is er IETS wat ik nu nog kan doen voor Meike?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:08

Even een klein beetje off topic.
Er is namelijk iets wat ik niet snap. Ze is gedekt, 5 maanden drachtig en staat op medicijnen. Gaat het veulen daar dan niet aan onderdoor??? De medicijnen die ze krijgt worden ook overgebracht op het veulen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 18:18

Mistic: geen idee... maar dat zou best kunnen, daar is helaas niks aan te doen....

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:59

Toen mijn merrie hoefbevangen raakte moest ze nog een maand voordat het veulen werd geboren. Zij kreeg ook pijnstillers en ontstekingsremmers Mijn hengstveulen was erg zwak na de geboorte en heeft een slechte start gemaakt. Ook had de merrie geen melk, dus kheb het veulen voor een groot deel met de fles grootgebracht en met 3 maand moest ie al bij moeders weg want ze was broodmager en accepteerde het veulen niet meer. Nu staat er een knots Haha! van een jaarling dus wat dat betreft is het wel goed gekomen maar ohw wat een verdriet Huilen om moeder en veulen heeft dat gekost. Zoals ik je al eerder heb verteld een homeopaat heeft mijn merrie gered. Hij heeft mijn merrie er weer bovenop geholpen terwijl haar botje toch helemaal gekanteld is aan beide voorbenen. Ook heb ik haar op piepschuim tijden gehad om de druk te minderen. Ze lijd nu een normaal leven zonder pijn! OK dan! Dit alles is nu al anderhalf jaar geleden.
En ze geniet volop *LOL* Knipoog
Heel veel sterkte met Meinke en khoop dat die eikel Boos! van een eigenaar eens de ernst van de situate ziet. Ik vind het in ieder geval super hoe jij er voor haar bent . Kkan me voorstellen dat je geen ruzie met die man wil, dan heeft meinke niemand meer.
Heel veel sterkte met alles *LOL*

Groetjes

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 00:32

Melody...

Ik heb samen met mijn zusje 3 paarden, wij zijn 19 en 23 jaar en betalen alles!!!! zelf, dus verwend nee, maar ik heb inderdaad wel veel steun en hulp om me heen gelukkig..
Er zijn zat 16-jarige die een baantje hebben, en ik zeg niet dat zij zoveel geld uit moet geven, alleen foto's en een mening van de arts die ze maakt, daar kan ze waarschijnlijk meer mee...
Het was niet mijn bedoeling (ja het lijkt wel zo, merk ik) om meike af te zeiken, maar je snapt toch wel dat als ze hier om meningen vraag, wat heel goed is, het wel frustrerend is als er niks met die meningen gedaan wordt.
Ik hoop ook heel erg voor haar dat het goed komt, maar er is wel onwijse haast bij.

Is er ook niemand op een manege ofzo die haar naar utrecht kan rijden???
En 80 euro voor foto's is toch ook wel te doen of te lenen van iemand??????
Ik bedoel dit echt niet kleinerend, maar er staat wel een hoop op het spel...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:51

In ieder geval heel veel sterkte ermee!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:35

Kijk anders even op www.paardnatuurlijk.nl en dan vooral bij het stukje over bekappen. Ook mijn paard is hoefbevangen geweest maar ik bekap hem nu zelf volgens de witte lijn strategie en langzaam maar zeker komt er al heel wat verbetering in. Ik heb wel hoefschoenen aangeschaft zodat hij de eerste tijd goed kon lopen want als je paard beweegt is dat weer goed voor de doorbloeding, hierdoor gaan de hoeven weer groeien etc etc. Inmiddels is het alweer zover dat hij zonder hoefschoenen kan lopen, ook weer onder het zadel Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:52

