Bobbeltjes door te veel eiwit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Bobbeltjes door te veel eiwit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 11:58

Mijn paard heeft sinds een tijdje last van bobbeltjes die heel erg jeuken. Het is begonnen vanaf het moment dat we overgestapt zijn op een ander merk paardenvoer. Omdat ze dus die bultjes kreeg zijn we er meteen weer mee gestopt. De bultjes zijn nu wel minder dik, maar ze zitten er nog steeds en ze krabt ook nog erg. Nu denk ik dat het aan het eerste hooi licht. Van dat hele dunne, fijne hooi, heel erg vers zeg maar.

Ik vind het toch wel erg naar voor haar, omdat het toch wel erg moet jeuken, zodra ik haar deken eraf haal is het eerste wat ze doet krabben. En het ziet er natuurlijk ook niet mooi uit...heeft iemand tips of kan iemand mij nog precieser uitleggen wat dit is, heel graag!!!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:40

Het duurt een paar weken voordat de stof die die bulten heeft gemaakt weer uit het lichaam is, kreeg ze ook al het hooi voordat ze het andere voer kreeg? Zo ja zou ik het gewoon blijven geven. Als je wil dat de bulten sneller verdwijnen moet je ff een DA bellen want die kan er een injectie voor geven. Succes

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:51

Het kan zijn, klinkt ook een beetje als mijt dacht ik. Ik zou ed DA erbij halen, dan weet je het zeker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:39

Kunnen het ook eiwitbultjes zijn? dat hoor je nogal veel de laatste tijd

mijn paard heeft ook een keer mijt gehad.Het zat in mijn haver,en had nog een ton met 20 kilo staan Boos!
Hij kreeg echter geen bultjes maar schuurde zijn hoofd en vacht tot bloedens toe open.
Mijn veearts is weken bezig geweest om de oorzaak te vinden.
Tot ik een keer mijn hand in de ton met voer stak en zowat gek werdt van de jeuk.
Toen wisten we waar het vandaan kwam! Tong uitsteken
Voer weggegooit en ton gereinigd en sindsdien niets meer aan het handje!

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:28

Onze shetlander heeft het ook vaak gehad en dat kwam dan door teveel aan eiwitten! wij hebben altijd de DA erbij gehad en die gaf hara dan iets..weet niet precies wat! Maar dan werd et na een tijdje wel minder.
Suc6 ermee!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:49

Geef haar eens Aloƫ Vera, en spray op die bultjes ook maar Vetenaru Formula.