*Aan de schijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 11:27

Mijn tinker is best wel erg aan de schijt haar benen en staart zitten er helemaal onder. Wat kan ik aan de schijt doen(of moet ik diaree zeggen?).En waar zou dat door kunnen komen?

Groetjes Berna Pling


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:19

teveel gras of kuil kan dit veroorzaken.zet hem op een dieet van alleen hooi.bouw het naar buiten gaan langzaam op zodat zijn spijsvertering eraan kan wennen

soms is het beter om te zwijgen

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 12:48

Dat moet ze wel gewend zijn want ze komt uit Ierland en daar stond ze ook altijd buiten op de vlakktes.We hebben haar ook pas net 2 weken. En ze heeft nog een veulen dus ze moet wel gewoon eten. Maar ze heeft ook zonnebrand zou het daar door kunnen komen?

groetjes Berna

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:11

denk het niet.maar het kan ook komen door plotselinge verandering.........als je haar pas hebt dan kan het daar aan liggen en bovendien is het gras in nederland heel anders van samenstelling dan in ierland he?dus daar kan het ook van komen,verandering van voer

soms is het beter om te zwijgen

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:08

Tja, iers gras is niet hetzelfde als nederlands gras...
Waar paarden ook nog wel eens ontregelt van raken, en dat is nu zeker actueel, is teveel regenwater op het gras.. logisch dat de uitwerpeselen dan ook wat natter worden... kan diarree veroorzaken, maar dat is op te lossen door droog voer bij te voeren.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 17:55

Als je echt zegt dat haar benen ervan vol hangen, zou ik er toch maar eens de dierenarts bijhalen. Onze pony's hebben het ook al wel eens erg te zitten, maar dat heb ik nog nooit gezien Verward . Of overdrijf je een beetje Verward

Normaal moet je een 'buitenlands' paard langzaam laten wennen aan nieuw gras en hem er niet zomaar op gooien.

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 19:05

Ik overdrijf heus niet hoor Schijnheilig want haar benen en staart zitten er onder. En ze heeft niet zoveel gras want er stond al niet zoveel op. Ze krijgt wel twee keer per dag kuilvoer en iets brokken ( met een scheutje zonnebloemolie omdat ze een slechte lever heeft). Of kan het door de kuilvoer komen maar ik ken het niet want dat hheft ze vanaf het begin al gehad.

Groetjes Berna Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Dries1990, ezranka, FleurSandro, JameyDL, Kasmir, Loe_Loe, Miiej, Suusw, Unicorn79 en 118 bezoekers