schimmel imaverol deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
felintje
Berichten: 436
Geregistreerd: 29-12-11

schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:14

Heey bokkers
Mijn paardje heeft een schimmelinfectie en hij moet nu dus gewassen worden met imaverol, liefst zo snel mogelijk.
omdat het best wel koud is had ik gedacht om na het wassen een zweetdeken op te doen.
Is dat deken dan direct geïnfecteerd of kan ik het er gewoon opleggen ?
groetjes


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:17

Zorg dat de deken gewassen is met imaverol, en dan er pas op.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:20

En na gebruik ook weer wassen/insprayen met Imaverol. Deken raakt inderdaad ook besmet. Denk ook goed na over het schoonmaken van tuig, halsters, boxen, borstels etc. Als je een spray fles hebt, kun je al je spullen hiermee inspuiten.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

felintje
Berichten: 436
Geregistreerd: 29-12-11

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:22

Hij heeft het zweetdeken al een jaar niet meer opgehad, dus het zal nu nog niet geïnfecteerd zijn, maar ik ben bang dat als ik hem straks zal wassen hij kou zal vatten. Vandaar dat'k hem eenzweetdeken wil opleggen. Moet ik dan iedere keer als ik geweest ben (elke dag)z'n borstels wassen ?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:23

Het kan heel lang blijven hangen zo'n schimmel infectie. Wel gewoon alles dus wassen met Imaverol. Borstels na gebruik inspuiten met Imaverol-oplossing. Gewoon het zekere voor het onzekere nemen, dan ben je er het snelst vanaf.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

felintje
Berichten: 436
Geregistreerd: 29-12-11

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:25

Ja dat is zeker waar. Waar kan ik z'on spuitfles halen ?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:27

Heb je een oude glansspray fles? Die heel goed uitspoelen met soda, ook de soda oplossing door de spuit heen pompen. Of anders even naar de action of zo.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:27

felintje schreef:
Ja dat is zeker waar. Waar kan ik z'on spuitfles halen ?

Gewoon in een plantenspuit die oplossing doen. Imaverol koop je bij de DA of bij de Welkoop/Boerenbond.
Een spuit bij de action, xenos, hema, blokker.

felintje
Berichten: 436
Geregistreerd: 29-12-11

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 17:36

Imaverol heb ik al gekregen van mijn Da, moet je die borstels dan niet uitspoelen ?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:37

In een emmer met Imaverol oplossing laten staan voor een paar uur.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

felintje
Berichten: 436
Geregistreerd: 29-12-11

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 19:36

Ik bedoel als je je borstels ermee insprayt of je het dan gewoon mag laten zitten.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: schimmel imaverol deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:03

Ik heb ze gewoon laten drogen en gebruikt ...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:58

Heehee, ik dacht dat dit topic wel redelijk in de buurt komt, mijn pony is pas geschoren in dekenmodel en er kwamen wat plekjes onder vandaan en de scheerservice dacht aan schimmel. Nu willen we het dus behandelen alleen zitten we nu met een probleem. Ik heb nog geen imaverol (wel betadine shampoo en kan natuurlijk gewoon imaverol halen) ze heeft nu dekens op en die moeten dan ook allemaal gewassen worden alleen kan dat eigenlijk niet omdat we 1 outdoor deken hebben en werken met onderdekens. Dan zouden dus de fleecedeken, de uitrijdeken, de onder deken 100 grams en de outdoor deken 50 grams allemaal gewassen moeten worden. Dan hebben we alleen nog een 200 grams onder deken dus kan ze niet naar buiten en die deken moet ze later deze winter ook nog op.. Weet iemand hier misschien of er een mogelijkheid is om de dekens niet te wassen of de schimmel te laten zitten tot het voorjaar? Een paar andere paarden hebben het nu ook al dus wil het liever behandelen maar de dekens nu afdoen is geen optie...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, henshem, lina1998 en 53 bezoekers