Als,,ervaringsdeskundige,,(een van mijn paarden is een chronisch bevangen patient)kan ik vertellen dat je een chronisch bevangen paard alleen in leven moet houden als je je aan alle regels kunt houden.Ten eerste zou ik haar van de Quadrisol afhalen.Pijnstillers doen op den duur meer slecht dan goed.Ze helpen toch niet dus waarom nog geven.Ten tweede: Ijzers onderslaan bij een bevangen paard is een martelgang.Mijn merrie staat nu sinds 1 1/2 jaar zonder en doet het nu prima.Ten derde moet je zorgen dat ze niet te dik wordt.Gras op dit moment kan geen kwaad.Misschien wel beter dan dat verschrikkelijke beste hooi dat iedereen van de zomer gebaald heeft met ontzettend veel voedingswaarde.Zo gauw het voorjaar er weer aankomt mag ze beslist niet in het gras.Dat ze drachtig is,is op zich een voordeel:Alles wat ze te veel krijgt kan mooi naar het veulen en als ze straks geveuld heeft gaat alles wat ze aan voedingsstoffen over heeft in de melk voor haar kind zitten.
Je kunt beter op zoek gaan naar een hele goede hoefsmid Haha!ie man ziet tientallen paarden per dag en heeft er toch uiteindelijk meer kijk op dan de dierenarts.Verder zit Anne natuurlijk in een lastig pakket:Zelf wil ze wel,maar de eigenaar wil eigenlijk niet luisteren.Is er trouwens nog wel eens nacontrole geweest van de politie of de dierenbescherming,nadat die hele actie via Bokt een paar maanden geleden op touw is gezet?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:56

Anita_D schreef:
Melody...



Is er ook niemand op een manege ofzo die haar naar utrecht kan rijden???
En 80 euro voor foto's is toch ook wel te doen of te lenen van iemand??????
Ik bedoel dit echt niet kleinerend, maar er staat wel een hoop op het spel...


Ze zou niet naar Utrecht hoeven want in Bergen zit een dierenarts en die maakt foto's bij je op stal.Met 10 minuten heb je de uitslag.€ 80 is trouwens wel minimaal hoor voor foto's.Daar komt ook nog bij dat het Anne haar pony niet is en dat ze toestemming zal moeten vragen aan de eigenaar Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 11:06

ik kan dr moeilijk naar iemand brengen die wel ff fotos maakt enz terwijl ze nieteens van mij is Verward
en ik heb daar ook nieteens geld voor, de rede dat ik niet werk is ook omdat ik dan geen tijd meer zou hebben voor Meike en de andere paarden.
maar dan nog al had ik het geld ik kan echt niet meike weghalen en fotos laten maken..!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 11:08

FlairS schreef:
Is er trouwens nog wel eens nacontrole geweest van de politie of de dierenbescherming,nadat die hele actie via Bokt een paar maanden geleden op touw is gezet?


nee er is nooit meer iemand geweest en de eigenaar is er ook niet beter op geworden, hoewel hij nu wel inziet dat het allang over had moeten zijn..... dus er is wel iets veranderd denk ik.... maar blijkbaar nog niet genoeg

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:10

Annuh, Ik heb je verhaal een beetje gevolgd (niet helemaal) maar volgens mij gaat dit verhaal ondertussen meer over de relatie tussen jou en de eigenaar van het paard dan over het paard zelf. Blijkbaar wil je van alles, maar lukt het je maar niet om de eigenaar daarvan te overtuigen.
Dat zal een probleem blijven, waarschijnlijk, toch?
Als dat zo is, moet je haar kopen zodat je er zelf verantwoordelijk voor wordt. Als dat niet kan, moet je er misschien maar voor kiezen om je om te draaien en Meike uit je hoofd zetten - hoe hard het ook klinkt, maar als je er alles aan gedaan hebt en het lukt niet, is dat misschien nog het enige wat je kunt doen. Als er toch niets valt te verbeteren en te veranderen kwel je alleen jezelf met alles wat je nog zou willen.
Soms lukken dingen nu eenmaal niet en wordt iemand anders daar giga de dupe van (in dit geval Meike) - maar soms is er geen alternatief.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:08

Annuh, ik heb niet heel de thread doorgelezen (láng!), maar ik wil je toch even veel sterkte wensen. Aan de mensen die denken dat Anne de pony VAN IEMAND ANDERS zomaar op een trailer kan gooien en naar een kliniek kan rijden, of een andere dierenarts of hoefsmid op het terrein en bij de pony VAN IEMAND ANDERS kan halen: beetje realistisch zijn. Het is heel erg dat Anne Meike niet kan helpen, en het is ook heel erg dat wij hier moeten lezen hoe een goede pony verpest wordt door een slechte eigenaar, maar dat lijkt me niet Anne's schuld. Het is niet haar pony; zij kan er toch moeilijk allemaal mensen bijhalen als die eigenaar ze misschien nieteens toelaat in de stal? En wat Anne ook al aangeeft: ze heeft het geld niet. Het is niet voor niks dat ze een verzorgpony heeft en geen eigen pony.

