hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DualPep

Berichten: 73
Geregistreerd: 14-11-13

hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 16:24

Mijn paard laat dit absoluut niet toe.
Het is een vriendelijk paard, maar dan heeft hij echt de neiging om te slaan.
Ook met water in de buurt komen lukt niet.

Is het misschien een idee om een verdovingspasta te gebruiken, of is dat daar echt niet voor gemaakt?
Misschien hebben bokkers ervaring met paarden die dit niet toelaten?

P.S. Geen idee waar ik dit moest plaatsen.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:37

Ik lees even mee. Bij die van mij kan ik t wel uitspuiten maar niet goed schoonmaken. De verdovingspasta werkt bij hem niet dus ben ook wel benieuwd wat ik kan doen :j

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:41

Heb je er al wel wat tijd ingestoken om hem eraan te laten wennen?

Als dat het geval is zou ik idd bij de dierenarts informeren naar een verdovingspasta. Dat raadde mijn dierenarts me aan toen mijn ruin niet meer uitschachtte. Dan kon alles goed schoongemaakt worden. Gelukkig was het niet nodig. Inmiddels gaat gewoon de waterslang erop en wat speciale shampoo om het los te weken en dan is de boel weer schoon. In het begin trapte hij ook, maar hij vond het gewoon eng.

Edit: Handig filmpje over schoonmaken.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 18-11-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:41

In een opvoelbox zetten bijvoorbeeld?
deed me opa altijd..

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:17

Verwacht niet dat je paard het 1-2-3 goed vind, maar neem er een paar dagen de tijd voor, waarbij je dagelijks een stapje verder gaat. Zorg eerst dat je er gewoon met je hand aan mag zitten zonder dat het paard slaat. Met een andere hand op de achterhand (of door een ander op de schoft) kriebelen kan helpen.

Als dat goed gaat ga je over naar de 2e stap: handschoenen aan en bevochtigen met een babyolie. Zorg dat je in de koker mag komen.

Dan stap 3: een dot watten nat maken met water en wat babywasgel, en de boel daadwerkelijk schoonmaken.

liefsmarleen

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-12-11
Woonplaats: Tilburg

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:21

Wij deden het altijd met baby olie, zo kwamen de velletjes goed los :)
Wij hadden ook een hengst die het absoluut niet toeliet, en zo konden we af en toe van een afstandje de baby olie erop spuiten en dan vielen ze eraf :)

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:22

Bij mijn ruin is het een kwestie van wennen geweest. Eerst schachte hij ook niet uit en vond schoonmaken maar niets. Heeft heel wat maandjes geduurd, maar nu hoef ik enkel tegen zijn koker aan te wiebelen en hij schacht volledig uit. Ook gaat hij er compleet wijdbeens voor staan. Enige tip, veel geduld en zorg dat hij het prettig vindt. Belonen als hij schacht en met een warm doekje of baby olie insmeren ;)

Nebuko

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-04-13

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:38

Gewoon alleen als hij er toevallig uithangt... Echt leuk vindt hij het niet volgens mij, maar hij slaat ook niet. Dus dan zal ik wel geluk hebben met m'n haffie. Moet zeggen dat ik er ook niet zo veel aan doe eigenlijk. Vieze losse rommel eraf verder niet eigenlijk.

DualPep

Berichten: 73
Geregistreerd: 14-11-13

Re: hoe koker & penis van paard schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:31

oke bedankt!

Ik heb hem nog niet zo lang, maar de vorige eigenaresse zei ook dat hij dat absoluut niet toeliet.
Als je er al naar wijst gaan zijn oren al in zijn nek bij wijze van spreken.

Hij heeft hem 2 keer uit geschacht. En toen kon ik er niet bij, hij trekt hem gelijk weer in.

Nu hij behoorlijk vies is geworden, moet ik toch een manier vinden om het schoon te maken..
Bedankt voor de tips!