Endeldarmprolaps bij pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:20

Ik geloof er niks van, volgens mij is de dierenarts er nooit bij geweest, want die had heus wel gezegd dat er wat gebeuren moet.

Ze kijken het alleen maar aan en hoopt dat het vanzelf goedkomt om geld uit te kunnen sparen.

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:47

Ondanks dat ik het enorm zielig vind voor het paard in kwestie, denk ik niet dat TS hier écht iets aan kan doen aangezien ze 14 jaar is en haar ouders betalen. Ik hoop alleen maar dat TS (of ouders) er iets aan gaan doen!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:01

Zeer triest dit echt in en in triest vraag me idd af of er een dierenarts bij is geweest met een diploma. Dit is een spoedgeval en moet zo snel mogelijk behandeld worden en niet binnenkort eens een keer.

De rede waarom er mensen zijn waaronder ik die roepen dierenmishandelinh is omdat dit het ook is. Dit dier heeft duidelijk medische hulp nodig en dat is sumier en toereikend verzorgd door de eigenaar. Het dier lijd hierdoor. Ik begrijp dat jij pas 14 bent maar je ouders hadden dit beter aan moeten pakken. De kosten zijn nu onnodig hoog want dit had misschien ook zonder operatie opgelost kunnen worden als er gelijk goed was gehandeld.
Begrijp ook de behandelend arts niet en raad jullie aan om een andere dierenarts te nemen.

Sterkte en hoop dat het dier zo spoedig mogelijkuit zijn lijden wordt verlost

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:52

Is de pony al geholpen, zie net dat je online bent??

Klaas99
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 18:21

jesito schreef:
Is de pony al geholpen, zie net dat je online bent??


De pony is weer helemaal beter.
Nu hoop ik dat het niet weer gebeurt...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:35

Vreemd hoe kan het ineens weer helemaal beter zijn? is het weer naar binnengeschoten? dan wil dat niet zeggen dat het dan beter is.

Ik hoop echt dat het echt zo is dat het echt beter is. Maar ik geloof er niks van.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:58

Leg eens uit, wat hebben ze eraan gedaan TS?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:06

Wat hebben we ze eraan gedaan? Ben wel benieuwd :)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:07

Ja, ik ben ook benieuwd.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:08

Hier hetzelfde.

Klaas99
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-10-10

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:13

de dierenarts zou haar gaan opereren, maar het werd steeds kleiner. De dierenarts wilde haar toen nog niet opereren, omdat het steeds kleiner werd. Nu zie je er niets meer van en het is gelukkig weer helemaal beter. De dierenarts is nog wel een paar keer geweest om te kijken hoe het ging. Ragdollcat, als u het niet geloofd kan ik eventueel volgende week een foto plaatsen.

huppeltje
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:17

Wat een vreemd verhaal zeg"!!
Het stukje zag er heel slecht uit en is zomaar weer terug geschoten en nu is alles weer goed??

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:39

Klaas99 schreef:
de dierenarts zou haar gaan opereren, maar het werd steeds kleiner. De dierenarts wilde haar toen nog niet opereren, omdat het steeds kleiner werd. Nu zie je er niets meer van en het is gelukkig weer helemaal beter. De dierenarts is nog wel een paar keer geweest om te kijken hoe het ging. Ragdollcat, als u het niet geloofd kan ik eventueel volgende week een foto plaatsen.



Plaats maar nu een foto, ben zeer benieuwd.

volgende week? zie je je pony dan een weekje niet of moet je nog naar zeer goede foto's zoeken op het internet en het hier plaatsen en het door laten gaan voor die van je paard?

Sorry hoor maar ik geloof het niet zo. Wel dat het ineens door een of andere beweging terug naar binnen kan schieten, maar helemaal beter............. nee dat lijkt me niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 30-11-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:47

een prolaps die vanzelf weer goedkomt?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.Opereren is nog niet eenvoudig.Het wil niet zeggen stukkie eraf knippen en weer op de kringspier naaien.Dit ligt toch echt iets ingewikkelder.
Jammer dat ik de geplaatste foto niet meer kan zien.Wie weet was het wel geen prolaps.

huppeltje
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:44

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de foto van hoe het nu is??

huppeltje
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:54

Ik ben eigenlijk toch wel heeeeel nieuwsgierig hoe het met je pony gaat????

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:05

als het echt een rectumprolaps was, dan is het onmogelijk dat het vanzelf is hersteld.

Conclusie, het was GEEN rectumprolaps maar iets anders...

misschien een slijmvliesprolaps???

horse_date
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:35

Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk afgelopen is.
Wij hebben helaas ook een paard met een endeldarmprolaps.
Dierenarts wist geen oplossing behalve steeds voorzichtig terugduwen wanneer het eruit komt.
Terugduwen is echter zeer lastig en helpt niet.
Dierenarts heeft contact gehad met dierenklinieken in Emmeloord en Utrecht, maar die weten ook geen oplossing.
Bij koeien en varkens is het eenvoudig op te lossen, maar de mest van een paard schijnt te stevig te zijn om de prolaps te verhelpen.
Wij laten de dierenarts morgen nog een keer komen, want het blijft er maar steeds uitkomen en ik voel me er niet goed bij om er niets aan te doen.
Jullie ervaringen zijn welkom.

horse_date
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:29

Even een update over ons paard:
Omdat doormodderen ook geen oplossing is, hebben wij het paard toen gelijk naar Utrecht gebracht. Daar hadden ze dit ook nog nooit gezien bij een paard.
Ze gingen uit van kanker en wij hebben opdracht gegeven dit weg te laten halen in de hoop dat het niet op meer plekken in de darmen zou zitten en dat het weg zou blijven.
Toen de bobbel aangesneden werd, liep deze gelijk helemaal leeg; het bleek “slechts” een flinke ontsteking te zijn (die er dus al jarenlang zat).
De darm is daarna gehecht met de enveloppe-techniek.
Paard moest uiteraard nog een aantal dagen in de kliniek blijven en helaas zijn de darmen toen na enkele dagen stilgevallen. Deze hebben ze weer op gang gekregen en enkele dagen later mocht het paard weer mee maar huis.
Ondanks dat het dus slechts een ontsteking bleek te zijn, heeft dit een flinke smak geld gekost. Maar we hebben nog steeds heel veel plezier van het paard.