Hoefzweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 18:55

Guus heeft de afgelopen week met een hoefzweer gestaan, die nu (als het goed is ) weg is. Hij loopt niet kreupel meer en het ziet er goed uit.
De hoefzweer is denk ik gister doorgebroken, wanneer mag Guus weer arbeid verrichten?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:21

Heeft hij geen verband om zijn hoef?? Meestal doet de dierenarts dat en dan mag je na een week weer rijden.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:38

Nee die hoefzak met animalintex of zoiets heeft de hoefsmid er om heen gedaan. Ik heb elke dag die zak verschoond en zn hoef 20/ 30 minuten laten weken in soda. Vanmorgen voelde de hoef niet meer warm aan en liep Guus ook niet meer kreupel dus ik neem aan dat de zweer is doorgebroken. Vandaag is de smid nog even komen kijken maar moest werken dus weet niet of hij ook echt daadwerkelijk weg is, maar zoals het er vandaag uit zag vergeleken met voorgaande dagen weet ik bijna zeker dat de zweer weg is.
Hij loopt verder helemaal goed, ik vraag me alleen af wanneer ik weer kan rijden of longeren??



* Kreeg net te horen dat de hoefsmid niet is geweest dus weet niet 100% zeker of het over is *

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:17

gewoon lekker gaan rijden. Als hij niet kreupel is en je kan het na het rijden goed schoon maken met soda en betadine dan kan het echt geen kwaad, het is juist goed om hem te laten lopen ivm de bloedsomloop.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:54

Inderdaad als hij niet meer kreupel loopt gewoon weer op gaan bouwen, Gamble had woensdag een hoefzweer, vrijdag is het open gemaakt en dinsdag ben ik weer voorzichtig gaan rijden. Rij ze!

Fitza von Westerau en Wikelina

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:28

even een nat/met betadine gedrenkt watje ofzo in de wond stoppen. Het is nu een verse plek en die moet je wel even beschermen anders heb je kans dat de zweer terug komt en dat is echt niet fijn kan ik je verzekeren

L1+2 chico we winnen het van alle paardjes. Klein is fijn hoor!!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:46

Ik had er betadine zalf voor die ik er nog 2 weken op moest doen toen de zweer op was. En een week niet rijden, en speciaal beslag omdat de hoef open lag. Maar dat was natuurlijk ook een extreem geval Haha!

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:33

mijn pony had een hoefzweer die na de eerste keer toch weer terug kwam . Je kunt ook honing op een watje doen en dat erin stoppen schijnt weer aceptisch te werken

L1+2 chico we winnen het van alle paardjes. Klein is fijn hoor!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 85 bezoekers