemen en andere kleine baantjes om geld bij elkaar te sparen voor de dierenarts?
En verder natuurlijk in gesprek met je moeder gaan.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:59

Desnoods vraag je aan de stalhouder of die eens met je moeder wil praten ?
Of staat je pony thuis ?

Anders zit er maar één ding op: zelf betalen :j
Dan ziet je moeder ook wel dat je het serieus meent !

Want een ziek dier aan zijn lot overlaten is niet zoals het hoort :n

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:00

Al heel wat keren gedaan, maar ze wil het maar niet serieus nemen. En ik vindt hoesten doodserieus.

Ik wil de DA graag voor het hoestprobleem laten komen. Hij hoest overal, in de wei, stal en continue tijdens het rijden, kan toch niet goed zijn?

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Re: Moeder wil geen dierenarts betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:02

Had al eens overwegen om het zelf te betalen. Maar er zullen dan ook weer medicijnen te pas bij komen. Of heeft iemand een idee hoeveel het kost een DA m'n paardje na te laten kijken?

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:03

Een paard dat al een half jaar hoest, daar moet inderdaad een dierenarts bij komen. Hoesten bij paarden is vaak niet zo onschuldig als hoesten bij mensen.
Is het een idee dat je zelf een gedeelte bijdraagt? Al vind ik wel dat als je moeder een pony voor je koopt, ze hier ook de verantwoordelijkheid voor moet nemen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:04

Een visite en onderzoekje zal rond de 50/60 euro zijn ?
Misschien krijg je eerst tips en niet gelijk medicijnen, als is de kans daarop wel steeds groter naarmate je langer wacht ...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:06

DA had vaztgestelt dat hij wat gvoelig voor stof is. In de zomer wat het wat erger, vooral op buitenrit als het lang droog is gebleven heeft hij er een beetje last van, maar was nooit meer dan 2 keer hoesten per dag. In de winter zou het juist minder moeten worden, hij staat op vlas en krijgt fenegriek. Staat vaak buiten maar ze denkt meer aan een verkoudheid (heeft geen snotneus). Je weet wel, als wij verkouden zijn gaan we ook hoesten. Ik vindt niet dat je een paard met een mens kunt vergelijken.

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:09

Als je pony zo vreselijk hoest en ook al zo lang dan kan het met een beetje pech al helemaal mis zijn met de pony. Ik hoop niet voor je dat het zo is, maar hij zou al best dampig kunnen zijn. En dat je hem stil hebt gezet is in ieder geval wel wijs, inspanning is dan zeker niet goed, rustige beweging natuurlijk wel. Maar net als hierboven al gezegd werd, neem een krantenwijk of zo, probeer zelf wat geld te verdienen.
Ik hoop voor je dat je dan zelf in ieder geval de dierenarts kan betalen. Ik vind het hoe dan ook niet kloppen dat als de pony niet in orde is er niet genoeg aan gedaan wordt om hem weer beter te maken.
Dan had je moeder de pony niet moeten kopen. Als je een dier hebt, heb je er ook de zorg voor.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:13

Wat de kosten aangaat van de DA heb je best kans dat het toch aardig al oploopt. De visite, waarschijnlijk anti-biotica misschien in combinatie met ventipulmin of sputolysin. Met een beetje geluk kan je het afdoen met een goedkope anti-biotica zoals cubarmix.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:16

Bel je dierenarts eens op en leg het probleem uit. Vraag gewoon wat voor onderzoek ze willen doen en wat dat dan kost en zeg dat je wel belt voor een afspraak als je het geld bij elkaar hebt.

Iemand maakt het paard vet

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:17

Heb het net weer een keer gevraagd, ze wil de DA laten komen wanneer de papieren binnen zijn van het paspoort laten aanmaken. Dan kan de DA hem chippen en dan kunnen we meteen vragen of hij hem meteen even wil nakijken. Gaat wel even duren vrees ik... Toen ik zei dat het best ernstig kon zijn liep ze de kamer uit en deed de deur dicht... Hummm, verkeert aangepakt? :+

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:18

Bij mensen is hoesten niet iets waarvoor je de dierenarts laat komen dus ik zou rustig uitleggen aan je moeder dat het bij paarden wel een big issue is, omdat zij makkelijk de longblaasjes kapot hoesten. Hierdoor kan je pony straks permanent ongeschikt zijn om te rijden en is hij ook alleen nog te verkopen aan de slager in de toekomst. Ik denk dat je moeder vindt dat je overdrijft en niet inziet dat er echt iets aan gedaan moet worden.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:20

Een hoestend paard kan het begin van het einde zijn voor dat paard. Een verwaarloosde verkoudheid kan resulteren in een permanent dampig paard en dan kun je hem wegbrengen en in laten slapen of laten slachten. Misschien handig om dat even aan je moeder te vertellen. Dit is serieus!

Je suis Charlie.

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Re: Moeder wil geen dierenarts betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:24

Kijken of ze dit topic wil lezen :+.

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:27

je kan ook zeggen dat jij de komst van de dierenarts betaald. als het wel erg blijkt te zijn dat zij het betaald. blijkt het niets te zijn dan is het je eigen risico

Be your best self

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:32

Kan me niet voorstellen dat het niets is. Maar het is natuurlijk ook een beetje onzin om de DA twee keer te laten komen. Alleen gaat het wel aardig lang duren. We hadden al een paspoort aangevraagd een maand geleden, en 2 weken later kregen we weer een brief dat het ingevulde formulier niet klopte (woon in NL en paard staat in BE), dus gebeld terug gestuurd met "spoed" erop maar nog niks terug gekregen...

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Moeder wil geen dierenarts betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:33

Dat het paspoort er nog niet is is geen reden om de DA niet te laten komen.

Je suis Charlie.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:34

Paard verkopen en een andere kopen als je niet Meer financieel afhankelijk bnt Van je ouders

Patchje

Berichten: 277
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Budel-Dorplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:36

shilady schreef:
Paard verkopen en een andere kopen als je niet Meer financieel afhankelijk bnt Van je ouders


Achhh, zou ik niet kunnen hoor :( . Zelfs als hij niet meer te berijden is zou ik hem denk ik willen houden :o . Misschien vinden jullie me wel dom, maar als hij niet lijdt zie ik daar geen reden voor.

Patch:
11 jaar
1.44 cm hoog
Bruin schabrakbont
Western-> reining

BEST HORSE EVER!

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:37

Patchje schreef:
Kan me niet voorstellen dat het niets is. Maar het is natuurlijk ook een beetje onzin om de DA twee keer te laten komen. Alleen gaat het wel aardig lang duren. We hadden al een paspoort aangevraagd een maand geleden, en 2 weken later kregen we weer een brief dat het ingevulde formulier niet klopte (woon in NL en paard staat in BE), dus gebeld terug gestuurd met "spoed" erop maar nog niks terug gekregen...

Als hij in de databank moet hoef je daar zeker al niet op te gaan wachten, dat kan gerust nog een half jaar duren.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:38

Gewoon dierenarts bellen en laten komen.de rekening wordt dan heus wel betaald

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:43

Patchje schreef:
shilady schreef:
Paard verkopen en een andere kopen als je niet Meer financieel afhankelijk bnt Van je ouders


Achhh, zou ik niet kunnen hoor :( . Zelfs als hij niet meer te berijden is zou ik hem denk ik willen houden :o . Misschien vinden jullie me wel dom, maar als hij niet lijdt zie ik daar geen reden voor.


Een paard dat uiteindelijk door een verwaarloosde verkoudheid dampig wordt en langzaam stikt lijdt niet?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Iccc, Xhiske en 78 bezoekers