Is het misschien een optie om de dierenarts van de eigenaar te bellen, en eens zelf aan te geven hoeveel zorgen je je maakt, en te vragen of het écht niet anders kan? Ik weet niet wat voor iemand die dierenarts precies is, en hoeveel contact jij al met hem/haar gehad hebt, maar als die alleen nog maar contact met de eigenaar gehad heeft kán het misschien wel helpen als je nog eens een keer extra contact zoekt. Of krijg je dan weer problemen met de eigenaar?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:16

ja ik zou eens die dierenarts kunnen bellen... ik heb hem nu 2 keer gezien... hiij vertrouwt volledig op de de eigenaar, als de eigenaar zegt ze heb dit en dat krijgt ze direct medicijnen zonder dat hij kijkt wat er precies is..... maar goed t zijn goede vrienden

maar daar gaat het verder niet om, ik probeer nu heus wel die eigenaar over te halen dat fotos enz, maar ik probeer nu alleen maar een beetje hulp te krijgen zodat meike misschien iets minder pijn heeft, door bijvoorbeeld het idee o mdr op natte ondergrond te zetten..... want deze discussie is denk ik wel al vaker geweest op bokt en die eigenaar is toch niet te verbeteren zo is hij nou eenmaal

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:26

Ik heb de rekening niet bij de hand, maar in Utrecht hebben wij ongeveer 20 euro per hoef betaald volgens mij, ik zal het morgen ff nakijken...
En inderdaad, ik weet niet waar ze woont, ik geef Utrecht als voorbeeld, maar er zal vast wel een kliniek dichter bij zijn.
Over thuis foto's maken hoor ik wel eens wisselende dingen, de kwaliteit van de foto's zou niet altijd je van het zijn, maar ook dat is mischien een oplossing.

Maar wat mij aan dit hele verhaal verbaasd, is dat die dierenarts zo lang zelf blijft dokteren.
Mijn ervaring over de 12 jaren dat ik eigen paarden heb, is dat als de da dingen geprobeerd heeft en het slaat gewoon niet aan, dat ik dan toch geadviseerd wordt om er in een kliniek naar te laten kijken.

Wat ik ook niet snap, is dat de eigenaar met eigen ogen ziet hoe Meike er aan toe is, en toch een veulen van haar wil (daar heeft hij blijkbaar wel geld voor over), maar hij ziet toch ook wel in dat dat veulentje straks een fitte moeder nodig heeft???
Er wordt wel gezegt dat het mooi is dat meike al weinig krijgt en dat het veulentje de rest wel verbruikt, maar een veulen krijgen en een half jaar voeden vergt ook een hoop van een merrie.

En by the way, ik hoor iedereen alleen maar over weinig eten geven, maar hoefbevangenheid heeft niet altijd met voeding en dikzijn te maken...

Als er om de een of andere reden ergens in het lichaam door een ontsteking veel giftige stoffen gevormd worden die in het bloed worden opgenomen, of als er een ontsteking in de dikke darm zit, kan een paard ook hoefbevangen worden.
En er kunnen nog meer dingen de oorzaak zijn: te veel koud water na het werken, langdurig op een harde ondergrond (straat bv) lopen met te korte hoeven, na een behandeling met bijnierschorshormonen (corticosteroiden) (paarden die de ziekte van Cushing hebben, hebben een vrij grote kans op hoefbevangenheid), en bij plotselinge rantsoen wijzigingen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:32

