drachtige merrie is doodkalm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

drachtige merrie is doodkalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 11:01

mn drachtige merrie is oh zo kalm,voregr toen ze in de paddock mocht was het al bokken en steigeren die de klok sloeg,nu es rollen en niks meer ze ligt ook vaak te rusten in haar stal en bij het rijden is ze eerst nogal stijf en heeft wat tijd nodig (meer dan anders)
op zich niet zo raar want ze is nu 6 maand ver,en werkt een uurke of 5 per week,ik denk dat ik nu eenmaal per week op wandel ga met r want ze fleurde er ongelooflijk van op!
ik ga sowiezo mn DA bellen voor de tweede rhino-inenting,en ff vragen of ze mss niet iets tekort heeft van vitamines ofzo..
sommigen zeggen ook dat ik haar werk ga moeten minderen maar dat vind ik juist niet,ze loopt nu ook een uur of 2 met kleine meisjes op haar die dus niet zoveel vragen van haar,en ikzelf doe het ook allemaal wat kalmer,vooral de andruk op de buikspieren en niet meer zo op de nek.
mss wat goede raad wat ik allemaal het best kan doen?


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:09

Sommige merrie veranderen heel erg van karakter als ze drachtig zijn. De liefste merries worden krengen en de narrige merries worden echte knuffelkonten. Bij zwangere vrouwen zie je regelmatig ook gedrags en karakter veranderingen. Maar als de DA toch langs komt, kun je altijd vragen haar na te laten kijken! Beter 10 keer voor niets dan 1 keer te weinig!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:21

Mijn pony is ook best wel veranderd, normaal vondt ze er niks aan om gepoetst te worden en nu staat ze toch een potje te genieten als ik haar aan het poetsen ben, ook is ze veel knuffeliger geworden als dat ze was.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 12:04

ze is idd wat nukkiger tegen andere paarden,maar tegenover mij is ze nog steeds dezelfde hoor
ik heb mn DA gebeld en de ganse uitleg gedaan en mss heeft ze wel iets tekort,het was ff de stagaire aan de tel.dus de echte DA belt me nog terug om een afspraak te maken OK dan!
die zei me wel dat 5 uur werken mss teveel was,maar dat vind ik raar,de merrie moet toch in cionditie gehouden worden voor de bevalling? Verward

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:07

Klinkt precies als mijn merrie! en die is nu 5,5 maand drachtig. En ik voer wel vitaminen en zeewier bij. Ook rij ik nog ritten van 2 a 3 uur in het bos, als ze eenmaal buiten is wil ze wel weer hoor!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 16:04

Knipoog ja mn merrie is eigenlijk ook een goeie 5.5 maand drachtig,en ik deed er zaterdag een buitenwandeling mee,en ze fleurde gelijk weer op;denk dak wa meer zo een dingen ga doen naast de dressuurtraining natuurlijk!
mn DA belde al terug en ze mag gerust 5 uur werken,hoe meer hoe beter nu!
maar ze komt morgenavond langs en komt zelfs naar mn les kijken om te zien hoe pretty nu loopt met het veulentje in de buik OK dan! (omdat ze wat stijver gekomen is)
en we zullen dan zien he! ik wil alleen het beste voor merrie en veulen natuurlijk,en ik wil geen enkel risico lopen,beter te veel de DA dan te weinig *LOL*

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:48

goh, dat is ook wel toevallig. Ik heb met mijn merrie nu precies hetzelfde. Ze is heel sloom, komt in de bak moeilijk vooruit en staat maar een beetje te staan als ik haar vastzet. Normaal was ze wel iets bewegelijker, en kwam ze heel vrolijk dr stalletje uit. Ook in de stapmolen wil ze voor geen meter doorlopen. Ze is nu bijna 6 maanden drachtig. Verder loopt ze in de bak wel goed, maar het gaat zo met tegen zin. Maar als ik buiten op het gras een lekker stuk ga draven gaat ze ineens als een trein! Misschien moet ik Fleur ook maar iets van vitamines geven. Ik merk ook dat het veulen nu ook gaat groeien! ze wordt ineens best dik!!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 22:17

