Diaree?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Diaree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:21

Hallo allemaal

Ik heb een 2,5 jarige die hele dunne mest heeft meestal.... Soms is het ook prima normaal maar soms is het net water....

Zijn staart is continu smerig (hij is wit oke zie je makkelijker) en zijn billen ook...

Hij is prima fit! Eet goed! Maar dit blijft... Hij is op tijd ontwormt volgens schema...en hij krijgt geen kuil maar hooi

Ik zit er aan te denken volgende week hem even naar de vee arts te brengen....
Of hebben jullie nog een goede tip?

Alvast bedankt!

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:26

Wat krijgt hij als voer naast hooi?

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Diaree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:27

Een handje brokjes.... Voor de heb als de rest ook krijgt.... En 2 wortels per dag....

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:31

Ik zou voor de zekerheid toch gewoon de DA laten komen aangezien het voor ons moeilijk te bepalen is wat het zou kunnen zijn.

Ook zou ik eens een mestonderzoek laten doen, want 80% van alle wormen zijn resistent tegen de meeste middelen dus zo'n schema zegt niks over de wormen dat een paard heeft.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:33

Wat voor paard heb je? koudbloed? Die zijn gevoelig voor suikers. En wortelen bestaan 90% uit suikerwater. Maar warmbloedjes kunnen hier ook last van hebben hoor! en dat hoge suikergehalte zorgt er inderdaad voor dat ze aan de diaree raken. Geef hem eens een week geen wortelen en houd de mest in de gaten!

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:33

Ja dat snap ik..... Dacht probeer het misschien heeft iemand een goude tip ofzo.... Hij heeft het wel altijd al gehad maar het gaat op en af.... En het is nu wel erger als het geweest is.... Toch maar ff DA denk ik

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:34

Ik zeg niet dat dit het is.. maar je kunt het altijd proberen. ;)

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:34

Anter schreef:
Ja dat snap ik..... Dacht probeer het misschien heeft iemand een goude tip ofzo.... Hij heeft het wel altijd al gehad maar het gaat op en af.... En het is nu wel erger als het geweest is.... Toch maar ff DA denk ik


Laat je ook wel eens een mestonderzoek doen?

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:35

esmeerambo schreef:
Wat voor paard heb je? koudbloed? Die zijn gevoelig voor suikers. En wortelen bestaan 90% uit suikerwater. Maar warmbloedjes kunnen hier ook last van hebben hoor! en dat hoge suikergehalte zorgt er inderdaad voor dat ze aan de diaree raken. Geef hem eens een week geen wortelen en houd de mest in de gaten!



Het is een Appie.... Maar ben al eens gestopt met de wortels en overgegaan op gedroogde boterhammen .... Geen effect :(
Laatst bijgewerkt door Shet_Jack op 08-11-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:35

Ik had dit ook! Over naar zoeken, bleek het een tekort aan ruwvoer te zijn, sinds hij op het land stond of echt onbeperkt hooi op stal te hebben. Helemaal geen problemen meer..! Misschien kan je het uitproberen.

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:36

Mestondetzoek nog nooit laten doen.... Dus dat is zeker een idee.... Maar eh.... Een zakje dunne mest?!?

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:37

Maar sowieso zijn al die snoepjes enzo niet erg goed voor een paard. Appels, wortelen, lickitrepen en ga maar door. En al helemaal niet elke dag.. Maar net als wat donna123 zegt misschien toch even de DA raadplegen voor zekerheid. Anders blijf je ook maar in een onzekere tijd rondlopen :)

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Diaree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:38

Ja precies! Toch maar ff doen dan :) en nog een keer ontwormen misschien of zouden jullie dat niet doen? Hij loopt nu volgens schema... Dus technisch zou het goed moeten zijn.... Hij krijgt ook nooit 2x dezelfde ofzo

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Diaree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:40

Ik geef je bij deze de aanrader (die ik weinig zomaar geef) laat de dierenarts aub er naar kijken :)
Mestonderzoek, wormen etc
Ik ben zo mijn jonge shetlanderhengst dus verloren... zal je het verhaal besparen maar als je alles van te voren wist..

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:40

ontworm je ook tegen bloedworm ?

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:42

jiperdepip schreef:
ontworm je ook tegen bloedworm ?

Oh dat is een hele goeie vraag..... Hmmmm kan ik geen antwoord op geven

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:43

LukieBradley schreef:
Ik geef je bij deze de aanrader (die ik weinig zomaar geef) laat de dierenarts aub er naar kijken :)
Mestonderzoek, wormen etc
Ik ben zo mijn jonge shetlanderhengst dus verloren... zal je het verhaal besparen maar als je alles van te voren wist..


Oh boy wil er niet aan denken heb 1,5 maand geleden me andere paard in moeten laten slapen (oud en peesproblemen) dus dat wil ik niet!
Ik ga de dierenarts bellen morgen... Kijken wat ze wil wat we doen