Anne, ik wens je heel veel sterkte toe.
Mijn paardje heb ik in moeten laten slapen omdat ze hoefbevangenheid had. Het was verschrikkelijk om haar te zien pijn lijden. En daar bovenop was de kans erg groot dat ze, als ze zou genezen, ze nooit meer lekker zou kunnen lopen. Wij vonden het een paard onwaardig bestaan, dat ze niet verdient had.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 10:42

ze staat in ieder geval binnen nu.... en ik heb eind van de middag een gesprekkie met de eigenaar hierover, waarschijnlijk lacht hij me vierkant uit als ik over fotos maken begin maar ik kan het altijd proberen en laten inzien dat ze er zo ook niet al te lekker bij staat...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:47

Kan je m geen artikelen laten lezen over hoefbevangenheid dan? Er zijn goede site's van dierenartsen waar veel op staat, of zou ie dat niet lezen als je dat geeft?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 10:49

mhh dat weet ik niet.. ik zou voor de zekerheid wat uit kunnen printen en laten zien natuurlijk..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:59

Ja dan weet ie misschien s waar hij over praat..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:15

nou hij vond het allemaal wel best.. hij wilde dan wel niet dat ze pijn heeft maar als ze niet meer harder kan dan voorichtig stappen maakt dat verder niet uit...

de hoefsmid komt wel weer om dr hoeven zo te bekappen dat ze anders gaat staan, ik moest dr ook weer buitenlaten.....

wel zei ik dat de andere ponys veel te dik waren, dus zei hij dat ik maar een hek moest neerzetten ergens halverwege de wei zodat ze minder gras hadden Lachen probleem is, hoe maak ik in godsnaam een hek? maar goed met wat hulp gaat dat lukken

ze krijgt geen medicijnen meer

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:21

Pff... jemig, wat een onmogelijke figuur, zeg. :/
Hopelijk heeft die hoefsmid wat zinnigs te zeggen (met een beetje geluk leest hij die eigenaar eens flink de les, als hij ziet hoe die met zijn ponies omgaat).
Ik zou proberen erbij te zijn als de smid komt, om hem te vertellen wat er aan de hand is... Veel zal het niet helpen, maar misschien heeft die nog een beetje overwicht op de eigenaar?

Een hek zetten is op zich goed, maar straks is het misschien zo dat die eigenaar de paardjes eens lekker op het groene stuk gras gaat zetten van het voorjaar, en dan ben je ook weer zuur.

Echt balen dat die man zo doet; ik snap wel dat je er niet weg wilt omdat er dan helemaal niemand meer voor die ponies zorgt, maar ik zou echt oppassen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Ik zou hier zelf echt helemaal gek van worden; denk je ook een beetje aan jezelf?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:23

mh ja ik word soms wel gek van die vent, maar na 2 jaar wen je daar wel aan.... ik reager sowiezo al niet meer op zijn gezeur steeds over dat er dingen verplaatst worden enz wat wij nieteens doen en al dat soort gezeur.

ik zie ook erg op tegen het voorjaar, maar hij ziet wel in dat in het voorjar het gras onwijs vers is, dus hopelik ziet hij dan ook in dat ze op een klein landje moeten blijven dan......

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:33

Wat een verschrikkelijk mannetje! Ik hoop dat hij s in gaat zien dat ze zo t voorjaar waarschijnlijk helemaal niet haalt..
Knap dat je t nog volhoud daar, sterkte!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:31

Ik zou haar toch wel medicijnen geven. Pijnstillers verdunnen het bloed en zorgen er voor dat de doorbloeding van de hoef beter wordt. Op deze manier wordt de hoefbevangenheid het snelst hersteld (als dat nog mogelijk is) Dus aub: ga door met de quadrisol. Tenzij ze al veel beter loopt, maar dat kan ik niet uit jouw verhaal halen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:25

hallo , ik sluit me aan bij anita_d haar antwoord vind ik hel goed mij pony is ook bevangen geweest 2 x deze zomer maar ik mag in me handjes klappen dat ze nog wel kan lopen alleen heeft ze nu speciaal beslag en mag ze nie meer op teveel grasland lopen alleen kaal stukje ik hoop echt dat de eigenaar foto s wil maken succes ermee

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Mandy73_unes, mystery3434 en 21 bezoekers