Haha! zo te zien hebben ze allemaal een beetje hetzelfde in!
enfin ik denk ook dat het ergens een vitaminetekort is,het is zo precies niet alarmerend om de DA te bellen,en aan de andere kant wil je het ook zo niet laten.. maar omdat ze toch moest komen met die rhinospuit kan ze evengoed es kijken eh misschien is het wel omdat rond 6 maand het veulen wel opeens heel hard begint te groeien wie weet Verward
ik ga dan wel een verslagje brengen,dan weten jullie het ook,al kan het best zijn dat ze een staaltje bloed gaat nemen om te zien of er een bepaalde waarde te laag of te hoog is Knipoog

en idd als ik ze nu loslaat in de bak staat ze daar maar wat naar me te kijken,op de wandeling zaterdag voelde ze zich dan wel als herboren Lachen

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:04

pretty schreef:
:D zo te zien hebben ze allemaal een beetje hetzelfde in!
enfin ik denk ook dat het ergens een vitaminetekort is,het is zo precies niet alarmerend om de DA te bellen,en aan de andere kant wil je het ook zo niet laten.. maar omdat ze toch moest komen met die rhinospuit kan ze evengoed es kijken eh misschien is het wel omdat rond 6 maand het veulen wel opeens heel hard begint te groeien wie weet Verward
ik ga dan wel een verslagje brengen,dan weten jullie het ook,al kan het best zijn dat ze een staaltje bloed gaat nemen om te zien of er een bepaalde waarde te laag of te hoog is Knipoog

en idd als ik ze nu loslaat in de bak staat ze daar maar wat naar me te kijken,op de wandeling zaterdag voelde ze zich dan wel als herboren Lachen


Schijnt met hormonen te maken hebben, nu niets meer forceren, anders kunnen ze embryo verwerpen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 11:01

gisteren is de DA dan langsgeweest,ze kwam ff naar mn les kijken,maar pretty liep net redelijk goed,en geen stijfheid meer te zien natuurlijk!
dan heeft ze eerst de conditie opgemeten,hartslag enzo,en dan gekeken hoe vlug ze recupereerde,da was ook ok
wel duidelijk is dat de achterhandspieren wat verslapt zijn,wat duid op een stijfheid achteraan,dus heeft ze toch es bloed afgenomen en de uitslag weet ik donderdag,
ze heeft me vitamines gegeven die heel goed zijn voor drachtige merries;nl.Accumin.heel duur maar wel effectief dus,en merrie en veulen zullen er deugd van hebben!
mn lesgever stond er natuuirlijk weer het dichts bij en die begon helemaal te draaien met de wind,hij zei dat er geen veulen meer inzat en dat dat echt ni kon omdat ze nog niet dik staat (is net zoveel beter) en da terwijl hij me iedere les staat op te feuzelen met woordjes van "wat begint ze al te ronden" en "ze heeft last van het veulen als ze loopt" en dan komt iz opeens zo af!
hij kreeg meteen het deksel op zn neus want mn Da heeft ze dan maar opgevoeld en er zit mooi hoog een veulentje Pling wat ik al dacht natuurlijk maar enfin anders ging het roddeltje gauw de ronde doen dat ze leeg was Scheve mond
daarna nog de tweede rhinospuit en klaar was kees! pretty gedroeg zich voorbeeldig,moest ze ni eens vasthouden bij het opvoelen,met de complimenten van mn DA OK dan!
nu na 10 dagen zou ze al merkelijk beter moeten zijn door die vitamines,en ze raadde me aan zeker verder te werken met haar om die spieren in vorm te houden
sorry voor de lange uitleg maar mss zal dit jullie ook wel interesseren Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel en 20 bezoekers